Основната цел на БГНЕС е бързото и точно информиране на хората

28.01.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg.

 

- Г-н Нешков, до каква степен медиите са фактор за формиране на обществените нагласи и мнения? Какви са целите на вашата агенция?

Любчо Нешков:

- Агенция БГНЕС изцяло има за цел да информира. Тези, които манипулират, които дезинформират или укриват информация, се забелязват много бързо. Оттук нататък е въпрос на умение, познание и информираност на читателя, зрителя или слушателя да тълкува информацията, да я коментира, да разсъждава по нея. Основната цел на БГНЕС е бързото и точно информиране на хората. Това са две неща, които вървят заедно. Не може да информираш бързо, но неточно или пък точно, но след 1 час. Ние не сме единствените на този пазар, а дори да сме единствените , ако не се стремим да бъдем максимално бързи и точни в отразяването на информацията, след 1 седмица няма да бъдем ние  – ще има други. Слава Богу, в България вече от 11-12 години съществуват доста медии. Затова ние не можем да си позволим неточна информация за някое събитие, дори то да е в Търговище например, най-малкото защото в този град има поне 2-3 медии на този етап. Свободата на словото и спазването на тези правила е в полза на цялото общество.

Надявам се, че ние успяваме да повлияем на обществените нагласи и мнения в една посока – с повече информация, повече познание, повече факти. В този смисъл медиите са един от факторите за формиране на общественото мнение и нагласи. Съществуват хора например, чиито възможности да стигнат до точната информация, са ограничени. Получаването на информация струва пари. Според мен информацията е най-скъпото нещо, най-важното, най-ценното. Поради тази причина от 1 януари възможността за получаване на информация от нашата агенция се заплаща. Ние също трябва да плащаме на хората, които работят за агенцията, тъй като ние участваме в информационното пространство със собствени източници на информация.

- Как оценявате пазарa на информация в България? Каква е Вашата визия за конкуренцията на този пазар?

Любчо Нешков:

- Първо трябва да направим уточнението точно за какъв вид медии говорим – за електронни медии, за печат, радио или телевизия. Специално за този вид медия, която ние правим, мисля, че възможностите на пазара са огромни, но агенциите, които съществуват, са малко. Не бих искал да правя сравнение с държавите на Запад, защото там има други стандарти, други традиции и политико-икономически реалности в момента. Но все пак, ако се сравним с югоизточната част на Европа, в България има най-малко частни информационни агенции. Например, в Сърбия има 4-5. При нас нещата са малко по-различни. В България агенцията, която в най-пълна степен се доближава до истинския смисъл на понятието "частна информационна агенция", е нашата. Ние имаме собствена кореспондентска мрежа, собствени източници на информация, истински договори с международни агенции, при нас не може да става въпрос за кражба на информация. Имаме репортери в страната и в столицата, разполагаме със собствен снимков материал. След няколко дни ще имаме и английска версия на информацията в нашия сайт.

Конкуренцията може само да ни стимулира. Ако се отнасяме сериозно към работата, задълженията и целите си, тогава конкуренцията може да ни бъде само от полза.

Нашата агенция се налага, защото при нас работят само професионалисти. Разбира се, имаме и слабости, но те не се отнасят до принципите и целите, задълженията и морала на тази професия. Мнението на хората, които се информират е, че не се чувстват манипулирани. А това за нас е от особено значение.

За нас беше голямо изпитание, че започнахме своята работа по време на президентските избори. По принцип всеки има някакви пристрастия, но това не се появи на страницата на агенцията. Ние доказахме в този важен момент, че информацията, която разпространяваме, е точна и пълна.

- Защо създадохте агенция БГНЕС?

Любчо Нешков:

- Идеята за създаване на агенция като нашата не е от днес. Тя се породи още в момента, когато бях кореспондент на телевизията извън страната, когато се "сражавахме" за новините, в добрия смисъл на думата, разбира се.

Добрите журналисти никога не укриват от колегите си онази важна информация, от която зависят много неща. Никога не съм си мислил, когато съм бил свидетел на човешка трагедия, че мога да укривам това от колегите си. Напротив, винаги съм смятал, че е необходимо и другите да видят и почувстват болката и трагедията на хората, дори само на един човек. Тя трябва да бъде видяна от повече хора. Това няма нищо общо с конкуренцията. Ако все пак се случва, това би било проява по-скоро на егоизъм и е свързано с личната изява на отделен човек. Не може да се прави лична изява за сметка на човешки трагедии. Когато стигахме до някакво събитие, се налагаше да чакам до кръглия час на новините, за да може то да бъде обявено, тъй като нямаше друга възможност, а в този момент колегите ми от други чуждестранни медии имаха възможност веднага да съобщават информацията. Затова се роди и идеята за създаването на нашата агенция.

- Как виждате ролята на интернет при разпространяването на новините? Това ли е бъдещето на медийния пазар?

