Проблемите с плащането на тока спират след 1 юли

27.03.2007 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Г-жо Манева, клиентите, които плащат електроенергията си с разплащателна сметка по банков път, все още имат проблеми с преводите. Каква е причината и има ли основание за притеснения?

Дария Манева:

Наистина има забавяне в изтеглянето на дължимите към нас суми. Поднасяме извиненията си на нашите клиенти за това. Към по-голямата част от банките плащанията вече се изчистват. Забавяне при работата с "Банка ДСК" наистина има, но в момента работим по отстраняване на проблема. Стремежът ни е до една-две седмици той да бъде решен окончателно. От това забавяне клиентите ни няма да пострадат. Ние не начисляваме лихви на вземанията, които не сме изтеглили от разплащателната сметка. Клиентите не са заплашени от спиране на електрозахранването. Дължимата сума не теглим наведнъж, а месец за месец. Ако случайно в сметката на клиента няма достатъчно средства или за него плащането е проблемно, ние сме готови да предложим разсрочено плащане.

Токовите удари и непостоянното напрежение в мрежата са проблеми от изключителна важност. Какви мерки се предприемат?

Дария Манева:

Техническите експерти казват, че перфектна мрежа няма. При създаването на мрежата в България преди 30 г. тя е била разчетена добре, но от тогава до сега много неща са се променили. Мрежата е била разчетена за планово стопанство, сега в някои населени места има налични мощности, които вече не се използват, а в други райони има активно строителство и няма налична мощност. Съществува и факторът липса на временни и правилно разпределени инвестиции в мрежата през последните десетина години. Имаме инвестиционни програми, но не е възможно всичко да бъде постигнато в изключително кратки срокове. През м.г. за подобряване качеството на електрозахранването, което включва и проблемите с напрежението, беше направен анализ на най-проблемните електропроводи. Установихме, че около 70 на сто от прекъсванията се случват на 10 % от електропроводите. Започнахме реконструкция. Тези съоръжения са включени в нашия проект "Мрежа 33", т.е. с 1/3 да намалим изключванията от април м.г. до април т.г. Вече сме постигнали намаление от 80%.

След либерализацията на пазара се очакваше клиентът да стане цар. Защо се стигна до огромните опашки пред касите на Енергото и в пощенските клонове и до надписаните сметки за ток?

Дария Манева:

­Процесът на либерализация на пазара все още не е приключил. Битовите клиенти реално ще усетят промените от 1 юли. За "Е.ОН" клиентът винаги е бил цар, просто няма магическа пръчка, с която да променим завареното наследство. Много неща вече са променени. Сега с новата система за фактуриране докато сте на почивка на морето, можете да платите тока за апартамента си във В. Търново и за вилата си в Еленския балкан от компютърните каси във Варна. Опитваме се да предложим на хората, които ценят времето си, алтернативни начини за плащане. Надяваме се да намалее броят на хората, които ще плащат на касите. Вярваме, че първоначалната криза с плащанията по касите вече е преодоляна. Последните данни показват, че средно на час на касите се извършват по около 35 плащания, т.е. един клиент се обслужва за по-малко от 2 минути, което е неколкократно по-добре от въвеждането на новия начин на фактуриране. Процесът е улеснен с клиентската карта и клиентския номер. Успяхме да регулираме времето за плащане, наваксахме забавянето и вече се връщаме към стария график.

Новият график на отчитане на електроенергията породи опасения в службите за социално подпомагане, че хората на енергийни помощи може да си ги загубят, защото неритмично се подават данните от страна на енергийните дружества. Резонни ли са тези опасения?

Дария Манева:

Отчитането при нас става на месечна база. За хората, които ползват социални помощи, е въведен отделен график ­ тяхната ел. енергия се отчита в последните 2 работни дни от месеца плюс един ден за въвеждане на данните.

Стои ли все още на дневен ред идеята за тримесечно отчитане на тока?

Дария Манева:

Имахме такава идея, а целта беше да дадем още един избор на клиента сам да реши на какъв период от време да му се отчита електроенергията. Този проект е замразен и в момента няма развитие.

 

/Интервю на в. "Янтра днес"

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...