Интервюто е дадено за в."Пари"
Господин Петров, сигурно вие вече сте построили своите приоритети и сред тях кои са с най-близка цел?
Приоритетите се различават малко по отношение на комуникации и транспорт. За комуникациите няма никакво съмнение - първостепенна задача е да се осъществи раздържавяването на БТК. Транспортът е една съвкупност от различни трудности за различните видове транспорт. Желанието ми е да може да пътуваме най-накрая в чисти и добре организирани железници, най-малкото да възстановим един национален превозвач. Има много неща, които са притеснителни в сектора и се надявам в бързи срокове да ги решим.
Ще съгласувате ли действията си с вицепремиера Николай Василев, който каза, че ще изпрати писмо до Дойчебанк, за да научи дали те остават консултанти по сделката за продажбата на БТК?
Ние сме в един екип, така че мога да ви уверя, че действията ни са съгласувани. Ще търсим най-атрактивния вариант като комбинация на умение на съветника и като бързите срокове, които трябва да постигнем.
А по отношение на авиокомпания Балкан, която стана абсолютен пример за това, как може да бъде провален един национален превозвач?
Проблемите там са много. Те няма да могат да се решат за ден-два. Това е в момента приоритет най-вече на Агенцията за приватизация /АП/, но ние помагаме с всички сили. Има много професионалисти в министерството, които работят по въпроса и оказват всичката необходима подкрепа.
Имате ли готовност да продължите разговорите с Бодо Хомбах по проекта за втори мост на Дунав при Видин-Калафат и изграждането на автомагистралата между София и Ниш?
Аз и всички около мен високо оценяваме ролята на г-н Хомбах за уточняването на точното местоположение на моста и разрешаването на всички трудности, които имаше по този проект. Това е много висок приоритет във взаимоотношенията ни и по-специално по отношение на моята работа с тези големи проекти. Неговата помощ е не само по отношение на моста.
Ще има ли промени в някои от плановете, които стоят между пакта и България? Имате ли нещо готово, което да бъде обсъждано?
Ние имаме няколко други проекта, които също сме представили, така че, надявам се, да започне активна работа и по тях. Г-н Хомбах се е ангажирал с подкрепа на някои от тях.
Кои са те, можете ли да споменете?
Те са свързани с инфраструктура и с довършване на транспортни коридори, които минават през нашата страна и са изключително важни за интеграцията ни в Европейския съюз.
/Предоставено от BEF News Desk/