Новите автомобили у нас са с 15% по-евтини

19.08.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Автомотор Корпорация изгражда модерно автоселище в Божурище

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Господин Сандов, как оценявате развитието на пазара на нови автомобили през тази година?

Кирил Сандов:

Ако човек гледа цифрите, няма как да не си помисли, че е успешно. Ръстът тази година ще бъде между 40 и 50%. Това са около 35 хил. продадени нови автомобила от всички марки. За територията на страната, населението и пътищата това е поне два пъти и половина по-малко, отколкото трябва да бъде. Причината е, че все още жизненият стандарт в нашата страна не позволява на средния българин да има една или две коли. Но в следващите 4-5 години пазарът на нови коли ще достигне към 50 000 броя годишно. А след 8-10 години вече ще се доближим до тези 80 000-100 000 автомобила. Вносът на стари автомобили постепенно ще започне да намалява и ще стане изравняване, дори броят на новите автомобили ще бъде по-голям.

Какви инвестиции са нужни на вашия бизнес, за да може да се развива по-успешно, и как ги осигурявате?

Кирил Сандов:

Необходими са сериозни инвестиции в търговската и сервизната мрежа. Те трябва да бъдат дългосрочни или най-малкото средносрочни. В момента ползваме такъв заем от Насърчителна банка за изграждането на центъра ни във Варна. В Божурище пък изграждаме най-големия си център, който ще бъде своеобразно автоселище. Там клиенти и посетители ще имат възможност да се ползват с придобивките на нови услуги и развлечения. Идеята е клиентът да отиде там като на почивка, да ползва услугите на сервиз, да проучи за евентуална покупка на кола и т. н. Надяваме се да го завършим догодина или до средата на 2007 г. Въведохме нови центрове в Пловдив, Варна, Стара Загора и Сливен. Предстои да открием и във Велико Търново, във Видин, в Благоевград и др. Използваме кредити и за нашата лизингова дейност. Ние сме един от най-големите лизингодатели. На лизинг се продават повече от 70% от автомобилите, за което са необходими средства. Естествено немалка част от тях са наши собствени, а останалата част е от банкови кредити. Общо взето, нямаме проблеми с осигуряването на нормално кредитиране, тъй като това е сектор, който се развива и ще продължава да се развива динамично. Кредитният риск не е голям и това го показва развитието на пазара не само в България, а и в целия свят.

Какви са основните разлики между нашия и европейския пазар на автомобили?

Кирил Сандов:

В общи линии няма разлика. И в търговската, и в сервизната и производствената дейност ние отговаряме напълно на изискванията на Ситроен - такива, каквито са за цяла Европа и за света. Единственaтa разлика е, че у нас автомобилите са по-евтини с около 10-15% от европейските.

Какъв е интересът към замяната на стари за нови модели?

Кирил Сандов:

Това е много успешна схема. Ние засега я прилагаме в България като замяна на стар Ситроен с нов, но предвиждаме, и то съвсем скоро, замяна на всички видове стари автомобили с нови. Макар че тези схеми трудно се разработват у нас. В Европа старият автомобил обикновено се оценява ниско, без това да зависи особено много от срока на експлоатация и др.

Има ли някакви нови изисквания и предизвикателства пред вашия бранш във връзка с периода преди присъединяването към ЕС?

Кирил Сандов:

Предизвикателства от гледна точка на изискванията на конструкторите на автомобили към техните дилъри и техните вносители в страната няма, защото ние отдавна сме на необходимото ниво. Новото е, че по приетите наредби в ЕС от 2007 г., когато станем негови членове, вече ще има свобода на дилърите - както за продажба, така и за сервиз, и за резервни части. Така че освен нашите дилъри, които имаме, може да се появят и други, които да поискат да ни станат такива.

А какви са изискванията на ЕС в тази област?

Кирил Сандов:

Автомобилът, който се внася, трябва да бъде хомологиран. Това означава документите му да доказват, че той може да се внесе, че отговаря на европейските изисквания. Това означава новите автомобили да представят документите си за хомологация пред КАТ и пред министерството на транспорта. Другото, което съществува в много държави, е това, че автомобилите за служебни цели са освободени от ДДС. Това също е въпрос, който би трябвало да се разреши. Засега у нас е позволено лекотоварните автомобили и тези с повече от 7 места да са без ДДС.

Според Вас необходими ли са някакви стимули от страна на държавата спрямо вносителите на автомобили?

Кирил Сандов:

В момента някакви особени стимули няма, например облекчения в зависимост от екологичните норми. Нерешен все още е проблемът с вноса на употребявани автомобили. Предстои тези въпроси да бъдат регламентирани както в другите страни.

Какви са плановете на Ситроен до края на годината?

Кирил Сандов:

Ще продължим разширяването на търговската и сервизната мрежа. Ще открием няколко нови представителства. Ще разширим гамата на предлаганите модели с малкия Ситроен С1 и флагмана на Ситроен - С6.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 11.11   307 г. – Лициний става римски император. 1572 г. – Датският астроном Тихо Брахе открива свръхнова в съзвездието Касиопея. 1611 г. – Сключен е...