Предраг Милинчич: Говори се, че роботизацията е бъдещето, но хората са бъдещето - всеки бизнес има нужда от сърце и душа

03.10.2019 | 14:15
по статията работи: econ.bg
Предраг Милинчич: Говори се, че роботизацията е бъдещето, но хората са бъдещето - всеки бизнес има нужда от сърце и душа
Снимка: Mars

Предраг Милинчич е директор на Mars за България, както и за още няколко пазара – Сърбия, Черна гора, Северна Македония, Косово и Албания. Преди да се присъедини към екипа на производителя на хранителни продукти работи за Coca Cola в продължение на 15 години. Предраг Милинчич притежава магистърска степен по мениджмънт от Sheffield University.

Г-н Милинчич, здравословният начин на живот и хранене набират популярност в голяма част от света. Как компания като Mars реагира на тази тенденция?

Здравето и удовлетвореността на потребителите са ключов приоритет за Mars. Нашата компания непрекъснато се стреми да отговори на нуждите на съвременните хора и да им осигури повече прозрачност и по-здравословен избор. Ние произвеждаме някои от най-обичаните марки в света като Mars, Snickers, Twix, M&M’s и други и сме изцяло фокусирани върху подобряването на хранителната им стойност. Така например намалихме индустриално произведените трансмазнини в шоколадовите ни продукти до минимални нива, които технически не могат да се избегнат. Mars работи и с индустриални групи и регулатори в Европа и САЩ за забраната на частично хидрогенираните мазнини в храните. Освен това искаме да помагаме на потребителите да контролират приема си на калории и затова ограничихме съдържанието на калориите в единичните порции до 250 или по-малко за захарните ни изделия.

Mars има много инициативи, които целят повече прозрачност в етикетирането, така че хората да могат да правят информиран избор и да купуват правилните продукти за себе си и за семействата си.

Очаквате ли някаква по-сериозна промяна по отношение на производството на храни предвид разрастването на веганството, вегетарианството,храненето само с биопродукти и т.н.?

Наблюденията ни са, че хранителните предпочитания на хората се променят и затова се опитваме да отговорим на техните притеснения и нужди с реални действия. Всичко, което Mars предприема, се уповава на научни доказателства и отразява действителното потребителско търсене. По този начин успяваме да отговорим на актуалните тенденции. Разбира се, ще продължаваме и занапред да развиваме политиките си, за да можем да допринасяме за здравето и благосъстоянието на потребителите по целия свят.

Ако трябва да направя по-общ преглед на влиянието на някои тенденции в храненето върху индустрията, бих казал, че те определено поставят предизвикателство пред производителите на храни по целия свят, но в същото време стимулират тяхната креативност и повишават ангажираността им към нуждите на потребителите.

Преди няколко месеца европейско изследване (инициирано включително и от България) доказа, че едни и същи храни, продавани в Западна и в Източна Европа, имат различаващо се съдържание. Правилна или не, според Вас, е подобна политика на производителите?

Много е важно да интерпретираме правилно и да разбираме както самата тема, така и изследването. То потвърди, че няма доказателства за разделение на Изток и Запад по отношение на качеството на храната.Установените разлики не са свързани с качеството, а по-скоро се дължат на причини, които имат логично обяснение (например различни вкусови предпочитания на потребителите, различни производствени съоръжения и други).

Ние в Mars приветстваме анализа на Съвместния изследователския център към Европейската комисия. Той потвърждава, че прилагаме едни и същи изисквания за качество във всичките ни производствени обекти, без значение къде се намират или къде се разпространяват продуктите.

Качеството на храните, непрекъснатото следване на най-високите стандарти и създаването на добавена стойност за потребителите са в основата на философията на Mars. Без значение дали предлагаме продуктите си в Източна или Западна Европа, или където и да било по света, те отговарят на едни и същи изисквания за качество и безопасност, докато в същото време са с невероятен вкус. Именно това беше потвърдено и от изследванетона Съвместния изследователския център.

Продуктите на Mars вече от десетилетия са познати на българския пазар. Но наскоро предложенията се увеличиха. Разкажете малко повече за последния продукт, който се появи в България!

Mars е на българския пазар от 25 години. Нашето впечатляващо портфолио е представено в страната от марки като Snickers, Twix, Mars, Bounty, Orbit, 5, M&M’s, Skittles в сегмента дъвки и шоколадови изделия и от храни за домашни любимци като Whiskas, Pedigree, Sheba, Cesar и други. Mars е голям производител на хранителни продукти, като един от най-емблематичните ни брандове е Uncle Ben’s.

