Развитието на животозастрахователния пазар през 2002год беше сложно и противоречиво

27.12.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg:

 

- Г-н Хинков, каква е Вашата оценка за развитието на животозастрахователния пазар в България през 2002г.?

Пламен Хинков:

- Развитието на животозастрахователния пазар през 2002год беше сложно и противоречиво. Очакванията са към края на годината общият премиен приход да надхвърли реализираният през 2002г. с около 20% и да достигне до 100млн.лв. В съшото време тези цифри не бива да заблуждават обществото, че е настъпила коренна промяна в тенденцията на стагнация в животозастрахователния пазар наблюдавана след 1997год.

- В каква посока смятате че приетите изменения в нормативната уредба ще повлияят на животозастрахователния бизнес?

Пламен Хинков:

- Ефектът от приетите изменения ще се почувства от клиентите на животозастрахователните компании, които наистина си поставят за цел да осигурят за себе си и своето семейство една по сериозна закрила в случай на непредвидими събития свързани с техния живот и здраве. Следва да се отбележи, че хората с по-високи доходи ще бъдат ограничени в размера на средствата, които ще отделят за спестовна или рискова застраховка. Ограничението от 10% за хората с високи доходи, на практика не осигурява покритие на техните застрахователни потребности. Например един предприемач на възраст 45 год. с месечен доход в рамките на 1,000 лв. ще може да ползва данъчни преференции само до 100 лв., които ако внася в продължение на 15 години за пенсионна застраховка, ще му позволят да получава месечна пожизнена пенсия в размер на 146 лв., което е значително по-малко от получавания от него доход преди пенсиониране. Дори добавено към основната пенсия, която ще получи по линията на задължителното обществено осигуряване, размерът на дохода при пенсиониране в този случай трудно ще надхвърли 40 % от този в активна възраст. Да не забравяме, че в страните чиито стандарти се стремим да достигнем нормалния размер на дохода получен при пенсиониране не е по-малък от 70 % от дохода получаван в активна възраст

Друг проблем, който ще демотивира клиентите на животозастрахователните компании през 2003 г. е въвеждането на облагане с еднократен окончателен данък в размер на 20% на всички обезщетения и възстановяване на разходи когато е настъпила неработоспособност. През 2003 год. застрахователните компании ще бъдат задължени да удържат 20% от всяко едно изплатено обезщетение или възстановени разходи за медицински услуги.

- ЗК "Орел живот" е вече почти единадесет години на застрахователния пазар. Какви са   позициите на компанията в момента?

Пламен Хинков:

- В цялата своя история ЗК "Орел живот" се е стремяла да запази своята водеща позиция на животозастрахователния пазар. През последните пет години, компанията е непрекъснато на второ място по обем на премийния приход сред останалите животозастрахователи, като за 2001г. разликата в пазарния дял с водещият животозастраховател беше по-малко от един процент.

Мъдростта, заложена в нашата корпоративна философия, е че нищо не е по-важно от защитата и сигурността на нашите клиенти.

През 2002год. компанията не отстъпи от тези свои принципи, като акцента в нашите усилия беше насочен към разработването и предлагането на нашите клиенти на нови застрахователни продукти и услуги и едно непрекъснато повишаване на качеството на обслужването на застрахованите лица. В резултат на тези усилия ЗК "Орел живот" АД успя да привлече като свои клиенти едни от най-добре развиващите се фирми: Обединена българска банка, Шел България, Шел газ България, Нестле България както и водещи държавни и обществени институции сред които:Народно събрание, Британски съвет, Посолство на Р. Италия в България и много други.

- Бихте ли представили най-новите застрахователни продукти предлагани от ЗК "Орел живот" АД

Пламен Хинков:

- През 2002г. ЗК "Орел живот" АД получи лиценз и предложи на българския пазар за първи път застраховка "Живот" с инвестиционен фонд. Чрез тази застраховка, Вие спестявате, като избирате начина, по който да се инвестира спестовната част на застрахователната премия, ползвате приемуществата на портфейлното управление и различните инвестиционни стратегии на предлаганите инвестиционни фондове.

Живот-гарант – деноминиран в български лева - 80 % от събраните средства се инвестират в първокласни дългови ценни книжа, а 20 % в инструменти на паричния пазар.

Живот-оптима -  деноминиран в български лева или щатски долари -  70 % от събраните средства се инвестират в първокласни дългови ценни книжа, а 30 % в корпоративни ценни книжа и инструменти на паричния пазар.

Живот-капитал – деноминиран в евро-50% от средствата се инвестират в дългови ценни книжа, останалите 50 % се инвестират в дялове от инвестиционен фонд Prumerica Guaranteed Euro Titans с пълна гаранция на Societe Generale SA.

Застраховката беше предложена на пазара на 01.06.2002г., като заедно с това бяха обособени и тези инвестиционни фондове. За първите 6 месеца от тяхното управелние беше постигната доходност на годишна база в рамките от 10% до 14%. За първи път в историята на животозастраховането, всеки един клиент имащ такава полица може чрез Internet страницата на компанията да получи ежедневна информация за стойността на индекса за всеки един от тези четири фонда и да оцени реално постигната доходност. До момента практиката на всички животозастрахователни компании беше веднъж в годината да обявяват достигната доходност без самите клиенти да имат яснота как тя е постигната. При този вид застраховка, във варианта разработен от нас прозрачността е пълна и тя е на разположение всеки ден на нашите клиенти.

