Специално за Econ.bg
- Г-н Янков, кои са конкурентните предимства на "Олинеза", които правят продуктите ви търсени на вътрешния и външния пазар?
Иван Янков:
- Основното предимство е доброто качество на продуктите, съчетано с ниска цена. Отличното качество на продуктите ни се обуславя от добри суровини, европейско оборудване, нови технологии и квалифициран персонал.
Например, лютениците ни се произвеждат от асептично доматено пюре и различни видове печени или сурови, замразени зеленчуци (чушки, моркови, патладжани и др.). Готовият продукт е с ясно изразен натурален цвят и вкус на вложените суровини. При конкуренцията преобладават вложените допълнително подправки.
Другото ни конкурентно предимство е дизайнът на опаковките и етикетите Постоянно поддържаме качество на продукта и опаковките.
Много е важна за нас е безопасността на произвежданите продукти, гарантирани от система за контрол на производството – ДПП (добри производствени практики) и ISO 9001:2000.
- Трудно ли е да сте в крак с тенденциите и качеството на световните пазари?
Иван Янков:
- В момента изнасяме продукция за Румъния, Гърция, САЩ, Канада, Япония. Износът за тези страни се увеличава. Предстои ни работа за сертификация за износ за Европейската общност.
Покриваме изискванията за качество, дизайн, трайност и безопасност на предлаганите от нас продукти. Постепенно разширяваме пазарите си за износ.
- "Олинеза" следва стратегията на диверсификация на продуктовата гама. Кои са най-новите ви продукти за тази година?
Иван Янков:
- Диверсификацията на продуктите е световна практика. Новите асортименти от 2002 г. са два вида – корнфлейкс и шоколадов снакс "Оликорн" и два вида сухи пасти "Олинеза" с шоколад и карамел.
От лютениците, нов асортимент са натурална, многозеленчукова, с естествени подправки и деликатесна лютеница. Също така, два асортимента кетчуп - с къри и чили. Новост е майонезата и маргаринът за марката "ARO" на МЕТРО. В салатите, нови видове са боб с лютеница и кьопоолу.
- На какво ниво са технологичните линии в производствената ви база?
Иван Янков:
- Технологичните линии са нови, от водещи европейски и български фирми, закупени последователно от 1988 г. до 2001 г. Те са на европейско равнище по автоматизация и производителност и осигуряват високо качество на произвеждания продукт.
- "Олинеза" ООД има и он-лайн магазин. Има ли интерес към поръчки и консултации в Интернет?
Иван Янков:
- Да, он-лайн магазина е нова тенденция в дистрибуцията и продажбата на стоки. Имаме заявки и ще продължим да развиваме този начин на предлагане на продукти.
- Предвиждате ли изненади на пазара през тази година?
Иван Янков:
- Ние сме много динамична фирма и през следващата година ще продължим да разработваме нови продукти. Ще увеличим производството с нови асортименти.
Клиентите могат да очакват нова гама майонези с изключително качество сравнявано с водещи световни фирми, както и нова гама лютеници с натурални български подправки и висококачествени конфитюри с цели плодове.
- Ние сме много динамична фирма и през следващата година ще продължим да разработваме нови продукти. Ще увеличим производството с нови асортименти.
Клиентите могат да очакват нова гама майонези с изключително качество сравнявано с водещи световни фирми, както и нова гама лютеници с натурални български подправки и висококачествени конфитюри с цели плодове.