Няма българин в България, който да не знае какво е ДСК

07.04.2003 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за ECON.BG:

 

- Г-жа Маринова, Банка ДСК е банка на 2002 г. според класацията на The Banker. Как приемате това признание?

Виолина Маринова:

- Това признание е много ценно за нас, тъй като една влогово-кредитна институция, каквато беше ДСК до 1998 г., за кратко време успя да стане банка. Успя да се преструктурира, да се промени и да стане банка на годината. Това е голямо признание за всички, които работят в ДСК. Много е хубаво това, че най-старата институция, която едновременно с това е и най-младата банка, успя да заеме първо място в тази система и да получи международно признание.

- ДСК има 50 годишна история. Как успявате да запазите лидерска позиция на банковия пазар в България? Притеснява ли ви конкуренцията?

Виолина Маринова:

- Ние работим в една силни конкурентна среда. Всички търговски банки се насочиха към сегментната група клиенти "Дребно банкиране", което беше нашата сила. Допреди десетина години ДСК беше монополист в този пазар. Много е трудно да се запазят лидерските позиции. Вярно е, че има място за всички, но за да се привлече клиентът и да се запази лидерската позиция, означава да се предложи нещо ново, да се предложи по подходящия начин, да се промени манталитета и мисленето на служителите. Единствено отношението и начинът, по който се предлага продуктът, може да накара клиента да предпочете една или друга банка. Това е основното. Ние увеличаваме нашите пасиви и активи, но едновременно с това губим, малко или много, от пазарните си позиции. Това не е беда. Въпросът е, че запазваме лидерските си позиции на общия междубанков пазар и не забравяме, че конкуренцията "диша във врата ни". Никога не трябва да се успокояваме, защото в следващия момент може да се окаже, че пазарните позиции са загубени. Трябва да се работи непрекъснато, ежеминутно, за да се постигнем целите, които сме си поставили като банка.

- Кои са приоритетните клиенти за ДСК? Ще запазите ли този приоритет и в бъдеще?

Виолина Маринова:

- Нашата основна клиентска маса са гражданите. Ние ще запазим тази сегментация на банката, защото това е нашата сила. Няма българин в България, който да не знае какво е ДСК. Това име носи много сила на банката и затова смятам, че ние трябва да си запазим тази сегментна група. Едновременно с това, се насочваме и към стопанските субекти. Там ще постигнем успех малко по-трудно, защото доскоро ДСК се възприемаше като бака, само и единствено, на гражданите. Фактът, че успяхме да увеличим, както портфейла от кредити към търговски субекти, така и привлечените средства и сметки на бюджета, означава, че успяваме да се наложим и в този сегмент. Така че, ще запазим дребното банкиране, няма да се откажем по никакъв начин от него, ще продължаваме да работим за подобряване в тази посока и за запазване на пазарните позиции и едновременно с това, ще се стремим да привлечем значими корпоративни клиенти в банката. Вече имаме такива, от няколко години работим с тях, но едновременно с това привличаме и нови.

- Какво означава оценката на Moody’s за ДСК?

Виолина Маринова:

- Оценката на Moody’s означава, че банката е стабилна, че се намира в добро финансово здраве. Смятам, че тя е реална. Това, че оценката за рейтинга на ДСК е равен на рейтинга на държавата, означава, че банката е добра.

- Как искате да се развива банката след приватизацията й?

Виолина Маринова:

- Това, разбира се, ще бъде стратегия на бъдещия собственик. Той ще определи посоката за развитие на банката. Проучванията на кандидатите за купувачи минаха и те видяха, чрез финансовите ни показатели, че ДСК е насочена към населението. Абсолютно съм убедена, че бъдещите собственици ще запазят това, но ще развият и много по-съвременни форми на банкиране. Ще се развие електронното банкиране, ще се използват и други канали на дистрибуция освен клоновата мрежа. Ще се акцентира на по-съвременното банкиране. Не казвам, че ние сме го забравили, но го развиваме с малко по-бавни темпове, защото ни се налага да правим и други значими инвестиции. В момента се намираме в предприватизационна процедура и не би следвало да правим подобни промени, докато новият собственик не очертае стратегическите си цели, за да се изпълнят те, в интерес на собственика и на акционерите.

 

Виолина Маринова:

- Това, разбира се, ще бъде стратегия на бъдещия собственик. Той ще определи посоката за развитие на банката. Проучванията на кандидатите за купувачи минаха и те видяха, чрез финансовите ни показатели, че ДСК е насочена към населението. Абсолютно съм убедена, че бъдещите собственици ще запазят това, но ще развият и много по-съвременни форми на банкиране. Ще се развие електронното банкиране, ще се използват и други канали на дистрибуция освен клоновата мрежа. Ще се акцентира на по-съвременното банкиране. Не казвам, че ние сме го забравили, но го развиваме с малко по-бавни темпове, защото ни се налага да правим и други значими инвестиции. В момента се намираме в предприватизационна процедура и не би следвало да правим подобни промени, докато новият собственик не очертае стратегическите си цели, за да се изпълнят те, в интерес на собственика и на акционерите.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...