Около 293 милиона евро е стойността на българската част от автомагистралата София - Ниш

19.09.2001 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Албен Родопманов, изпълнителен директор на Агенция "Пътища", за. Българско национално радио
По уверение на специалисти от Министерството на регионалното развитие и благоустройството проектът за изграждането на автомагистралата София-Ниш скоро ще приключи. Неговото начало датира от 1989-а, но едва от март месец тази година в Дюселдорф предишният министър на регионалното развитие и благоустройството Евгени Чачев декларира категоричното участие в него.  Проектът е част от общоевропейския коридор номер 10, който свързва страните от Източна и Централна Европа с Изтока.  Това ще доведе до голяма икономическа изгода за тези страни.  Специалисти от Европейската инвестиционна банка са в България, за да участват в обсъждането на конкретните планове. 

Ние направихме среща с колегите от Сърбия. На тази среща присъстваше министърът на транспорта на Република Сърбия г-жа Вукосавлевич, също така колегата, който се занимава с пътната администрация там, г-н Тимотеевич, на която среща категорично бе потвърдена политическата воля на двете страни за изграждането на магистралата. Също така беше потвърдена и пресечната точка на автомагистралата с държавната граница между двете страни, това е в Градина - Калотина в нашата част.

Безспорно волята от двете страни съществува. Какво още трябва? Може би по-нависоко равнище да тръгнем към европейските инвеститори. Какво очаквате?

За да успеем да спечелим вниманието на европейските инвеститори, ние започнахме и вече са готови прединвестиционните проучвания на българската част от това трасе.  В тази част с обща дължина около 80 километра тези прединвестиционни проучвания трябваше да бъдат представени пред представители на Европейската инвестиционна банка.  Те са тук, но за жалост колегите, които извършваха това прединвестиционно проучване, това е американската фирма "Бусалан и Хамилтън", по обясними причини просто не успяха да пристигнат и очакваме тяхното идване на 24-28 септември в този период, когато ще бъдат представени.  Най-общо може да се каже, че тези прединвестиционни проучвания са добро начало и показват, че има смисъл от реализацията на този проект, но по-конкретни данни ще имаме на самото представяне, което ще бъде идната седмица.

А за какви суми разговаряме?

По българската си част трасето по, разбира се, експертни данни е със стойност около 293 милиона евро. Доколкото знам, и колегите от Сърбия също са направили такива проучвания и тяхната стойност е близка до нашата. Те говорят за около 350 милиона евро. Важното нещо, което също така го направихме при тази среща с колегите от Сърбия, беше двете страни да обединят усилията си, за да може този проект да бъде представен освен пред Европейска инвестиционна банка също така и на донорската конференция, която в месец октомври в Румъния, която ще се състои, пред Пакта за стабилност, за да можем да кандидатстваме едновременно, така че едновременно да започне реализацията на проекта. За град София този проект може да се каже е от съществено значение, тъй като трябва да кажем още нещо, че част от този проект е и реализацията на северния околовръстен път на София, който би изнесъл съществено товарния трафик извън столицата, което освен своите екологични проблеми ще има и своите транспортни заслуги за това.

/Предоставено от BEF News Desk/

/Предоставено от BEF News Desk/

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...