Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
- Министър Василев, каква беше целта на посещението ви в пристанище Копенхаген-Малмьо?
Николай Василев:
- Пристанището Копенхаген-Малмьо е средно голям европейски порт - малко по-голям от пристанище Бургас и доста по-голям от пристанище Варна. Възможно е, след като бъдат обявени процедури за някои терминали у нас, подобни пристанища от Западна Европа да проявят интерес към тяхното концесиониране. За мен беше изключително полезно да се срещна с ръководството на пристанището, за да видя как протича партньорството между държавата и частния сектор, как се изграждат нови терминали. За скандинавците беше интересно да разберат, че в пристанище Бургас се изгражда огромен терминал, който е съпоставим по размер с техните терминали.
- Скандинавските авиолинии /SAS/ са проявили интерес към приватизацията на България Ер?
Николай Василев:
- Преди нашата среща SAS не знаеха нищо за страната ни и за България Ер. Според мен сега шансът те да проявят интерес към участие в конкурса за приватизация на България Ер нарасна от 0% на 25%. Съмнявам се обаче, че SAS ще подадат оферта. Те са в един алианс с австрийските авиолинии, които са проявили сериозен интерес към продажбата на нашия национален превозвач. По-вероятно е, че двете авиокомпании ще координират своите действия и едната ще подкрепи другата, а няма да кръстосват шпаги. Ако SAS поиска да се включи в надпреварата, това може само да затвърди намерението на австрийците да участват в конкурса.
- Кои други компании освен Аustian Аirlines са потвърдили, че ще участват в конкурса?
Николай Василев:
- Двете италиански авиокомпании Air One и Volare, но ще напомня, че още няма приета от парламента стратегия и открита процедура.