Тук срещам множество предприемчиви студенти

20.10.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за ECON.BG

 

С какво City University е по-различен от общински колеж?

Стивън Стромп:

Общинският колеж е малко двугодишно училище, което обикновено включва базово общо образование, няколко академични и няколко специални курсове. City University се различава от общински колеж, тъй като ние предлагаме по-широк обхват от академични курсове, като същевременно преподавателите ни са с научна степен доктор. Общинските колежи обикновено са разположени в общини, в малки общности, като обслужват конкретен пазар на студенти, докато City University обслужва цяла Централна и Източна Европа. Приличаме на общински колеж по това, че се насочваме към общините, но предлагаме много по-широка гама от курсове и по-академичен стил на преподаване, допълнен с практически занятия. Основното различие е това, че общинският колеж на предлага дипломи за бакалавър, а обикновено дава удостоверения. Ние предлагаме две официално признати дипломи, една от България и една от САЩ, обединени в една програма. Това е голямо академично предимство и изключителна полза от образованието за студентите и техните семейства. Магистърските програми на City University са сред най-уважаваните за продължаване на обучението на административни кадри и мениджъри.

Какви специалности предлагате в България?

Стивън Стромп:

Програмата за бакалавър по бизнес администрация е четиригодишна. Първите две години на обучение покриват общите бизнес познания, а през последните две студентите се специализират. В България предлагаме пeт специалности: международен мениджмънт; маркетинг; информационни технологии; е-търговия и управление на проекти. Магистърските програми предлагани в България са: общ мениджмънт; финансов мениджмънт и маркетинг.

Как гарантирате качеството на обучението в City University?

Стивън Стромп:

City University предлага високо качество на образованието в България, Словакия, Гърция и Полша. Преподавателският състав, с който разполагаме е най-важният аспект за това как хората възприемат институцията. Аз съм силен поддръжник на преподавателския ни състав, изисквам от тях не само да могат да обучават, но и да вдъхновяват и да мотивират студентите. Преподавателите ни са отлични специалисти с практически опит в съответната област. Качеството на обучението се дължи основно на преподавателския състав.

Образованието е широко обсъждана тема в България. Как оценявате политиката в тази област? Какво трябва да се промени, според Вас?

Стивън Стромп:

Запознат съм със системата на образование в Централна Европа много добре. Образованието в България се различава от Централна Европа, но има и някои сходства между двете системи. Като цяло продуктът, който излиза от висшите училища в България е на много високо ниво. Студентите наистина имат големи способности, талант и самоувереност. Много съм впечатлен от академичните познания на студените, които идват тук. Те са уверени, с широки познания и с желание за учене.

Какъв, според Вас, трябва да е механизмът на финансиране на държавните университети?

Стивън Стромп:

Според мен бъдещето на държавните университети е в система на учебни такси, които покриват определени разходи. Правителството не се заема активно с модернизирането на факултетите. Според мен учебните такси трябва да са обвързани в матрица, която да отчита финансовия статус и академичните способности на студента. Един студент с високи оценки и нисък доход да трябва да плаща по-малко, докато студент с висок финансов статус и по-ниски резултати, да трябва да плаща повече. Това несъмнено ще подобри системата като цяло, особено физическата и технологична среда. Няма да е лесно да се подведат гласоподавателите също така.

Кои добри практики можем да приложим в българското образование?

Стивън Стромп:

На-впечатляващата способност на Българите, според мен, е способността им да запаметяват. Много съм впечатлен от тази способност. Студентите идват при нас с много познания и това, което трябва да направят преподавателите е да ги подготвят да умеят да използват тези знания по творчески и позитивен начин. Системата в City University е малко по-различна, тъй като имаме три 10-седмични срока и студентите трябва да се нагаждат към серия от изпити и курсови работи. Постоянно има срокове и студентите трябва да се дисциплинират да се подготвят за 10 седмици и след това да си почиват. В City University се учи как да се намира информацията, как се анализира, как се определя достоверността й и как се използва тази информация. Ние се опитваме да намерим начин да накараме студентите да използват информацията и да показват предприемачески дух.

Има ли предприемачески дух у българските студенти?

Стивън Стромп:

Тук срещам множество студенти със силна предприемчивост. Студенти, които показват предприемаческа инициатива, че искат да започнат собствен бизнес и да бъдат нещо различно. Наистина виждам предприемачески дух. Много от студентите са много активни и не искат да чакат правителството да направи нещо за тях. Много от младите хора, които избират да учат в частни институции търсят нещо различно и уникално, което да съответства на духа им. Затова, City University привлича студенти с предприемчиви виждания.

Как може да бъде мотивиран бизнесът да работи в сътрудничество с университетите?

Стивън Стромп:

Бизнесът може да бъде мотивиран като знае, че имаме набор от талантливи студенти и преподаватели, които могат да добавят нещо към техните компании. Когато се срещат с тях и усещат способността им да добавят стойност към фирмата, мениджърите ще са мотивирани да ги наемат на работа, като предприемчивия дух е основното за това. Има и други аспекти, като например подпомагане на образованието чрез предоставяне на средства. Някои компании спонсорират студенти със стипендии. Така че, ние можем да отидем в една компания и да поискаме спонсорство за даден студент. Бизнесът може да покани преподаватели да водят семинари на техните мениджъри и служители. От друга страна, компаниите могат да дойдат при нас и да водят конференции в университетите. Правец, например, предлага всички удобства и множество компании искат да участват в обучението.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...