Международните изложби са точен маркетингов инструмент за измерване мястото на пазара

25.11.2003 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за ECON.BG

 

- Г-жо Каранова, какво могат да видят посетителите на откриващите се днес Международни специализирани изложби Balkan Food & Drinks и Balkan Packaging?

Анелия Каранова:

- Съвсем накратко в зала Фестивална посетителите ще могат да се срещнат с над 90 фирми, предлагащи храни, напитки, машини за тяхното производство, както и опаковки, материали и опаковъчни машини от Австрия, България, Гърция, Индия, Италия, Кипър, Македония, Румъния, Русия, Тайланд, Турция, Украйна, Франция, Холандия, Чехия и ЮАР. Всички тези изложители търсят представители и партньори за България и планират да разширят дейността си на Балканите.

- Какви са ползите от подобни изложения? В каква перспектива трябва да се търсят ефектите – по-скоро моментните ползи или в по-дългосрочен план?

Анелия Каранова:

- Ползата от участие в международни изложби от ранга на Balkan Pac и Balkan Food & Drinks е огромна. Това е най-точният маркетингов инструмент за разбиране къде е даден производител или вносител на пазара за храни, опаковки и машини. За четири дни специалистите от цяла България и от Балканите имат възможност да се срещнат в спокойна бизнес обстановка с изложителите. И в никакъв случай не трябва да се очакват моментни ползи, а ефектът от едно такова участие се измерва в дългосрочен план. Това е начин да контактуваш с много фирми от Европа и съседните страни. Тази година интересът към България и продуктите, които ще се представят на тези две изложби от страна на чуждите вносители е изключително голям. Имаме регистрирани потенциални посетители със сериозни намерения за внос не само от съседните страни, но и от цяла Европа и даже от Австралия. Специален интерес има към българските млечни продукти. Много се радваме, че нашите усилия за добра организация на тези изложби води до намиране на пазари за българските производители извън рамките на България.

- Виа Експо поддържа ли обратна връзка след изложенията?

Анелия Каранова:

- Да, ние имаме контакти с нашите клиенти – посетители и изложители и след приключване на изложенията. Много често българските фирми се обръщат към нас с молба да ги свържем с производители или вносители на определен продукт. Чуждестранните фирми пък се интересуват как да си организират представителството в България, къде да намерят надежден адвокат за откриване на офис тук, къде да рекламират и т.н. Много често прибягват и към нашите маркетингови услуги.

- Приемат ли българските производители чуждия опит?

Анелия Каранова:

- Разбира се. Има вече много голяма разлика в тяхното отношение спрямо рекламата и участието в изложби от преди 5-6 години и сега. Те участват на много изложби в чужбина и правят сравнение с начина на подготовката на чуждите фирми за подобни събития. Всичко научено после се прилага у нас. Това е много, много радостно. Вече почти навсякъде в офисите на българските фирми има определен специалист, отговарящ за рекламата и изложбите или само за участието в изложби. Това е една много важна и отговорна задача, на която по-рано се гледаше с пренебрежение.

- Разкажете ни за възможностите на трудовата борса и борса търси/предлага?

Анелия Каранова:

На трудовата борса фирмите посетителите ще могат да потърсят млади специалисти в областта на хранително-вкусовата и опаковъчна промишленост. Когато контактувахме с фирмите от този бранш, разбрахме огромната нужда от добре обучени специалисти. По този начин искаме да помогнем и на двете страни – младите хора да намерят работата, за която са се подготвяли дълго, а фирмите – необходимите служители, чрез които производителността на всяка една организация би се повишила многократно. А това е в основата и  на развитието на българската икономика, нали?

Що се отнася до борсата Търси/Предлага – с нея искаме да подпомогнем реално малките и средни предприятия да намерят или предложат определени продукти или услуги на пазара за храни и опаковки. С ясното съзнание, че в България има твърде много малки фирми, които не са в състояние да платят за участие в такава международна изложба, Виа Експо реши да даде възможност за безплатно ползване на тази услуга на посетителите на изложбите Balkan Food & Drinks и Balkan Pac. Как ще действа борсата? Всеки посетител ще може да остави кратка информация за това какво предлага или какво търси. От друга страна по същия начин ще може да се правят безплатни справки в базата данни по време на изложбите. Целта ни е изложбите наистина да станат притегателно място за всички специалисти от България и Балканите за най-новата информация в областта на хранително-вкусовата и опаковъчна индустрия.

- Balkan Packaging е изложение за опаковъчната промишленост. Какви са наблюденията Ви, осъзнават ли производителите ни значението на опаковката?