Любчо Нешков:

- Решихме да разпространяваме информацията си в интернет, защото това е бъдещето. Това е един от начините да достигнем до много хора. Ние сме много специализирана и тясно профилирана агенция, имаме много корпоративни клиенти. И макар в момента, поради факта, че информацията, която разпространяваме да е платена, нашите потребители да не са толкова, колкото бяха преди началото на тази година, ние не се притесняваме от този факт. Ние се стремим да получим финансова независимост и да отразяваме своевременно и точно информацията. Ние сме хора, които обичат своята работа и сме доволни, когато имаме възможност това да става.

- Какви са плановете за развитието на БГНЕС?

Любчо Нешков:

Още от началото ние определихме план, по който да се движим. Когато стартирахме нашата работа, започнахме само с 30 новини, които макар и малко, бяха наши. Сега, когато се връщаме към този период, от гледна точка на позициите, които имаме в момента, виждаме наистина големия ентусиазъм, с който сме започнали. След това променихме дизайна на нашия сайт, въведохме нови рубрики, например коментар на събитията от деня от известна личност; акцентирахме на новините от нашия регион, на финансови новини, непрекъснато увеличавахме кореспондентската си мрежа в страната. Вече информацията, предоставяна от агенцията, е срещу заплащане. Скоро ни предстои и публикуване на новините на английски. Плануваме и още нови неща, за които преговаряме, за които инвестираме. Включваме и нови кадри към нашия екип. 

Нашата агенция се налага, защото при нас работят само професионалисти. Разбира се, имаме и слабости, но те не се отнасят до принципите и целите, задълженията и морала на тази професия. Мнението на хората, които се информират е, че не се чувстват манипулирани. А това за нас е от особено значение.

За нас беше голямо изпитание, че започнахме своята работа по време на президентските избори. По принцип всеки има някакви пристрастия, но това не се появи на страницата на агенцията. Ние доказахме в този важен момент, че информацията, която разпространяваме, е точна и пълна.

- Защо създадохте агенция БГНЕС?

Любчо Нешков:

- Идеята за създаване на агенция като нашата не е от днес. Тя се породи още в момента, когато бях кореспондент на телевизията извън страната, когато се "сражавахме" за новините, в добрия смисъл на думата, разбира се.

Добрите журналисти никога не укриват от колегите си онази важна информация, от която зависят много неща. Никога не съм си мислил, когато съм бил свидетел на човешка трагедия, че мога да укривам това от колегите си. Напротив, винаги съм смятал, че е необходимо и другите да видят и почувстват болката и трагедията на хората, дори само на един човек. Тя трябва да бъде видяна от повече хора. Това няма нищо общо с конкуренцията. Ако все пак се случва, това би било проява по-скоро на егоизъм и е свързано с личната изява на отделен човек. Не може да се прави лична изява за сметка на човешки трагедии. Когато стигахме до някакво събитие, се налагаше да чакам до кръглия час на новините, за да може то да бъде обявено, тъй като нямаше друга възможност, а в този момент колегите ми от други чуждестранни медии имаха възможност веднага да съобщават информацията. Затова се роди и идеята за създаването на нашата агенция.

- Как виждате ролята на интернет при разпространяването на новините? Това ли е бъдещето на медийния пазар?

Любчо Нешков:

- Решихме да разпространяваме информацията си в интернет, защото това е бъдещето. Това е един от начините да достигнем до много хора. Ние сме много специализирана и тясно профилирана агенция, имаме много корпоративни клиенти. И макар в момента, поради факта, че информацията, която разпространяваме да е платена, нашите потребители да не са толкова, колкото бяха преди началото на тази година, ние не се притесняваме от този факт. Ние се стремим да получим финансова независимост и да отразяваме своевременно и точно информацията. Ние сме хора, които обичат своята работа и сме доволни, когато имаме възможност това да става.

- Какви са плановете за развитието на БГНЕС?

Любчо Нешков:

Още от началото ние определихме план, по който да се движим. Когато стартирахме нашата работа, започнахме само с 30 новини, които макар и малко, бяха наши. Сега, когато се връщаме към този период, от гледна точка на позициите, които имаме в момента, виждаме наистина големия ентусиазъм, с който сме започнали. След това променихме дизайна на нашия сайт, въведохме нови рубрики, например коментар на събитията от деня от известна личност; акцентирахме на новините от нашия регион, на финансови новини, непрекъснато увеличавахме кореспондентската си мрежа в страната. Вече информацията, предоставяна от агенцията, е срещу заплащане. Скоро ни предстои и публикуване на новините на английски. Плануваме и още нови неща, за които преговаряме, за които инвестираме. Включваме и нови кадри към нашия екип. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 26.09   1371 г. – В Битката при Черномен армията на османския султан Мурад I разгромява обединените сили на сърби и българи. 1580 г. – Сър Франсис Дрейк и неговата...