Г-н Авгеринос, до изтичане на срока, записан в лиценза, остават около 40 дни. Ще успеете ли да покриете 20% от територията на страната до 19 юли и докъде стигна изграждането на вашата мрежа?
За оставащите 40 дни имаме твърде много работа, която трябва да свършим, но сме сигурни, че ще успеем да се справим и да покажем как работи нашата система. За целта ще използваме добронамерени клиенти, които да тестват мрежата, като я използват, и да кажат своето мнение за качеството, услугите и стойността на това, което сме направили. Настоящото състояние на изграждане на мрежата е на ниво базови станции. Успяхме да постигнем около 80% от това, което е необходимо за пускане на мрежата. Около 50% от цялата мрежа е вече напълно готова. През изминалата седмица получихме оборудването и започваме веднага да го инсталираме. Това е превключващата част на системата. И с тази част ще завършим изграждането на централите заедно с местата, където ще се инсталира. Мисля, че се движим по план и се надявам да завършим в определения срок.
Появиха се слухове, че първоначално ще изградите мрежа по Черноморието, а не както е по лиценз - в София и Пловдив...
Искаме да покрием Черноморието колкото е възможно по-бързо. Ако това не стане през юли, ще го направим в следващите седмици след тази дата. Това е времевата рамка, в която ние ще се стараем да влезем.
Кога да очакваме началото на търговската дейност на Cosmo Bulgaria Mobile?
Тази част от плановете ни е паралелна на инсталирането на централите. За съжаление имаме един огромен проблем, наречен месец август, който е мъртъв сезон. Един от най-важните аспекти на търговското ни включване е рекламата. И това не е само по отношение на изграждане на образ на компанията, но и да дадем възможност на нашите клиенти да разберат какви са нашите продукти, защо са по-различни от другите, колко струват. Трябва да им покажем защо трябва да сме предпочитаният оператор. Но това е невъзможно през август. Затова смятаме да започнем търговската дейност през септември.
Преди месец обявихте, че вторият GSM оператор GloBul ще стартира търговската си дейност с pre-paid карти. Преди седмица вашият конкурент МобилТел пусна тази услуга. Това променя ли вашите планове?
Това по никакъв начин не променя плановете ни. Ние вярваме, че нашите предплатени карти са много по-различни от тези на конкуренцията. Pre-paid продуктът на GloBul ще представи много силно една от нашите основни ценности - Свобода и гъвкавост в общуването. Със сигурност мога да твърдя, че нашите предплатени услуги ще бъдат много по-гъвкави и рентабилни.
Да очакваме ли ценова война между мобилните оператори в България? Как смятате да привлечете клиенти, след като цифровият оператор вече има изключително стабилни позиции на пазара?
Нашата философия се основава на честната конкуренция, но това не изключва съревноваване в цените. Ценовата надпревара е част от конкуренцията. Ние ще започнем нашата дейност с високо качество на услугите. Ще предложим услуги, ориентирани към клиента, както е по цял свят. Разчитаме на различни продукти и услуги, които са насочени към различни групи клиенти. Това е познато в маркетинга като сегментиране на пазара. Създават се различни продукти за корпоративните клиенти и физически лица, услуги, насочени към млади хора, и т. н. Това е основата на нашата стратегия и вярваме, че ще успеем да привлечем много клиенти, които досега не са използвали мобилната телефония.
/Предоставено от BEF News Desk/