Анелия Каранова:

- Разбира се! Пред очите ни израснаха повечето от българските производители. Има голям прогрес в тяхното виждане по отношение на опаковката като маркетингов елемент и начин да се продава. Що се отнася до качеството на материалите за опаковка мисля, че има какво още да се желае, но това не е проблем само на България. Именно поради тази причина тази година организирахме Първата Международна Конференция по опаковане (на 27 ноември, вторник). На нея ще говорят такива изтъкнати специалисти като Д-р Хана Заковска – директор на Отдела за опаковки и околна среда към Полския изследователски център за опаковки. Тя ще запознае предварително регистриралите се посетители със законодателството в Полша по отношение на опаковките и тяхната обработка след употреба, както и с новите закони за опаковките и за задълженията на предприемачите в Полша. За опита в Латвия по отношение на системите за събиране и обработка на употребяваните опаковки и изискванията на ЕС ще говори Директорът на Института по опаковане в Латвия. Специално поканен експерт от Световната Организация по Опаковане WPO в областта на гъвкавите опаковки ще говори за Гъвкавите опаковки и тенденцията за употребата им в млечната промишленост - мляко, млечни продукти и сокове, а Българска Асоциация по опаковане и околна среда ще разгледа закона за управление на отпадъците и последици за бизнеса в България. Преводните материали от конференцията ще могат да се получат след заявка, отправена към Виа Експо.

- Какви са Вашите наблюдения, готов ли е сектор храни и напитки за прилагане на европейските стандарти?

Анелия Каранова:

- Все още има много неща да се учат и прилагат, както по отношение на опаковките, така и по отношение на качеството и маркетинга. И ние се надяваме, че с организирането на такива международни конференции българските производители имат тази възможност да черпят най-новата информация по отношение на световните стандарти и практика.

 

На трудовата борса фирмите посетителите ще могат да потърсят млади специалисти в областта на хранително-вкусовата и опаковъчна промишленост. Когато контактувахме с фирмите от този бранш, разбрахме огромната нужда от добре обучени специалисти. По този начин искаме да помогнем и на двете страни – младите хора да намерят работата, за която са се подготвяли дълго, а фирмите – необходимите служители, чрез които производителността на всяка една организация би се повишила многократно. А това е в основата и  на развитието на българската икономика, нали?

Що се отнася до борсата Търси/Предлага – с нея искаме да подпомогнем реално малките и средни предприятия да намерят или предложат определени продукти или услуги на пазара за храни и опаковки. С ясното съзнание, че в България има твърде много малки фирми, които не са в състояние да платят за участие в такава международна изложба, Виа Експо реши да даде възможност за безплатно ползване на тази услуга на посетителите на изложбите Balkan Food & Drinks и Balkan Pac. Как ще действа борсата? Всеки посетител ще може да остави кратка информация за това какво предлага или какво търси. От друга страна по същия начин ще може да се правят безплатни справки в базата данни по време на изложбите. Целта ни е изложбите наистина да станат притегателно място за всички специалисти от България и Балканите за най-новата информация в областта на хранително-вкусовата и опаковъчна индустрия.

- Balkan Packaging е изложение за опаковъчната промишленост. Какви са наблюденията Ви, осъзнават ли производителите ни значението на опаковката?

Анелия Каранова:

- Разбира се! Пред очите ни израснаха повечето от българските производители. Има голям прогрес в тяхното виждане по отношение на опаковката като маркетингов елемент и начин да се продава. Що се отнася до качеството на материалите за опаковка мисля, че има какво още да се желае, но това не е проблем само на България. Именно поради тази причина тази година организирахме Първата Международна Конференция по опаковане (на 27 ноември, вторник). На нея ще говорят такива изтъкнати специалисти като Д-р Хана Заковска – директор на Отдела за опаковки и околна среда към Полския изследователски център за опаковки. Тя ще запознае предварително регистриралите се посетители със законодателството в Полша по отношение на опаковките и тяхната обработка след употреба, както и с новите закони за опаковките и за задълженията на предприемачите в Полша. За опита в Латвия по отношение на системите за събиране и обработка на употребяваните опаковки и изискванията на ЕС ще говори Директорът на Института по опаковане в Латвия. Специално поканен експерт от Световната Организация по Опаковане WPO в областта на гъвкавите опаковки ще говори за Гъвкавите опаковки и тенденцията за употребата им в млечната промишленост - мляко, млечни продукти и сокове, а Българска Асоциация по опаковане и околна среда ще разгледа закона за управление на отпадъците и последици за бизнеса в България. Преводните материали от конференцията ще могат да се получат след заявка, отправена към Виа Експо.

- Какви са Вашите наблюдения, готов ли е сектор храни и напитки за прилагане на европейските стандарти?

Анелия Каранова:

- Все още има много неща да се учат и прилагат, както по отношение на опаковките, така и по отношение на качеството и маркетинга. И ние се надяваме, че с организирането на такива международни конференции българските производители имат тази възможност да черпят най-новата информация по отношение на световните стандарти и практика.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 30.09   1399 г. – Хенри IV е обявен за крал на Англия. 1452 г. – В Майнц излиза първата печатана книга – Библията на Гутенберг. 1520 г. – Султан Сюлейман...