Хановер КООП България продължава политиката на ускорен растеж

26.11.2003 | 01:00
по статията работи: econ.bg
С подкрепата на своите акционери дружеството се утвърди като коректен партньор на българския застрахователен пазар

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

- Господин Маак, българският регулаторен орган, управление Застрахователен надзор към Комисията за финансов надзор, оповести резултатите от дейността на застрахователните дружества за третото тримесечие на т. г. Доволен ли сте от постигнатото от Хановер КООП България?

Матиас Маак:

- Определено бих могъл да кажа, че сме доволни от постигнатите резултати. Точно днес /бел. ред. - 20 ноември т.г./ се навършват три години от създаването на Хановер КООП България ЗАД. Застрахователното дружество бе основано през 2000 г. от HDI съвместно с партньора ни от българска страна - Централния кооперативен съюз. Създадохме изцяло ново дружество и започнахме да градим буквално от нулата. Това, което ни радва като акционери, са не само отчетените резултати за деветмесечието, тъй като ние планираме дейността си доста по-напред, но и това, че към края на годината ще надхвърлим предварително планираните приходи.

Очакваме в края на 2003 г. премийният приход на Хановер КООП България да възлезе на 5 млн. лв.

Мога да говоря от името на акционерите и от двете страни, тъй като вчера /бел. ред. - 19 ноември/ се проведе заседание на надзорния съвет и представителите на акционерите от българска страна бяха също толкова доволни, колкото и ние. На това заседание бе преизбран управителният съвет на дружеството с мандат от 5 години в състав: г-н Петър Аврамов - председател на управителния съвет и изпълнителен директор, и членове - г-н Генко Гечев, г-н Георги Георгиев и г-жа Илда Павлова.

- Какво друго според вас би могло да се направи, за да бъде още по-успешна дейността на Хановер КООП България?

Матиас Маак:

- Естествено е, когато създаваш едно дружество, разходите, които си направил за него, да са доста високи. Това е т. нар. скален ефект. Ние ще продължаваме да увеличаваме премийния си приход и трябва да го увеличаваме, от една страна, но и от друга - да направим много добър мениджмънт на разходите си. Анализирайки бюджета за следващата година, смятам, че дружеството ще продължи да се развива в тази позитивна посока.

- Предвиждате ли въвеждането на нови продукти на пазара и въобще каква политика за в бъдеще ще следва застрахователното дружество?

Матиас Маак:

- За момента не планираме въвеждането на нови продукти, но това всъщност е един постоянен процес на напасване и адаптиране.

Смятам, че ние показахме това през последните три години от съществуването си на българския застрахователен пазар. Доказателство за положителното ни развитие е растежът, който реализираме. Ще продължим и занапред тази политика на ускорен растеж. От значение за успешното развитие на дейността на дружеството е и провеждането на добра политика в областта на регулирането на щети. Смятам, че чрез подхода, който използваме при ликвидацията на щетите, постигнахме и продължаваме да постигаме добро име на застрахователния пазар. Клиентите харесват начина ни на работа в тази област.

- Особено актуална в момента е задължителната застраховка Гражданска отговорност на собствениците, ползвателите, държателите и водачите на МПС. В тази връзка какво ще предложите на своите клиенти?

Матиас Маак:

- Автомобилното застраховане, както и при останалите общозастрахователни дружества, заема основен дял в продуктовия портфейл на Хановер КООП България. Затова и застраховката Гражданска отговорност на МПС е една от приоритетните ни застраховки

В тази посока ще предложим различни бонуси, с които да привлечем клиентите. Ще предложим отстъпка в закупуването на гориво на тези от тях, които са сключили полицата си при нас. А също така и преференциални цени при минаване на годишен технически преглед. В зависимост от това кои рискове според нас са приемливи и се развиват добре, бихме могли да предложим и по-висока комисионна на агентите си. Не зная доколко сте запозната с концерна HDI, но само в Германия сме застраховали към 2 млн. автомобила. В сегмента на HDI, който засяга дружествата ни в чужбина, също имаме сключени полици за около 2 млн. автомобила. Което означава, че един от приоритетите в нашата дейност и като група е автомобилното застраховане.

- Смятате ли, че българският застрахователен пазар е достатъчно конкурентен?

Матиас Маак:

- Застрахователният пазар в България е конкурентоспособен, доказателство за което е присъствието на големи застрахователни групи и концерни на него. Това от своя страна обуславя изострената конкуренция между дружествата на същия този пазар. Вероятно на този въпрос биха отговорили по-добре от застрахователния надзор в България, но смятам, че има застрахователни концерни и групи, които проявяват интерес към българския пазар и които тепърва биха искали да дойдат на него, за да развиват своята дейност.

