Лизингът на българския пазар е реална алтернатива за финансиране на фирмите

13.03.2003 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за Econ.bg

- Г-н Маринов, Интерлийз скоро навърши 8 години. Как се разви компанията за това време?

Теодор Маринов:

- Интерлийз е регистрирана през 1995г. и активно работи от 1996 г. След като Национална банка на Гърция придоби контролния пакет на Интерлийз, започна процес на бързо нарастване на портфейла на компанията, благодарение на осигуреното от банката финансиране и възприетата динамична пазарна политика. За периода от своето основаване до края на 2002г. Интерлийз финансира под формата на финансов и оперативен лизинг активи на стойност надхвърлящи 120 милиона лева. 2002 г. е особено успешна в това отношение, размерът на портфейл отбеляза ръст от 85% в сравнение с края на 2001г. и достигна 72 милиона лева.

- Какво се промени в продуктовата концепция на лизингово финансиране на Интерлийз?

Теодор Маринов:

- От месец февруари тази година въведохме нова продуктова концепция, която се състои от 7 основни лизингови продукта. На всеки един от тези продукти са зададени базови параметри на стандартна сделка за финансов или оперативен лизинг. Тези базови параметри съдържат условията, на които трябва да отговаря съответния актив, предмет на лизинговия договор, допустимият размер на исканото финансиране, размера на личното участие на клиента, както и допълнителни услуги в стандартния пакет, предлаган от Интерлийз. Всеки един от седемте основни продукти е с предварително дефинирани ценови равнища в зависимост от големината на клиента, определена чрез годишните му продажби.

- Защо решихте да направите тези промени в продуктовата стратегия на компанията?

Теодор Маринов:

- Поради голямото нарастване на обема на сделките и диверсифицирането на портфейла на компанията се наложи стандартизиране и по-голямо конкретизиране на лизинговите условия. По този начин и клиентите могат да получат още по-ясна представа за условията, които предлагаме, както и да се ориентират по-бързо в лихвените нива на лизинговия продукт, който ги интересува.

- Към коя продуктова категория има най-голям интерес от страна на вашите клиенти?

Теодор Маринов:

- Интересът на клиентите ни не е концентриран само върху една продуктова категория. Много от нашите текущи клиенти насочват интереса си и към нов лизингов продукт, различен от този, който е предмет на лизинговия им договор с нас. Безспорно Интерлийз има водеща позиция на пазара на лизинг на производствено оборудване, около 64% от сделките, сключени през 2002г. имат за предмет производствени машини и съоръжения. В тази категория интересът винаги е бил много голям и нашият пазарен дял надхвърля 90%. В същото време поради големия интерес сме обособили като отделен продукт лизинг на употребявано производствено оборудване. Лизингът на транспортни средства представлява също голям дял от портфейла на Интерлийз, около 25% от сделките през 2002г. са за лизинг на товарни композиции и автобуси. Работим успешно с големите вносители на камиони в България. Компанията присъства с водещо място и на пазара за лизинг на употребявани товарни композиции, където интересът също е много голям. Успешно стартира програмата за финансов и оперативен лизинг на леки автомобили, предлагана чрез нашето специализирано дъщерно дружество Интерлийз Ауто. В тази категория работим успешно с вносителите на леки автомобили. Лизингът на офис оборудване е програма, която се развива от миналата година именно поради нарастващ интерес от страна на клиентите относно този род техника. В тази продуктова категория работим основно с Ксерокс България. Програмата за лизинг на недвижими имоти е все още в начален етап на развитие, но съществува голям потенциал в тази продуктова категория.

- Какви са Вашите прогнози за тенденциите в развитието на българския лизингов пазар? Как виждате мястото на Интерлийз?

Теодор Маринов:

- В момента на българския пазар лизингът е реална алтернатива за финансиране на фирмите. Очакваме ръст в развитието на лизинговия пазар с около 30% до 50% през следващите 1-2 години. Респективно очакваме ръст в развитието на Интерлийз, не по-малък от този на лизинговия пазар. Там, където компанията има водещи позиции ще направим всичко възможно тези позиции да бъдат затвърдени. В сферата, където нямаме водещи пазарни позиции ще се стараем да завоюваме такива и да бъдем достоен конкурент.

 

- Интересът на клиентите ни не е концентриран само върху една продуктова категория. Много от нашите текущи клиенти насочват интереса си и към нов лизингов продукт, различен от този, който е предмет на лизинговия им договор с нас. Безспорно Интерлийз има водеща позиция на пазара на лизинг на производствено оборудване, около 64% от сделките, сключени през 2002г. имат за предмет производствени машини и съоръжения. В тази категория интересът винаги е бил много голям и нашият пазарен дял надхвърля 90%. В същото време поради големия интерес сме обособили като отделен продукт лизинг на употребявано производствено оборудване. Лизингът на транспортни средства представлява също голям дял от портфейла на Интерлийз, около 25% от сделките през 2002г. са за лизинг на товарни композиции и автобуси. Работим успешно с големите вносители на камиони в България. Компанията присъства с водещо място и на пазара за лизинг на употребявани товарни композиции, където интересът също е много голям. Успешно стартира програмата за финансов и оперативен лизинг на леки автомобили, предлагана чрез нашето специализирано дъщерно дружество Интерлийз Ауто. В тази категория работим успешно с вносителите на леки автомобили. Лизингът на офис оборудване е програма, която се развива от миналата година именно поради нарастващ интерес от страна на клиентите относно този род техника. В тази продуктова категория работим основно с Ксерокс България. Програмата за лизинг на недвижими имоти е все още в начален етап на развитие, но съществува голям потенциал в тази продуктова категория.

- Какви са Вашите прогнози за тенденциите в развитието на българския лизингов пазар? Как виждате мястото на Интерлийз?

Теодор Маринов:

- В момента на българския пазар лизингът е реална алтернатива за финансиране на фирмите. Очакваме ръст в развитието на лизинговия пазар с около 30% до 50% през следващите 1-2 години. Респективно очакваме ръст в развитието на Интерлийз, не по-малък от този на лизинговия пазар. Там, където компанията има водещи позиции ще направим всичко възможно тези позиции да бъдат затвърдени. В сферата, където нямаме водещи пазарни позиции ще се стараем да завоюваме такива и да бъдем достоен конкурент.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....