Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Госпожо Кишкилова, къде виждате вашата ниша на пазара за минерални води?
Диана Кишкилова:
Консумацията на вода се увеличава с всяка изминала година, и то не само в България, а и в световен мащаб. През 2003 г. у нас са изпити 313 млн. литра, а през изминалата година те вече са 419 млн.
литра. Според официалната информация само за една година имаме 106 млн. литра повече консумация на вода, което прави 30% увеличение на потреблението за година. Плюсът в полза на водата, която ние
предлагаме, е в това, че тя е много по-различна от останалите води, които се продават на пазара.
При толкова познати марки на пазара как планирате да наложите марката на Thorn Spring?
Диана Кишкилова:
Пътищата са няколко - първо трябва да се направи проучване сред потребителите и продуктът да се насочи към тези, за които водата е подходяща. Ние сме се насочили към децата, респективно бебетата и
жените по няколко причини. Водата е подходяща за кърмачета заради повишеното съдържание на калций и магнезий. Подходяща е да се ползва и от жени, които са на диета, защото е бедна на натрий.
Качествата на водата са такива, че в страните от Западна Европа се приема много по-бързо и по-лесно. Не казвам, че у нас не се оценява, защото ние сме още в началото, но не страдаме от липса на
клиенти.
Имате ли планове за износ?
Диана Кишкилова:
В напреднал етап на разговори сме за годишен износ от 5 млн. литра за Ливан. Разговаряме и за износ към Дубай, Индия, Канада, Холандия и Великобритания.
За колко може да се върне инвестицията в такъв завод и не се ли притеснявате от тези, които работят почти нелегално на пазара?
Диана Кишкилова:
Подбиват ни естествено, но пазарът не се държи от тях, а от големите бутилиращи компании и това е добрата част на този бизнес. Смятаме, че за около 5 години ще си върнем инвестицията.