Повишава се интересът на българските граждани към доброволните застраховки

11.06.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg.

 

- Г-жо Иванова, какви видове застрахователни продукти, свързани с пътувания в чужбина предлага "ДЗИ – Общо застраховане" АД?

Вася Иванова:

- "ДЗИ – Общо застраховане" АД разполага с изключително разнообразен портфейл от застрахователни продукти, предназначени да осигурят спокойствие и сигурност на застрахованите при пътуване в чужбина, независимо от това какъв вид транспорт ще изберат – автомобилен, железопътен, воден или въздушен. Можете да застраховате вашето здраве, багажа и автомобила си. При пътуване с автомобил задължително трябва да се сключи застраховка "Гражданска отговорност" на собствениците, ползвателите, държателите и водачите на моторни превозни средства ("Зелена карта"). В комплект с нея "ДЗИ - Общо застраховане"АД предлага и изключително полезната застраховка "Автоасистанс", която осигурява защита и помощ за автомобила и пътуващите в него в случай на пътнотранспортно произшествие или техническа повреда.

В зависимост от различната цел на пътуването – бизнес, туризъм, гостуване при приятели или пътуване с цел работа в чужбина по официален трудов договор, компанията може да предложи на желаещите да сключат застраховка в "ДЗИ – Общо застраховане" АД една действително богата гама от покрити рискове и лимити на покритие. Всички застраховки от клас "Помощ при пътуване" са с осигурен асистанс от компанията Inter Partner Assistance – филиал на AXA Assistance Group - световния лидер в областта на асистанс услугите. Част от застрахователните продукти са свързани с осигуряване на висококвалифицирана медицинска помощ и лечение в случай на злополука и/или заболяване на застрахования по време на неговото пътуване и престой зад граница. Такъв продукт, който е особено подходящ за туристи, представлява застраховката "Медицински разходи и злополука при пътуване в чужбина с осигурен асистанс". За бизнесмени и хора, които често ходят в чужбина предлагаме "Злополука и медицински разходи за често пътуващи в чужбина лица". На работещите зад граница "ДЗИ – Общо застраховане" АД осигурява застрахователна защита чрез застраховката "Медицински разходи и злополука за работещи в чужбина лица с осигурен асистанс".

За тези, които ще пътуват в чужбина със самолет, ДЗИ предлага и защита на техния багаж, в случай на загуба или повреда, със "Застраховка на багаж при пътуване в чужбина с въздухоплавателни средства".

- Кои са новите услуги, които ще предложите на вашите клиенти?

Вася Иванова:

- В края на месец април "ДЗИ – Общо застраховане" АД пусна на пазара нов застрахователен продукт –"Автоасистанс при пътуване в чужбина".

Чрез него компанията поема разходите и осигурява: ремонт на МПС на място на събитието или в специализиран сервиз; предоставяне на необходимите резервни части за осъществяване на ремонта; репатриране на автомобила до мястото на постоянното местожителство на застрахования в България; авансово плащане на провизорен ремонт, ползване на шофьор за управление на МПС; ползване на автомобил под наем. В случай на пътнотранспортно произшествие, при необходимост, на застрахованите се осигурява: репатриране до мястото на постоянното им местожителство или до крайния пункт на предприетото от тях пътуване;разходи за хотел до две нощувки за толкова лица, колкото е броят на местата в МПС; разходи за подслон и репатриране на пътуващите в МПС деца в случай, че придружавалите ги възрастни лица не са в състояние да се погрижат за тях и др.

Застраховката е валидна за всички страни - членки на споразумението "Зелена карта", с изключение територията на РБългария.

- Каква е същността на асистанс услугите?

Вася Иванова:

- Същността на асистанс услугите се изразява в това, че при настъпване на застрахователно събитие (злополука, заболяване, пътно транспортно произшествие и др.) в чужбина, асистанс компанията, с която застрахователят има сключен договор, действа от негово име и за негова сметка в защита на застрахованото лице. Най-често задълженията на асистанс компанията са свързани с организиране и заплащане на оказаните на застрахования услуги (медицински прегледи, лечение, разходи за ремонт на автомобил, претърпял произшествие, съдействие на застрахованото лице за репатрирането му до България или друго събитие). Асистанс компанията може да осигури и правна защита на застрахования, ако той е подведен под съдебна отговорност  вследствие на пътнотранспортно произшествие. На практика асистанс компанията поема цялата грижа за застрахованото лице.

- Как оценявате застрахователната култура на българските граждани през последните години?

Вася Иванова:

- Като положителен момент в отношението на българските граждани към различните видове застраховки за чужбина, които се предлагат на българския застрахователен пазар, следва да се отбележи повишения интерес към допълнителните услуги, предлагани към основните застраховки за чужбина. Наблюдава се и повишен интерес към редица доброволни застраховки, свързани с осигуряване на застрахователна защита срещу различни финансови рискове и професионални отговорности. Нараства, също така, и интересът към различните продукти от портфейла на животозастраховането, като, например, различните здравни застраховки, които могат да бъдат индивидуални, семейни или групови. Българските граждани все повече се интересуват от застраховането, защото все по-добре разбират неговата необходимост и ползата от него в съвременните икономически условия.

- Коя конкуренция за вас е по-голямо предизвикателство – на българските или на чуждите застрахователни компании?

