Специално за Econ.bg.
Г-н Захов, има ли промени по отношение на продуктите и услугите, които Spectrum Net предлага на своите клиенти?
Теодор Захов:
Новост в политиката на Spectrum Net е, че фирмата се ориентира към предлагане на съвместни услуги заедно с известни български портали като целта е да се получи интегриран пакет услуги, които клиентите получават заедно със своя интернет достъп. Считаме, че на ниво интернет достъп сме достигнали едно много високо професионално ниво, което е сравнимо с онова, което се предлага в Западна Европа и Америка. В тази посока развитието се характеризира с предлагане на безжични комуникации (wireless) и Spectrum Net работи за покриване на градовете с такива мрежи.
По отношение на корпоративните потребители промените от страна на Spectrum Net са в това, че ние им предлагаме разнообразни видове интернет достъп. По отношение на цената, нашите услуги са много подходящи за средните и малки фирми. Тенденция в развитието на Spectrum Net е, че работим и акцентираме върху професионалното изпълнение на интернет връзките в рамките на България. В момента нашите потребители имат предимства, защото имат най-добра видимост в рамките на България.
Фирмата ни придоби и 27 % от ProLink и чрез тази покупка сме покрили допълнителна част от бизнес потребителите. Интегрирането на двата екипа – на Spectrum Net и Pro Link, допринесе за още по-голям професионализъм в нашата работа, получи се едно много добро сътрудничество.
Вече имаме осигурено интернет покритие в 15 града в България, VOIP услугите могат да се ползват 10 града, предстои допълнително разширяване на мрежата, интересни проекти с други VOIP оператори, ще предлагаме комбинирани продукти. Фирмата се ориентира да бъде non-stop shop, т.е. ще удовлетворяваме всички комуникационни нужди на нашите клиенти, влючително и услуги на ниво вътрешна администрация. Това ще бъде бизнес от вида системна интеграция плюс пълно комуникационно обслужване.
Как се развива интернет пазарът в България?
Теодор Захов:
Отдавна се говори за процес на окрупняване на интернет пазара в България. Този процес все повече се развива. Вече е спряло "нарояването" на фирмите, които доставят интернет, а и вече съществуващите се обединяват и разширяват пазарните си дялове. След падането на монопола на БТК фирмите ще могат да предлагат по-свободно и те вече се подготвят за това. Независимо от затруднените условия на работа, фирмите продължават да се развиват.