Трябва да се увеличава относителният дял на постъпленията от международния туризъм в платежния баланс

27.08.2001 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Димитър Хаджиниколов, зам.-министър на икономиката, пред в. Пари
Г-н Хаджиниколов, eдин от най-съществените въпроси за хората от бранша е за ДДС в туризма. Ще се отлага ли пак, или ще се вземе крайно решение да го има?

Въпросът за ДДС върху туроператорските, пакетните услуги трябва да бъде решен, като се изхожда от позицията, че отлагателните решения, каквито имаме в последните две години, не дават възможност един бизнесинвеститор да си направи разчетите. Диалогът е започнал - и с туроператорите говорихме, и с други заинтересувани лица. Проучваме и документацията в тази връзка. Ще търсим оптимално решение - така, че да се стимулира българският туризъм и да се съобразим и с ангажиментите, които сме поели пред чуждестранни институции, структури, финансови групировки.

А какво е вашето лично мнение? Трябва ли да има?

Ще разберете индиректно моето лично мнение. Трябва да се увеличава относителният дял на постъпленията от международния туризъм в платежния баланс. Международен туризъм като форма на износ на място.

Какво мислите за приоритетите в туризма? Говори се, че нямаме добра стратегия за туризъм, че нямаме визия, че не сме намерили точната ниша и не можем да се преборим с конкуренцията.

Когато говорим за националния туристически продукт, трябва да кажем, че това е едно комплексно понятие. В него се включва морският туризъм, включват се и ски-ваканциите и т. н. Не бих казал така крайно, че нямаме стратегия. Но една от моите идеи е да разработим документ, който да очертае дългосрочното развитие на туризма. Оттук да бъде съобразена и националната концепция, за да може в нея все по-голямо място да заема България като страна и съответно туризмът като бранш. Той трябва да осигурява приятното пребиваване на чуждестранните гости. Било то туристи, дошли в България за ски, за лятна почивка, за пешеходни преходи по планината, за запознаване с българската култура, занаяти, етнография, или за бизнесгостите. Те също са туристи и за тях трябва да се разработят съответните програми и инфраструктура.

Кои са основните проблеми в туризма, които трябва да се решат, освен ДДС и закона?

Много са проблемите. Аз фиксирах задачите - закона, документа, който да очертае концепцията за развитие на българския туризъм, привличането на обществените организации, гражданските структури в туризма.

/Предоставено от BEF News Desk/

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 26.09   1371 г. – В Битката при Черномен армията на османския султан Мурад I разгромява обединените сили на сърби и българи. 1580 г. – Сър Франсис Дрейк и неговата...