Вася Иванова:

- Наличието на конкуренция винаги е стимул за развитие и усъвършенстване на всяка дейност, в това число и на застраховането. За да е конкурентна една компания на пазара, не е от особено значение дали тя е българска или с чуждестранно участие – най-важното е какви застрахователни услуги предлага и при какви условия. И още нещо – за да е конкурентноспособна, тя трябва да играе по правилата на пазара и да е лоялна към другите участници.

- Благоприятен ли е в момента бизнесклиматът в страната за развитие на застрахователна дейност?

Вася Иванова:

- На всички е известно, че икономическата ситуация в страната не е особено благоприятна за развитие на застрахователна дейност, поради факта, че ниските доходи на населението не дават възможност българските граждани да закупуват застрахователни продукти според своите потребности. Най-често те са склонни да сключват само задължителните застраховки, а една част от тях се въздържат и от това именно поради недостиг на средства. Наред с това следва да се отбележи, че някои фирми също намаляват броя и видовете сключени застраховки, или предпочитат да сключват главно имуществени и автомобилни застраховки и то само срещу основните рискове. Не особено благоприятните условия за развитие на дребния и средния бизнес у нас също препятстват осъществяването на застрахователна дейност, свързана с тях. Всичко това оказва негативно влияние върху общата атмосфера, в която се осъществява и развива застраховането.

 

Чрез него компанията поема разходите и осигурява: ремонт на МПС на място на събитието или в специализиран сервиз; предоставяне на необходимите резервни части за осъществяване на ремонта; репатриране на автомобила до мястото на постоянното местожителство на застрахования в България; авансово плащане на провизорен ремонт, ползване на шофьор за управление на МПС; ползване на автомобил под наем. В случай на пътнотранспортно произшествие, при необходимост, на застрахованите се осигурява: репатриране до мястото на постоянното им местожителство или до крайния пункт на предприетото от тях пътуване;разходи за хотел до две нощувки за толкова лица, колкото е броят на местата в МПС; разходи за подслон и репатриране на пътуващите в МПС деца в случай, че придружавалите ги възрастни лица не са в състояние да се погрижат за тях и др.

Застраховката е валидна за всички страни - членки на споразумението "Зелена карта", с изключение територията на РБългария.

- Каква е същността на асистанс услугите?

Вася Иванова:

- Същността на асистанс услугите се изразява в това, че при настъпване на застрахователно събитие (злополука, заболяване, пътно транспортно произшествие и др.) в чужбина, асистанс компанията, с която застрахователят има сключен договор, действа от негово име и за негова сметка в защита на застрахованото лице. Най-често задълженията на асистанс компанията са свързани с организиране и заплащане на оказаните на застрахования услуги (медицински прегледи, лечение, разходи за ремонт на автомобил, претърпял произшествие, съдействие на застрахованото лице за репатрирането му до България или друго събитие). Асистанс компанията може да осигури и правна защита на застрахования, ако той е подведен под съдебна отговорност  вследствие на пътнотранспортно произшествие. На практика асистанс компанията поема цялата грижа за застрахованото лице.

- Как оценявате застрахователната култура на българските граждани през последните години?

Вася Иванова:

- Като положителен момент в отношението на българските граждани към различните видове застраховки за чужбина, които се предлагат на българския застрахователен пазар, следва да се отбележи повишения интерес към допълнителните услуги, предлагани към основните застраховки за чужбина. Наблюдава се и повишен интерес към редица доброволни застраховки, свързани с осигуряване на застрахователна защита срещу различни финансови рискове и професионални отговорности. Нараства, също така, и интересът към различните продукти от портфейла на животозастраховането, като, например, различните здравни застраховки, които могат да бъдат индивидуални, семейни или групови. Българските граждани все повече се интересуват от застраховането, защото все по-добре разбират неговата необходимост и ползата от него в съвременните икономически условия.

- Коя конкуренция за вас е по-голямо предизвикателство – на българските или на чуждите застрахователни компании?

Вася Иванова:

- Наличието на конкуренция винаги е стимул за развитие и усъвършенстване на всяка дейност, в това число и на застраховането. За да е конкурентна една компания на пазара, не е от особено значение дали тя е българска или с чуждестранно участие – най-важното е какви застрахователни услуги предлага и при какви условия. И още нещо – за да е конкурентноспособна, тя трябва да играе по правилата на пазара и да е лоялна към другите участници.

- Благоприятен ли е в момента бизнесклиматът в страната за развитие на застрахователна дейност?

Вася Иванова:

- На всички е известно, че икономическата ситуация в страната не е особено благоприятна за развитие на застрахователна дейност, поради факта, че ниските доходи на населението не дават възможност българските граждани да закупуват застрахователни продукти според своите потребности. Най-често те са склонни да сключват само задължителните застраховки, а една част от тях се въздържат и от това именно поради недостиг на средства. Наред с това следва да се отбележи, че някои фирми също намаляват броя и видовете сключени застраховки, или предпочитат да сключват главно имуществени и автомобилни застраховки и то само срещу основните рискове. Не особено благоприятните условия за развитие на дребния и средния бизнес у нас също препятстват осъществяването на застрахователна дейност, свързана с тях. Всичко това оказва негативно влияние върху общата атмосфера, в която се осъществява и развива застраховането.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...