Нашата работа представя България в Брюксел

01.04.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Компанията разработва проектите за електронното правителство, изграждането на търговския регистър и кандидатства за информационната система на НЗОК

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG


 

Г-н Бодрато, как бихте представили Intracom с дейността на компанията в България?

Стефано Бодрато:

Дейността на компанията е съсредоточена в два сектора. Първият е телекомуникации. Работим с най-големите оператори в страната като БТК, Глобул, и ще започнем работа и с БТК mobile. Вторият сектор е електронното правителство и това е едно от основните предизвикателство за нас. Бях генерален мениджър на филиала на Intracom в Белгия, където работехме за Европейската Комисия /ЕК/ и компанията продължава да бъде един от трите най-големи доставчици на електронни услуги за ЕК. Имаме значителен опит с проекти за изграждане на електронно правителство и евроинтеграцията. Това е една от причините да дойдем и в България, тъй като след две години страната ще стане част от ЕС. Нашата основна цел да представим страната в Брюксел чрез проектите за евроинтеграция.

Очаквате ли да реализирате добра печалба на българския пазар?

Стефано Бодрато:

Разбира се, има няколко причини, поради които избрахме да дойдем в България, и една от тях е, че след като преструктурирахме представителството ни в Гърция, където работят 6 000 души, решихме да се съсредоточим в няколко специфични сфери на Балканите. Балканите са стратегическо място за развитието на нашата компания. И тъй като България е традиционна част от Балканския полуостров и се намира много близко до Гърция, а и Intracom има десет годишна история тук, решихме, че това е една от страните, в които можем да започнем да правим по-големи инвестиции. Искаме да подобрим работата си тук чрез въвеждането на нови дейности като електронно правителство например. Тази позиция ще бъде полезна за цялостната ни стратегия.
Инвестираме не само в България, но и в страни като Македония, Албания и Румъния, като по-този начин засилваме присъствието на Intracom в сферата на Балканите. Вашата страна е най-голямото предизвикателство за нас, за да постигаме целтна си и да се класираме в челната тройка на доставчиците на информационни услуги в региона.
България е една от страните, където цената на труда е много ниска в сравнение с стандарта на живот и в същото време техническата грамотност на хората е изключително висока. Това е една от причините да инвестираме в България. От друга страна наличието на високо технологични специалисти ни дава възможност да изпробваме и други видове услуги. Отчитаме добри приходи, но имаме желание да ги реинвестираме. Планираме да изградим център за развитие, с помощта, на който да подобрим услугите си в други градове на страната, както и в съседните държави. От миналата година имаме представителства в Русе, Варна, Сливен, Бургас и Смолян, като смятаме да продължим да разширяваме тази мрежа.

Какво можете да кажете за собствеността на компанията и дяловото участие на г-н Кокалис?

Стефано Бодрато:

Това, което мога да ви кажа, е, че г-н Кокалис е един от акционерите в Intracom group, той държи 22%. Ние трябва да гледаме на Intracom като на мултинационална компания, една от най-големите телекомуникационни компании в Южна Европа и една от основните ни цели е да не променяме този статут.

Бихте ли дали повече разяснения за проекта за електронно правителство?

Стефано Бодрато:

Като мултинационална група имаме доста голям опит в сферата на електронното правителство. В Брюксел и Люксембург имаме около 300 служители, които работят по проекти на ЕС. Разширяваме пазара и в други страни. Имаме и проекти в сферата на данъчната администрация, социалното осигуряване. В България спечелихме проект към Министерството на правосъдието и усилено работим по него, въпреки всички трудности, които срещаме. В момента работим с Националната здравноосигурителна каса, където кандидатстваме по проект за информационни услуги.

Intracom е в консорциум с един от най-големите доставчици на услуги в тази сфера. И това не е свързано само с проекти, финансирани от правителството или друга институция, но и с частния сектор. Смятаме, че в бъдеще ще има сериозно увеличение на доброволните фондове и затова искаме да увеличим инвестициите в тази област.
Други проекти, в които сме много силни, са митниците. Изградихме цялостно системата на митниците в страни Чехия и Латвия. И на края, работим и по някои проекти в публичната администрация, телекомуникациите и поддръжката на компютри. Но, откровено казано, имаме два стратегически сектора - здравеопазването и митническата администрация, където смятаме, че предоставяме услуги на много високо качество. Една от стратегиите в политиката на компанията е разработката на софтуер и услуги в сферата на публичната администрация.

Смятате ли, че процедурите в България са достатъчно прозрачни?

Стефано Бодрато:

Зная, че се вдига много шум около тази тема, особено след анализа на ЕС за предприсъединителните клаузи. Но изглежда това се отнaся предимно за програмите, финансирани от ЕС и Световната банка, където процедурите са много строги. Смятам, че процедурите в България са достатъчно прозрачни, защото така или иначе в това се намесват не само местни закони, но и одитори и играчи на различни нива. Това е така във всяка една страна.

Спечелихте проекта за изграждане на електронен търговски регистър, какво представлява той?

