Основната грешка на младите хора е, че нямат планове за реализацията си

04.04.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за Econ.bg

 

- Г-н Хил, Вие сте запознат с българския пазар на човешките ресурси... Как виждате развитието на този пазар?

Отмар Хил:

- Ситуацията на българския HR пазар е подобна на тази в Австрия. Разбира се, има и разлики. Компаниите все още не се грижат достатъчно за набирането на техния персонал. Те търсят някого, но не в това е проблемът. Проблемът е кого точно да изберат. Основната грешка, която компаниите правят, е грешният подбор на персонал. Много често работата получава неправилният човек. Съветът ми към фирмените мениджъри е да подбират много внимателно хората, които ще работят за тях и да не наемат само приятелите и роднините си. Тук виждам "фамилния синдром" из цялата страна. Във всички икономически сектори и в политиката. Много е хубаво, само че е погрешно. Фирмите трябва да се научат да подбират персонала си по професионален начин. Това прави организацията много по-силна. Другата стъпка е да се прави много добро HR развитие. Точно в момента много чужди фирми идват в България, за да се опитат да развият HR сектора, но степента на съвестност не е много висока. Мениджърите не използват HR консултантски услуги, а си мислят, че са достатъчно добри да се справят и сами. Но не винаги е така...

След като компанията наеме подходящите хора и приложи HR развитие, тя има нужда и от стратегическа визия. Много компании просто нямат стратегическа визия.

- Мислите ли, че българските мениджъри отговарят на изискванията на европейския пазар?

Отмар Хил:

- Мисля, че има много способни хора тук, хора, които могат да се учат бързо, но те трябва да поемат и своите отговорности. Няма достатъчно отговорност в компаниите. Хората тук се използват само за да бъдат контролирани. А въпросът не трябва да е: "Ти направи ли това?", а "Постигна ли целта? Какво направи?". Много често в компаниите няма цели, няма контрол, няма доверие и обратна връзка.

- Какви са основните дейности на Hill International тук, в България, и в другите страни?

Отмар Хил:

- Основните дейности на Hill International са търсене и подбор на мениджъри и персонал. Второто звено тук – Hill Communication, се занимава с подготовка, консултиране, тийм билдинг, обучение на хора как да се държат, как да изграждат екипния дух и т.н. опитваме се да помагаме на компаниите да изградят един друг тип ценности, защото парите сами по себе си просто не са достатъчни.

Hill International е компания с повече от 30 клона в 20 страни, но за мен България винаги е на първо място. Това е моят първи пазар за тестване на нещо ново, защото тук имам партньори, на които мога да разчитам.

- Кое прави Вашата компания уникална на HR пазара?

Отмар Хил:

- Уникалността на нашата компания е много проста – ние не сме ловци на глави, ние сме хуманистични бизнес психолози. А това е нещо съвсем различно от другите компании. Ние сме лидерите в Австрия в тази област. Мисля, че в бъдеще консултантските услуги няма да са толкова необходими, колкото бизнес психологията. Бизнесът трябва да се замисли – по какъв начин мислят хората, какво искат как действат.

 

- Уникалността на нашата компания е много проста – ние не сме ловци на глави, ние сме хуманистични бизнес психолози. А това е нещо съвсем различно от другите компании. Ние сме лидерите в Австрия в тази област. Мисля, че в бъдеще консултантските услуги няма да са толкова необходими, колкото бизнес психологията. Бизнесът трябва да се замисли – по какъв начин мислят хората, какво искат как действат.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....