Най-голямото признание е да те оценят и в България

06.02.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Съвместно интервю на в-к Пари и ECON.BG


- Господин Грозданов, кое беше в основата на успеха за спечелването на Златната бъчва?

Пламен Грозданов:

- Смятам, че в основата на успеха са хората. Вярно е, че тази година беше много добра и това също ни помогна. България не помни такова качествено грозде, каквото получихме през 2003 г., но все пак това е материал, върху който трябваше да се поработи. Хората са тези, които го сториха, и това на практика ни донесе успеха. Разбира се, има и други дадености - сериозните инвестиции, великолепната техника, възможността на практика да боравиш с най-доброто, което го има в световната винарска промишленост. Но пак повтарям, без хората нямаше да има успех. Тази година успяхме да привлечем в екипа нови енолози, които доста помогнаха да избегнем някои грешки от миналото. Това ни позволи да създадем много добра организация на работа и да заложим основите на една доста по-далечна стратегия. Много се радваме, че тя беше оценена и в България, защото целите ни са много по-големи.


- Вината, които бяха отличени на Винария, закъде са предназначени - за външните пазари или за България?

Пламен Грозданов:

- Не правим разлика между вътрешен и външен пазар. Бих казал дори, че на вътрешния пазар много често пускаме по-добрите вина, защото са по-малки серии. Не може да си позволиш да продаваш в Сейнзбъри, в Теско или другите големи световни вериги серия от десетина или петнадесет хиляди бутилки. Това е абсурд. Реално българският консуматор е този, който получава най-доброто.

- Вашата оценка за Винария 2004?

Пламен Грозданов:

- Винария е нещо много полезно и необходимо, но в същото време се нуждае от сериозна реконструкция. Първо, по мое мнение е доста грешно позиционирана като време. Твърде малък е срокът от края на гроздобера и началото на февруари да покажеш най-доброто. Вината - особено червените, още не са се развили. Второ, не е добре от гледна точка на амбициите на България да бъде винарска страна в международен план. Трудно можеш да докараш сериозни хора от винарския бранш, хора баери, купувачи на вино, както им викат, да купуват вино в началото на февруари. Навсякъде това се прави през април, май, когато вината са завършени и когато действително можеш да покажеш това, което си направил. Затова предстои един много сериозен разговор с ръководството на панаира за промяна на времето за провеждане на Винария. Мисля, че темата вече е узряла и повечето от колегите защитават тази идея. И, второ, когато една индустрия е в криза, каквато е българската винарска индустрия, трябва да има и някакво разбиране. Прекалено скъпо е за много български производители да участват на Винария. Практически заради нас идват още около 100-150 фирми отвън, които плащат. А цените за участие на изложението са твърде високи. И мисля, че този въпрос ще бъде една от темите на разговор  с управителния съвет на НЛВК и ръководството на панаира.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 04.10   771 г. – След смъртта на брат си Карломан, Карл Велики става единствен владетел на Франкската държава. 1366 г. – Започва антитурският (по-късно и...