Призът е признание, но и отговорност, и задължение

20.07.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Госпожо Маринова, какво означава призът Банка на годината за Банка ДСК?

Виолина Маринова:

Тази награда е поредното признание за успешната стратегия на Банка ДСК. Наградата е оценка на труда, който полагат служителите ни, и доверието на клиентите, които ни предпочитат във висококонкурентната среда в банковия сектор. Наградата означава, че банката продължава да отстоява позициите си не само като лидер в областта на банкиране на дребно, но предлага продукти и услуги за корпоративния сектор. Призът е признание за партньорските отношения между клиентите и служителите на Банка ДСК.

Наградата на в. ПАРИ е за 2004 г., когато Банка ДСК все пак бе на второ място по размер на активите. От началото на т. г. Банка ДСК е на първо място по този показател, вероятно и по размер на печалбата, която за полугодието след облагане с данъци е 57 млн. лв. За миналата година беше 74 млн. лв. - тенденцията е ясна. Наградата не би била факт без труда на всички хора, които работят в тази институция, и аз лично съм им много благодарна.

Служителите как приемат наградата?

Виолина Маринова:

Служителите на Банка ДСК получиха достойно признание за труда и усилията си. За да бъде повишена мотивацията им, от голямо значение беше тази морална подкрепа. Фактът, че лично президентът на Република България Георги Първанов връчи наградата, има символно значение - признанието на клиентите и колегите от банковата общност беше поднесено от държавния глава.

От приватизацията на банката през 2003 г. досега какво се промени?

Виолина Маринова:

Много неща се промениха. Но банката винаги е била прецизна и прозрачна в дейността си, както докато бе държавна, така и сега. Имайки за собственик авторитетна международна финансова институция, заинтересоваността от резултатите, от пазарния дял, от ефективността на Банка ДСК е много висока. При една държавна банка това не е най-силният акцент. В момента се осъществява план за трансформация на банката, като целта е модернизация, подобряване организацията на работа, допълнително обучение на служителите ни. В продължение на доста години в банката протича обновление, постъпват млади кадри, които са много добре подготвени, но все пак нямат практика.

Инвестираме много усилия и ресурс, за да бъдат готови те по-професионално и по конкурентен начин да предлагат продуктите и услугите ни. Посоката, в която Банка ДСК се развива, е именно модернизация, висококвалифицирани кадри, създаване на добри условия за обслужване на клиентите, различни и съвременни канали за дистрибуция. Ще предложим и нови услуги, които ще бъдат изненада за клиентите ни.

Трудно ли е за една жена да ръководи най-голямата банка в такъв период на промени?

Виолина Маринова:

Да си призная, не е леко. Целият ми живот е преминал в Банка ДСК, като в последните 25 г. съм изпълнявала различни ръководни функции. Автобиографията ми е кратка - начало и продължение в една и съща институция от най-ниското стъпало до най-високото. Обичам тази банка, защото животът ми е преминал в нея. Тук съм създала своите професионални умения, работила съм с много хора, с много клиенти, които много уважавам. Сама съм си избрала професията. Тя не е лека, но я обичам.

След бурното кредитиране и предприетите мерки от централната банка какви са очакванията ви за развитието на сектора?

Виолина Маринова:

В почти 100% частен сектор, какъвто е банковият в България, е нормално да се наблюдава силна конкуренция. Лично аз приемам кредитната експанзия като нещо нормално. Не много отдавна банкерите бяха критикувани, че не кредитират икономиката. Сега, когато хората се научиха да живеят на кредит както в Европа, не виждам нищо лошо в активната кредитна дейност на банките. Кредитирането не означава раздаване, а взимане назаем на средства, които се връщат. Разбира се, във всяко нещо има риск, както и в кредитирането. Трябва добре да се прецени рискът, взимайки се предвид регулациите, изискванията на собственика, бизнесплановете. Така че не бих драматизирала кредитния ръст. Регулациите, които БНБ предприе за ограничаване на темпа, са ръководени от макроикономически съображения. Ние ще кредитираме нашите клиенти, имайки предвид регулациите на БНБ и стратегическите цели на банката.

В условията на силна конкуренция има ли примери на нелоялна конкуренция?

Виолина Маринова:

Може би в някои минали периоди е имало такива случаи. В Асоциацията на търговските банки, на която аз съм зам.-председател, се подготви споразумение, което бе изпратено до всички търговски банки. В него е регламентиран начинът за представяне на лихвените проценти по банковите продукти, така че по един и същ начин да се представят ценовите условия на клиентите. Банките са склонни да подпишат споразумението и това ми дава основание да смятам, че няма да има нелоялна конкуренция помежду ни. Освен това се очаква да влезе в сила и законът за потребителския кредит, който също ще има регламенти в тази посока.

Ще стават ли банките у нас все по-малко и все по-големи?

Виолина Маринова:

Наблюдава се такава тенденция, особено след споразумението за обединение между UniCreditо и HVB Group. Може би ще има и други консолидации.

Банка ДСК има ли намерение да се включи по някакъв начин в евентуални консолидационни процеси на българския пазар?

Виолина Маринова:

За Банка ДСК все още не мога да коментирам подобни намерения, защото нямаме такива на този етап.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...