- Какви са Вашите очаквания за развитието на ЗК "Орел живот" и какво е  Вашето пожелание към всички настоящи и бъдещи клиенти?

Пламен Хинков:

- През 2003г. очаквам да ЗК "Орел живот", като част от групата "Орел-Г-Холдинг" да се утвърди като водеща компания на животозастрахователния пазар, като нашата единствена цел е в най-кратки срокове да се превърнем в лидер на пазара. На този етап смятам, че компанията притежава всички необходими дадености за реализацията на тази цел: застрахователни продукти насочени към всички категории клиенти и отговарящи на всяка една застрахователна потребност, изключително добре подготвени служители на всички нива с професионално отношение към своите задължения, както и мощната подкрепа на "Орел-Г-Холдинг" в реализацията на нашите фирмени цели. На всички наши клиенти желая през новата година преди всичко здраве – за тях и техните семейства. Искам да ги уверя, че ЗК "Орел живот" АД разполага с необходимия опит и професионалисти, за да поддържа коректни бизнес взаимоотношения със своите клиенти и да окаже ценна помощ за всички, които се нуждаят от нея.

 

През 2002год. компанията не отстъпи от тези свои принципи, като акцента в нашите усилия беше насочен към разработването и предлагането на нашите клиенти на нови застрахователни продукти и услуги и едно непрекъснато повишаване на качеството на обслужването на застрахованите лица. В резултат на тези усилия ЗК "Орел живот" АД успя да привлече като свои клиенти едни от най-добре развиващите се фирми: Обединена българска банка, Шел България, Шел газ България, Нестле България както и водещи държавни и обществени институции сред които:Народно събрание, Британски съвет, Посолство на Р. Италия в България и много други.

- Бихте ли представили най-новите застрахователни продукти предлагани от ЗК "Орел живот" АД

Пламен Хинков:

- През 2002г. ЗК "Орел живот" АД получи лиценз и предложи на българския пазар за първи път застраховка "Живот" с инвестиционен фонд. Чрез тази застраховка, Вие спестявате, като избирате начина, по който да се инвестира спестовната част на застрахователната премия, ползвате приемуществата на портфейлното управление и различните инвестиционни стратегии на предлаганите инвестиционни фондове.

Живот-гарант – деноминиран в български лева - 80 % от събраните средства се инвестират в първокласни дългови ценни книжа, а 20 % в инструменти на паричния пазар.

Живот-оптима -  деноминиран в български лева или щатски долари -  70 % от събраните средства се инвестират в първокласни дългови ценни книжа, а 30 % в корпоративни ценни книжа и инструменти на паричния пазар.

Живот-капитал – деноминиран в евро-50% от средствата се инвестират в дългови ценни книжа, останалите 50 % се инвестират в дялове от инвестиционен фонд Prumerica Guaranteed Euro Titans с пълна гаранция на Societe Generale SA.

Застраховката беше предложена на пазара на 01.06.2002г., като заедно с това бяха обособени и тези инвестиционни фондове. За първите 6 месеца от тяхното управелние беше постигната доходност на годишна база в рамките от 10% до 14%. За първи път в историята на животозастраховането, всеки един клиент имащ такава полица може чрез Internet страницата на компанията да получи ежедневна информация за стойността на индекса за всеки един от тези четири фонда и да оцени реално постигната доходност. До момента практиката на всички животозастрахователни компании беше веднъж в годината да обявяват достигната доходност без самите клиенти да имат яснота как тя е постигната. При този вид застраховка, във варианта разработен от нас прозрачността е пълна и тя е на разположение всеки ден на нашите клиенти.

- Какви са Вашите очаквания за развитието на ЗК "Орел живот" и какво е  Вашето пожелание към всички настоящи и бъдещи клиенти?

Пламен Хинков:

- През 2003г. очаквам да ЗК "Орел живот", като част от групата "Орел-Г-Холдинг" да се утвърди като водеща компания на животозастрахователния пазар, като нашата единствена цел е в най-кратки срокове да се превърнем в лидер на пазара. На този етап смятам, че компанията притежава всички необходими дадености за реализацията на тази цел: застрахователни продукти насочени към всички категории клиенти и отговарящи на всяка една застрахователна потребност, изключително добре подготвени служители на всички нива с професионално отношение към своите задължения, както и мощната подкрепа на "Орел-Г-Холдинг" в реализацията на нашите фирмени цели. На всички наши клиенти желая през новата година преди всичко здраве – за тях и техните семейства. Искам да ги уверя, че ЗК "Орел живот" АД разполага с необходимия опит и професионалисти, за да поддържа коректни бизнес взаимоотношения със своите клиенти и да окаже ценна помощ за всички, които се нуждаят от нея.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 11.11   307 г. – Лициний става римски император. 1572 г. – Датският астроном Тихо Брахе открива свръхнова в съзвездието Касиопея. 1611 г. – Сключен е...