Трябва да променим имиджа си на дестинация с ниски цени

17.11.2003 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за ECON.BG

 

- Г-н Евангелу, общите туристически пакети ли са бъдещето на туризма в нашия регион? Какво мислите относно идеята за обща политика на страните от Югоизточна Европа в областта на туризма?

- Янис Евангелу:

- Не мисля, че общите пакети са бъдещето на туризма в региона. Но е много важно да осъзнаем, че ние, местните тур оператори трябва да вземем инициативата в свои ръце и да управляваме туристическия продукт сами. Също така трябва да се опитваме да предлагаме колкото се може повече други видове туризъм, широк обхват от услуги за свободното време и разнообразни пакети за почивки, така че туристите да намират богато разнообразие от възможности в района на Балканите. От друга страна, трябва да насочим усилията си към страни, които произвеждат туризъм и са заинтересовани от качествени продукти, така че да могат да се предлагат комбинирани програми. Например пакетът между Турция, Гърция и Египет вече е наложен. Така че, ние вярваме, че, като цяло, пакетни продукти между балканските страни могат в бъдеще да бъдат развити и рекламирани. Също така могат да се предлагат и някои специални пакети, например културни, исторически, религиозни, между две или три страни. Това е една от основните цели на нашата асоциация. Другата е да се установи сътрудничество с цел да се подобри комуникацията между хората от балканските страни, така че да има по-лесна циркулация, по-лесно движение на хора от тези страни в региона.

- Каква е представата за нашия регион в очите на чуждестранните туристи?

Янис Евангелу:

- Бих казал, че е подобна на представата за другите балкански страни днес. А за съжаление тя е на направление с ниски цени на услугите и удобствата. Не би трябвало да бъде така. България има богато разнообразие от елементи, които могат да формират много други продукти и да създадат друга представа като направление – не представата за страна, която предлага евтини квартири и други услуги в програмите за почивка.

- Кои са конкурентните предимства на всяка една от нашите две страни? Как можем да си сътрудничим?

Янис Евангелу:

- Вярвам, че България и Гърция могат да си сътрудничат в създаването на общи пакети в други програми, но не в програмите за почивка. В програмите за почивка ще сме конкуренти и мисля, че България може да спечели много, защото все още тя е тази, която предлага пакети на ниски цени. Това не трябва да е главната цел на България, защото Гърция в миналото беше страна, която предлагаше пакети на ниски цени, но сега ние съжаляваме за това. Трябва да сменим отношението, трябва да сменим имиджа и трябва да сменим администрирането на подобни програми.

- Кой трябва да рекламира туристическата индустрия – държавите или бизнеса?

Янис Евангелу:

- Заедно, в сътрудничество. Много е важно частният сектор да участва и да работи заедно с държавните и местните власти, така че да има резултати.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...