Сивият сектор пречи и на големите в бранша

23.10.2006 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 
 
Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
 
 
Г-жо Казакова, как се промени през последните години пазарът на куриерски услуги у нас в сравнение с 90-те години на миналия век, когато DHL започна работа?
 
Снежина Казакова:
 
Пазарът на куриерски услуги у нас се разви изключително бързо през последните години. С появата на много експресни куриерски фирми, специализирани в доставки на територията на България, бизнес потребителите осъзнаха необходимостта от такива услуги и се възползваха от тях в максимална степен. Многообразните им потребности доведоха до развитието на различни видове услуги, което помогна за разрастването на пазара. Освен това международните превозвачи се фокусираха върху задоволяването на индивидуалните нужди на клиента, което също допринесе за появата на нови продукти, съответстващи на бизнес развитието ни.
 
В момента DHL предлага многообразие от услуги. Те се различават по бързината на доставката, необходима на клиента, и начина на плащане. Отнасят се както за транспортиране на пратки на територията на страната, така и за територията на целия свят, и се делят на доставки до 9 ч, доставки до 12 ч, доставки до края на работния ден, доставки за няколко дни, и доставки за по-дълъг срок. Клиентите имат възможност да избират дали доставката да бъде платена от изпращача или от получателя. Различните продукти дават възможност на клиентите да контролират по-лесно бизнеса си и да разчитат на DHL за надеждността на доставките, качеството на услугите и спазването на обещанията пред контрагентите.

Какви са основните проблеми пред фирмите в бран­ша?
 
Снежина Казакова:
 
Един от проблемите е присъствието на твърде много фирми, които предлагат нискокачествени услуги и правят дъмпинг на цените. DHL не се влияе от тях, защото имиджът на фирмата на пазара ни отдавна е символ на съотношението високо качество на разумна цена. Вярвам, че влизането ни в Евросъюза ще доведе до развитието на българската икономика и навлизането на много чуждестранни инвестиции, което ще реши съществуващите проблеми и ще помогне за бързото развитие на бранша.
 
Съществува ли сив сектор и на този пазар и как влияе той върху развитието на легалния бизнес?
 
Снежина Казакова:
 
Съществува, за съжаление, в по-голяма или в по-малка степен при българските доставчици на транспортни услуги. За DHL, както вече споменах, това няма голямо значение, защото ние винаги сме работили 100% легално и законово. За радост основните местни оператори осъзнават този проблем и се надяваме, че правят опити да намалят сивия дял в своя бизнес, което е правилната тенденция.

Какви са вашите прогнози - ще се задълбочат ли проблемите пред българския бизнес в куриерските услуги след присъединяването ни към ЕС?
 
Снежина Казакова:
 
Напротив, смятам, че ще се решат повечето от тях. Вече споменах за сивия сектор, който се надявам постепенно да намалява, докато изчезне. Определено разчитам на увеличаване на стокооборота със страните от ЕС заради отпадането на митническите формалности. За нас, превозвачите, това означава увеличаване на бизнеса.
 
Митническото освобождаване на стоки е пречка за много клиенти. Те го споделят с нас и разчитат изцяло на нашата помощ, която DHL винаги оказва. Ние сме известни с перфектната си работа с агенция Митници, с които имаме меморандум за взаимно сътрудничество.
 
Ние сме ориентирани към адаптирането на предлаганите от нас условия към новата реалност. След Нова година ще посрещнем клиентите си с нови гъвкави решения за техните нужди.

Компанията
  • През 2007 г. и следващите години DHL ще се фокусира върху предлагането на индивидуализирани, съобразени с нуждите на клиента решения. Грижата за клиента е основна цел на фирмата.
  • Доказателство за успеха е сертификатът по качество ISO:9001, както и основните корпоративни ценности на компанията.
  • Всичко е подчинено на тази цел - професионалното усъвършенстване на персонала чрез обучение и атестация, развитието на нови продукти.
  • Новите решения трябва да съответстват на непрекъснато развиващите се нужди на клиентите, на проучването дали са доволни или не от услугите.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 02.07   1556 г. – Русия завладява и присъединява Астраханското ханство. 1644 г. – Английска гражданска война: Състои се Битката при Марстън Мур. 1776 г. –...