Специално за Econ.bg.
- Г-н Настрадинов, вие участвахте на четвъртия дискусионен банков форум "Електронното банкиране в България". Бихте ли резюмирали основните теми във вашата презентация?
Атанас Настрадинов:
- На форума представихме новата политика на Canon за работа с корпоративни клиенти, с клиенти от размера на правителства и обществени организации от местното самоуправление. Мога да кажа, че в настоящия момент банките в България са доста напред в прилагането на съвременни информационни технологии. На форума отбелязахме как ние можем да бъдем от полза на банките, не само като предлагане на нови устройства, но и по отношение на това как да използват съществуващите устройства оптимално. Ние бихме могли да им предложим консултантски услуги и решение на въпроса как устройствата могат да бъдат защитени от технологичния прогрес. Нашата идея и амбиция е да изградим дълготрайни отношения и доверие помежду си.
- Каква е според Вас степента на технологично развитие в България в сравнение с развитието на пазара на технологии в световен аспект?
Атанас Настрадинов:
- България използва всичко ново в областта на технологиите, има много фирми, които осигуряват най-съвременна техника и технологии в България. За съжаление, у нас не се произвежда техниката, която ние предлагаме. Затова се стараем на българския пазар винаги да има всичко най-ново в този сектор. Банките разполагат с достатъчно добра и модерна технология и техника, но това не е достатъчно. Вече се говори, че предизвикателството не е технологията, а интелигентното й и оптимално използване.
- Защо решихте Canon да бъде един от генералните спонсори на четвъртия дискусионен банков форум "Електронното банкиране в България"? В какви други области Canon планира да насочва своята дейност?
Атанас Настрадинов:
- Мога да кажа, че банките са относително нова област, в която Canon се опитва да навлезе. Нашата основна сила са малките и средни предприятия. В България това е съвсем обяснимо, тъй като тук се продават устройства, които не изискват особени капиталовложения. Ние нямаме все още толкова позиции, ако визираме само корпоративния пазар и държавната администрация. Участието ни в подобен род мероприятия е с цел да засилим популярността на онова, което можем да предложим и така да подготвим бъдещето си.