Стефано Бодрато:

Като цяло ще обединим 9 такива регистъра, които са основните в България и ще съберат информацията от цялата страна. Повечето от тях са на хартия, но предстои да бъдат направени в електронен вариант. Някои от регистрите вече се управляват от информационно обслужване. И поради това смятаме, че информационните услуги поставят много добро начало на този пазар, тъй като познават ситуацията в страната.
Вече приключихме етапа на анализиране по проекта, благодарение на което определихме базата данни и работната процедура. Сега ни предстои да го осъществим. Започваме три пилотни проекта и работни системи, защото ако изостанем с графика, ще имаме проблеми от страна на ЕС. Трябва да приключим до края на ноември 2005 г. и смятаме, че това няма да е проблем. Разбира се, остава ни да разработим останалите проекти, което е трудно, защото ще трябва да се координираме с други фирми, но засега проблемите, които сме срещнали, не са били големи. Засега се движим по график.

Имате ли достъп до поверителната информация за фирмите от електронния търговски регистър?

Стефано Бодрато:

Достъп до конфиденциална информация нямаме. Липсва закон, който да регулира обединяващия регистър. Ще получим достъп до 3 000 файла с информация, но тя няма да е поверителна. Това е една от трудностите, пред които сме изправени, но законът все още не ни позволява да я преодолеем.

Знаете ли какво ще стане с проекта, в случай че със закон търговският регистър бъде изваден от съда?

Стефано Бодрато:

Ние трябва да завършим проекта до края на ноември, след това нещата ще се управляват от Министерството на правосъдието. Това, което ние ще осигурим, е помощ по подобряването на системата. Ще бъдем част от системата, но няма да имаме достъп до подобна информация. След това вече не знам какво ще стане.

Някои от фирмите, които участваха в търга го оспориха с мотив, че част от спечелилите не отговарят на условията вече да са осъществявали проекти за съдебната система, но въпреки това не са дисквалифицирани?

Стефано Бодрато:

За когото и да е ставало дума, това не се е отнасяло за Intracom. Ние имаме необходимия опит от други проекти.

Възнамерявате ли да участвате и в други търгове по програма ФАР или други обществени поръчки у нас?

Стефано Бодрато:

В момента се конкурираме по различни проекти в цяла Европа. Проектите, които сме спечелили, са на базата на опит. Има сфери в публичната администрация, които не познаваме и по които не работим, но всичко останало можем да го докажем на практика.

Искам да подчертая още нещо по повод на здравната каса. Ще има пилотна фаза на проекта, за да покажем, че сме способни да го реализираме на практика, тъй като сме изграждали подобни системи в други страни. След това ще приспособим местната система към стандартите с внедряването на някои нови елементи, което ще улесни администрацията в обмена на информация. Трябва просто да се адаптираме към вашата ситуация, защото сме работили в този сектор. От друга страна, разполагаме с много силни бизнес партньори в България и Гърция, които могат да ни помогнат при необходимост. За нас е много важно да дадем на България опита, който сме придобили от други проекти на ЕС, тъй като този вид програми са много стриктни. След 5 г. работа в Белгия можем да кажем, че от страна на ЕС нещата се контролират много строго. Затова обучаваме хора в България и Гърция, за да можем да отговорим на всяко изискване. В противен случай проектите се отхвърлят. Мога да ви кажа, че ЕС е един много труден клиент, те са прекалено взискателни. Това, което ще направим в България, е да изградим същата стратегия и процедура.

Смятате ли, че някой умишлено се опитва да навреди на имиджа ви в България?

Стефано Бодрато:

В миналото да, но това вече приключи. Поне не съм останал с такова впечатление за търга в Министерството на правосъдието. Смятам, че това беше една нормална конкуренция, а конкурентите понякога са недоволни, защото полагат много усилия и може да се окажат разочаровани. Мисля, че и преди имаше подобни оплаквания, но сега не мога да кажа такова нещо. В крайна сметка това е свободен пазар, където всеки има достъп до информация и ние ще дадем още, ако е необходимо.

Колко души работят при вас и как конкретно ще разширявате бизнеса си в България?

Стефано Бодрато:

Имаме 80 служители като само 4 от тях са чужденци, останалите са българи, но планираме да удвоим персонала до края на годината с нови проекти за софтуерно развитие, а и защото може да се наложи да ползваме услугите на тези служители и по други проекти. Смятаме, че това ще бъде една добра година за нас в България и ще продължим хода на това развитие през 2006-2007 г. Ние подготвяме достъпа на страната ви до ЕС.

Бих искал да отбележа, че желаем да покажем присъствието си в България. Започваме няколко инициативи по хуманитарна помощ за страната като залагаме на бъдещето на децата тук. Помагаме на две сиропиталища, на които ще осигурим компютри, курсове по английски език, както и по-високо самочувствие като подобрим средата, в която живеят.

Коя е Intracom?

Стефано Бодрато:

Intracom България е дъщерна компания на Intracom S. A. и развива дейност в сферите на телекомуникациите и информатиката. Intracom България проектира, разработва, произвежда и оказва техническа поддръжка на пълноценни модерни технически системи /техническо и програмно осигуряване/ за телекомуникации, електроника и обработка на данни. Основните сфери на дейност на компанията са: Обществени телекомуникационни мрежи; Обществени телефонни мрежи с предплащане на разговорите; Софтуер за телекомуникации; Интегрирани решения за бизнесмрежи; Системи за поддръжка на дейности; Мобилни комуникации; Системи за управление на енергия. Собственици на фирмата в България са: Intracom строителство на технически обекти АД - 30.0% GRC, Intracom АД- Гръцка промишленост за телекомуникации и системи на информация - 70.0% GRC.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 27.06   678 г. – Свети Агатон (по произход грък) е избран за римски папа на 100-годишна възраст. 1328 г. – Херцогиня на Бавария Елизабета Сицилианска се омъжва за...