Специално за ECON.BG
Г-н Радев, какво е заявеното участие в Есенния технически панаир? В кои от отраслите, които се представят на панаира, се забелязва възходящо развитие?
Йордан Радев:
В това издание на панаира ще участват рекорден брой фирми. До момента са 2859 фирми, като има и нови кандидати. Наблюдава се ръст в отрасъл Строителство, Машиностроене и в Софтуерната борса, всичко свързано с хай технологиите. От друга страна, в контекста на ръста на цялото изложение, секторите Енергетика и Екология също бележат увеличение. Това са фирми, които предлагат директен продукт, а не са търговци. Ръстът им нараства, което е много добър индикатор.
Чешката република участва като страна партньор. Какво означава това? Какви чешки стоки ще видим на панаира?
Йордан Радев:
Това означава едно цялостно представяне на чешката икономика с нейните водещи икономически отрасли. От друга страна, ще тече съпътстващ културен форум, ще се представят особеностите на чешката кухня. Ще сме свидетели на задълбочаване на цялостното представяне на страната, а не само на конкретен бизнес и отделни фирми.
Какво е състоянието на базата и инфраструктурата на панаира в момента? Предвиждате ли нови инвестиции в тази насока?
Йордан Радев:
Към момента инфраструктурата на панаира е на средно европейско равнище. Имаме нов конгресен център. В момента инвестираме в най-голямата и най-старата палата, в която ще има изложбена зала, а след втория етап на реконструкцията – и няколко конгресни зали, като част от конгресния център, защото се оказа че само пет месеца след откриването си той вече е недостатъчен. Променихме водоснабдяването, асфалтирахме половината от панаирното градче, за да можем да създадем наистина добри условия за изложителите.
Какъв е имиджът на Международния панаир – Пловдив по света?
Йордан Радев:
Международният панаир – Пловдив не само е познат, но той е един от най-старите и най-уважаваните дружества. Когато преди три години за първи път посетих конгрес на световната организация UFI останах учуден от това, което колегите мислят за нас. Само преди ден мой колеги се върнаха от Триест, където имаше среща на панаирите от Централна и Югоизточна Европа, където отново поставихме позицията си по отделни въпроси. Думата ни тежи. През юни спечелихме и световна награда за работа с медиите за маркетинг, която за първи път се дава на страна извън Централна Европа.
Каква е печалбата за една фирма от участие в панаира? В каква перспектива трябва да се търсят ефектите?
Йордан Радев:
Сигурно е много голяма. Панаирната индустрия не е евтина, плащат се много пари – изложбен щанд, хотели, храна. Социологическите проучвания говорят, че над 70% от участниците са задоволили своите цели идвайки на Пловдивския панаир, което е един изключително висок процент.