Фирмата ни има два пътя на развитие

18.02.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за Econ.bg.

 

- Господин Буйсере, какви са финансовите резултати на "Мобиком" за 2001 година и какви са тенденциите във фирмата през последните няколко години в това отношение?

Тим Буйсере:

- Не съм сигурен дали все още са одитирани и подлежат на публикуване резултатите за 2001 година. Но чистата ни печалба след облагане с данъци за 2000 година беше 2 млн. лева.  

Иначе тенденциите са такива, че става все по-трудно да се продава тази услуга – аналоговите мобилни телефони. Особено след навлизането на втория GSM-оператор на пазара. Макар че така конкуренцията се засили и става все по-добре за потребителите. В крайна сметка, основната ни цел през 2001 година беше да запазим работеща аналоговата мрежа, за да продължи да съществува, а и да развиваме дейности, в които за нас все още има възможност за добра печалба. Това са уличните фонокартни телефони и Интернет.  

- Каква е цената за развиването от страна на "Мобиком" на допълнителните услуги, като плащането през мобилния телефон или пращането на кратки текстови съобщения от неговите абонати на GSM-абонатите?

Тим Буйсере:

- Ние търсим всякакви начини да увеличим възможностите на мрежата, доколкото технологията ни го позволява. Пуснахме възможността абонатите на мобилната ни мрежа да си пращат текстови съобщения, вече имаме такава услуга и с абонатите на "Глобул", а скоро ще имаме и с "Мобилтел". Това ще ни позволи да пуснем и допълнителни услуги за нашите абонати, които са на основата на кратките текстови съобщения – предаването на информация за времето, за кината, за заведения, валутни курсове и т.нат. Гордеем се и с обстоятелството, че сме първите на българския пазар, които дадоха възможност за директни разплащания от мобилния апарат.

Технологията за пращане на текстови съобщения ни струва 20 000 долара. Но това ни даде възможност да предлагаме на абонатите си нови услуги – просто гледаме да задоволим максимално потребностите на клиентите си. За това сме мислили първо, а не колко ще ни струва.

- Сериозно ли е намерението на "Мобиком" да се развие като CDMA-оператор на 450 мегахерца и смятате ли, че това е единственият възможен път за бъдещо развитие на фирмата?

Тим Буйсере:

- Сериозно е – американската фирма "Инкуам", която има голямо желание да развие тук такава мрежа, пусна CDMA-услуги малко преди Коледа в Румъния, в "Телемобиле".

По принцип това ни предоставя повече възможности, тъй като става въпрос за цифрова, а не за аналогова мобилна мрежа.

Другият път на развитие е свързан с приватизацията на БТК – това е възможността бъдещият купувач на акции от фиксирания оператор да използва "Мобиком" като платформа за изграждане на третия GSM-оператор, чийто лиценз ще купи заедно с акциите от БТК.

- Какво ще спести по този начин бъдещият стратегически инвеститор?

Тим Буйсере:

- Не мога да бъда точен в цифрата, но поне няколстотин милиона долара. Той все пак ще използва една готова инфраструктура – помещения за базови станции и за централи, развита дистрибуторска мрежа с обучен персонал, билинг-системата, която заверява и изготвя сметките на клиентите и т.нат.

- А сегашните ви абонати какво ще правят?

Тим Буйсере:

- Знаете ли – в Европа вече има случай на такъв преход от аналогова към цифрова мобилна мрежа. Така стана с полския оператор "Сентертел". Практиката показа, че каквото и да става, една малка част от абонатите на старата аналогова мрежа не желаят да се откажат от услугата. И досега, четири години след трансформацията, в Полша има около 40 000 абонати на старата мрежа. Не забравяйте, че тя предлага по-добро покритие в някои специфични географски райони. Иначе по-голямата част от клиентите мигрират към цифровата мрежа.  

 

- Не мога да бъда точен в цифрата, но поне няколстотин милиона долара. Той все пак ще използва една готова инфраструктура – помещения за базови станции и за централи, развита дистрибуторска мрежа с обучен персонал, билинг-системата, която заверява и изготвя сметките на клиентите и т.нат.

- А сегашните ви абонати какво ще правят?

Тим Буйсере:

- Знаете ли – в Европа вече има случай на такъв преход от аналогова към цифрова мобилна мрежа. Така стана с полския оператор "Сентертел". Практиката показа, че каквото и да става, една малка част от абонатите на старата аналогова мрежа не желаят да се откажат от услугата. И досега, четири години след трансформацията, в Полша има около 40 000 абонати на старата мрежа. Не забравяйте, че тя предлага по-добро покритие в някои специфични географски райони. Иначе по-голямата част от клиентите мигрират към цифровата мрежа.  

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 24.09   622 г. – Мохамед и неговите последователи завършват своята хиджра от Мека до Медина, за да избегнат религиозни гонения. 1689 г. – Български доброволци участват...