Нашите марки имат много силни позиции на пазара. Шоколадовите ни изделия например носят радостни моменти на потребители от всички възрасти и затова съм щастлив, че сега те могат да се насладят на още един топ бранд от богатото ни портфолио – Maltesers. Честно казано, това е любимият ми продукт на Mars, защото е хрупкав, лек и много, много вкусен. Това е най-продаваният шоколад в Англия и е в топ 3 във всички европейски страни, в които се предлага. Харесвам Maltesers не само заради вкуса, а и заради историята, която стои зад марката. Maltesers окуражава хората да са по-позитивни и да споделят моментите на наслада.

А да очакваме ли и нови продукти в близко или не толкова близко бъдеще?

Един от основните приоритети на Mars в България е да разширява портфолиото си и да предлага богат избор на потребителите.

Maltesers не е единственият бранд, който пускаме на пазара през тази година. До края на 2019 в търговската мрежа ще се предлага още една от марките дъвки на Mars. За първи път от 10 години насам представяме нова марка дъвки на българския пазар. Другите два нови бранда са в сегмента грижа за домашните любимци. Един от тях е Perfect Fit, който предлага на стопаните на котки и кучета премиум храни с най-високо качество. Другата марка е за хигиенни продукти за котки.

Големи компании като вашата, а все по-често и не толкова големи, в последните години проявяват активност по отношение на социални, екологични и други проекти. Какво прави и какво планира да прави в бъдеще Mars в това отношение?

В основата на корпоративната философия на Mars е вярването, че светът, който искаме утре, започва с това как правим бизнес днес. Стремим се бизнесът ни да е отговорен и да осигурява добавена стойност за хората, околната среда и екосистемата, в която оперираме.

Нашата компания винаги е била ангажирана с разрешаването на различни проблеми, пред които светът се изправя, но кулминацията на усилията ни е нашият план за устойчиво развитие Sustainable in a Generation Plan, представен през 2017 г. Той изразява смелите ни амбиции да осигурим повече устойчивост за нашия бизнес и за следващите поколения. Решени сме да подобрим социалното си и икономическо въздействие, както и въздействието си върху околната среда, и да се фокусираме върху някои от най-големите проблеми в света, отразени и в целите на ООН за устойчиво развитие. Ще инвестираме 1 милиард долара през следващите няколко години, за да ускорим прогреса по отношение на сериозни заплахи като климатичните промени и бедността.

Досега успяхме да постигнем впечатляващи резултати като например: захранване с вятърна енергия на 100% от нашите операции на ключови пазари; постигане на рециклируеми опаковки при 90% от продуктите ни; увеличаване на приходите на земеделски производители, които ни снабдяват със суровини като ориз, ванилия и други. Тези постижения ни мотивират да продължим да работим усърдно и да се борим с някои от наболелите проблеми, пред които светът се изправя.

Знаем, че вашата компания е малко по-различна от болшинството по отношение на това как се гледа на служителите. Защо избрахте този тип политика към тях и до какви резултати води това?

В Mars вярваме, че силният екип е в основата на бизнес успеха. Ние сме семейна компания с повече от 100-годишна история и утвърдени традиции. Всички наши 125 000 сътрудници по целия свят следват петте принципа на Mars – качество, отговорност, взаимодействие, ефективност и свобода – и дават най-доброто от себе си, за да създават свят, в който планетата, хората и домашните любимци процъфтяват.

Нашата компания има уникална политика по отношение на служителите, като им дава възможност да бъдат независими и да израстват и като ги окуражава да правят положителни промени. Осъзнаваме, че е наша отговорност да помагаме на сътрудниците ни да се развиват като професионалисти, но най-вече да ги караме да се чувстват щастливи и доволни на работните си места. Този подход ни се отплаща, тъй като успяваме да поддържаме силен екип, мотивиран да мисли отвъд днешния ден и фокусиран наистина върху утрешния.

В последните години се заговори активно за роботизацията на индустрията и опасността от рязко намаляване на броя на заетите служители. Как гледате вие на бъдещето през тази призма?

Mars работи активно за въвеждането на нови технологии и иновативни практики, чрез които да се подобрява дейността на компанията и качеството на продуктите. Това, в което най-силно вярваме обаче, е, че истинската сила е в хората. Да, говори се, че роботизацията е бъдещето, но аз бих казал, че хората са бъдещето, защото всеки бизнес има нужда от сърце и душа. В Mars всички сме едно голямо семейство. Ценим нашите сътрудници и отдаваме успеха си на усърдната им работа и отдаденост.


Оцени статията:
4.19/9
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....