Увеличаването на търговските контакти, ще доведе до увеличаване на интереса към страната като цяло

16.08.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg.

 

Г-н Герасимов, по какъв начин Електронен бизнес център към Агенцията за насърчаване на търговията ще улесни контактите между българските фирми и чуждестранните им партньори?

Георги Герасимов:

Електронният бизнес център предоставя възможност на фирми от цял свят да публикуват своите оферти или търсене след регистрация в системата, която е уеб-базирана. Чрез автоматичната система за намиране на съответствие между търсене и предлагане, тези оферти ще бъдат оповестявани с e-mail съобщения за съответни фирми. Системата е открита за фирми от цял свят. Това означава, че тя може да действа, както за вътрешна търговия  между фирми от България, така и между български и чуждестранни фирми. Центърът е едно добро начало, тъй като позволява на българския бизнес да представят своите оферти в международното търговско пространство. 

По какъв начин Агенцията ще поддържа базата данни?

Георги Герасимов:

Предвидено е базата данни да се поддържа автоматично. Чрез регистрираните фирми администраторът на системата ще има контрол върху регистрирането на оферти и търсения с цел предпазване на системата от неактуални оферти и търсения. Предвиждаме да пренасочим досега постъпващите запитвания от чужди фирми, пристигащи при нас от търговските представителства на България по света, като нашите служители въвеждат офертите в системата. По принцип фирмите се регистрират самостоятелно. Ние бихме могли да ги информираме за съществуването на електронния бизнес център, за възможностите, които той предлага и как те биха могли да го използват по-пълноценно. Необходими са и други мерки за рекламиране на системата.

Подготвени ли са българските предприятия да използват услугите, които ще предлага Електронния бизнес център?

Георги Герасимов:

Българските фирми, които имат потенциал да осъществят външна търговия, би трябвало да нямат затруднения при работата си в Електронния бизнес център. Той е лесен и достъпен за ползване. Ние се ангажираме да помагаме на тези, които срещат затруднения. Една от задачите на центъра е и да повиши електронната култура на българските предприятия. В него те могат да видят как чуждите фирми попълват своите запитвания и оферти.

Ще се заплащат ли такси за използване на услугите на центъра?

Георги Герасимов:

Услугите на центъра са напълно безплатни и това е в синхрон с функциите на нашата агенция за подпомагане на търговията на българските фирми.

Как се финансира дейността на Електронния бизнес център?

Георги Герасимов:

Центърът е създаден въз основа на съвместната програма на нашата агенция с гръцката агенция за външна търговия HEPO. Това практически е финалният и най-добър проект на една петгодишна програма за сътрудничество, която преди това е включвала и обучение на български фирми, обучение на специалисти от агенцията основно по експортен маркетинг.

Какъв е механизъм на функциониране на  системата?

Георги Герасимов:

Системата ще функционира по следния начин: фирмата попълва потребителско име и парола, с което се регистрира в системата. Попълват се данните на фирмата: име, тип на дружеството, контактна информация, лице за контакти и основен бранш на дейност. С регистрацията си в системата, фирмата вече може да въвежда своите оферти или търсене, които не са ограничени единствено в нейния бранш. След въвеждане на попълнената оферта, системата автоматично намира съответствие на зададеното от фирмата търсене или предлагане със съществуващите вече регистрирани фирми. Да вземем за пример българска фирма предлагаща вино. След въвеждане на офертата от администратора, системата автоматически открива всички фирми, които търсят вино и изпраща уведомителни електронни писма, както на българската фирма предлагаща вино, така и на фирмите, които са заявили търсене на вино. Оттук нататък сделката е въпрос на търговско договаряне.

Смятате ли, че Електронният бизнес център ще допринесе за ръст в инвестициите в страната?

Георги Герасимов:

Увеличаването на търговските контакти, разбира се, ще доведе до увеличаване интереса към страната като цяло. Представяйки нашите продукти навън, ние ще постигнем по-голяма известност, по-добри бизнес контакти и в крайна сметка, по-добри външнотърговски показатели.

Вече две години България е страна по споразумението за Балкански център за насърчаване на търговията. Има ли интерес от страна на българските фирми към услугите на този център?

Георги Герасимов:

Главната цел на Балканския регионален център за насърчаване на търговията е да насърчава търговските сделки в Балканския регион, да съдейства за развитието на икономическото сътрудничество в Югоизточна Европа и за подобряване условията на търговия. Той възникна на базата на Солунската декларация за добросъседски отношения, стабилност, сигурност и сътрудничество на Балканите от 1997г. Страни по него са Тирана, Скопие, Атина, Букурещ, Анкара, Белград и София. Седалището на центъра е в Анкара. Постоянен председател е Турският център за насърчаване на търговията, а почетното председателство се ротира между членовете. От 4 февруари тази година председател е нашата агенция.

Страната ни е основател на центъра през 1998 г. и засега има интерес от страна на българските фирми към дейността му. Балканският регионален център издава бюлетин, където българските фирми биха могли да подават своите оферти. Другият начин е да ги подават директно до агенциите и центровете сродни на нашата агенция в Балканските страни, които са членове на центъра.

За повече информация: www.balcantrade.org

 

Системата ще функционира по следния начин: фирмата попълва потребителско име и парола, с което се регистрира в системата. Попълват се данните на фирмата: име, тип на дружеството, контактна информация, лице за контакти и основен бранш на дейност. С регистрацията си в системата, фирмата вече може да въвежда своите оферти или търсене, които не са ограничени единствено в нейния бранш. След въвеждане на попълнената оферта, системата автоматично намира съответствие на зададеното от фирмата търсене или предлагане със съществуващите вече регистрирани фирми. Да вземем за пример българска фирма предлагаща вино. След въвеждане на офертата от администратора, системата автоматически открива всички фирми, които търсят вино и изпраща уведомителни електронни писма, както на българската фирма предлагаща вино, така и на фирмите, които са заявили търсене на вино. Оттук нататък сделката е въпрос на търговско договаряне.

Смятате ли, че Електронният бизнес център ще допринесе за ръст в инвестициите в страната?

Георги Герасимов:

Увеличаването на търговските контакти, разбира се, ще доведе до увеличаване интереса към страната като цяло. Представяйки нашите продукти навън, ние ще постигнем по-голяма известност, по-добри бизнес контакти и в крайна сметка, по-добри външнотърговски показатели.

Вече две години България е страна по споразумението за Балкански център за насърчаване на търговията. Има ли интерес от страна на българските фирми към услугите на този център?

Георги Герасимов:

Главната цел на Балканския регионален център за насърчаване на търговията е да насърчава търговските сделки в Балканския регион, да съдейства за развитието на икономическото сътрудничество в Югоизточна Европа и за подобряване условията на търговия. Той възникна на базата на Солунската декларация за добросъседски отношения, стабилност, сигурност и сътрудничество на Балканите от 1997г. Страни по него са Тирана, Скопие, Атина, Букурещ, Анкара, Белград и София. Седалището на центъра е в Анкара. Постоянен председател е Турският център за насърчаване на търговията, а почетното председателство се ротира между членовете. От 4 февруари тази година председател е нашата агенция.

Страната ни е основател на центъра през 1998 г. и засега има интерес от страна на българските фирми към дейността му. Балканският регионален център издава бюлетин, където българските фирми биха могли да подават своите оферти. Другият начин е да ги подават директно до агенциите и центровете сродни на нашата агенция в Балканските страни, които са членове на центъра.

За повече информация: www.balcantrade.org

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...