- Успешно ли е адаптирането на международния опит в условията на българския пазар в сектора?

Матиас Маак:

- При всички случаи опитът е за това - да бъде адаптиран от едно място на друго. Но всеки пазар, включително и българският, има своите особености и специфики. Човек не би трябвало по никакъв начин да се опитва да пренася например немския, испанския или италианския опит едно към едно в България.

Всичко трябва да бъде адаптирано и пречупено през призмата на конкретните характеристики на този пазар

По отношение на политиката на Хановер КООП България ние използваме опита на HDI, който има изключително дълга, 100-годишна история, и този на нашето презастрахователно дружество Hannover Re в световен мащаб, за да можем да направим тази адаптация на българския пазар.

- Как оценявате състоянието на международния застрахователен пазар и какви тенденции в неговото развитие би могло да се откроят?

Матиас Маак:

- Общоизвестен факт е, че от 11 септември 2001 г. насам международният застрахователен пазар претърпя срив. Всъщност това отслабване засегна не само застрахователния пазар, но като цяло световната икономика и пазари. Онова, което наблюдаваме в момента - две години след събитията, е, че застрахователният пазар, както и световните пазари започнаха отново да растат и да се движат нагоре. Не зная какви са квотите на растеж на всички застрахователни пазари, но специално за немския се очаква растежът за т. г. да бъде около 3%. Едновременно с това съществуват застрахователни пазари като българския и полския, въпреки че в Полша напоследък изпитват известни затруднения, които отчитат по-високи темпове на растеж

Ако вземем за пример ръста в общото застраховане и се абстрахираме от този в животозастраховането, в Германия HDI реализира ръст, близък до този на пазара - около 2%. За чуждестранните дружества на концерна ръстът е в размер на около 20%.

- Какво е мнението ви за изпълнителния директор на Хановер КООП България г-н Петър Аврамов?

Матиас Маак:

- Ще го споделя в негово присъствие, тъй като моето мнение не е тайна. Ако проследите развитието на застрахователното дружество, много лесно ще видите, че откакто г-н Аврамов е тук, повече от година и половина, определено Хановер КООП България тръгна по един път нагоре. Това са неща, които не остават скрити и човек може лесно да ги види, като например ръста на премийния приход и др. Най-важното, което обуславя този успех според мен, е, че в Хановер КООП България работи един наистина перфектен екип. И това всъщност обвързва успеха на дружеството с успеха, който има г-н Аврамов като негов изпълнителен директор.

- Бихте ли представили германския акционер в застрахователното дружество Хановер КООП България - HDI?

Матиас Маак:

- Както вече споменах, концернът HDI е на 100 години. В него може да бъдат обособени няколко самостоятелни сегмента. Първият е този на Hannover Re, който е петият по големина презастраховател в света. Вторият включва две дружества, които осъществяват дейност в общото застраховане в Германия - HDI Индустриално застраховане и HDI Приватно застраховане. Третият поред е животозастрахователният сегмент, в който може да се обособят две самостоятелни групи. От една страна - групата на дружествата от чистото животозастраховане, обединени под името ASPECTA, и от друга - тази на дружествата, които осъществяват съвместна дейност с банки в Германия като Ситибанк и Пощенска банка например. Четвъртият сегмент, за който всъщност отговарям аз, е дружеството, което ръководи международните компании на HDI в чужбина, осъществяващи дейност в областта на общото застраховане. И накрая последният пети сегмент обхваща дружествата AMPEGA, които се занимават с управление на инвестициите.

Планираният премиен приход за целия концерн за 2003 г. е около 16 млрд. EUR, а финансовият резултат - печалба от около 500 млн. EUR преди облагане с данък. Едновременно с това ние сме спокойни за развитието на концерна, тъй като планираните за 2004 г. резултати изглеждат също толкова добри.

Преимуществото на едно малко дружество като Хановер КООП България е в това, че може сравнително бързо да се приспособи към новите изисквания на пазара и едновременно с това да си позволи да бъде по-различно от останалите дружества в бранша.

 

- Автомобилното застраховане, както и при останалите общозастрахователни дружества, заема основен дял в продуктовия портфейл на Хановер КООП България. Затова и застраховката Гражданска отговорност на МПС е една от приоритетните ни застраховки

В тази посока ще предложим различни бонуси, с които да привлечем клиентите. Ще предложим отстъпка в закупуването на гориво на тези от тях, които са сключили полицата си при нас. А също така и преференциални цени при минаване на годишен технически преглед. В зависимост от това кои рискове според нас са приемливи и се развиват добре, бихме могли да предложим и по-висока комисионна на агентите си. Не зная доколко сте запозната с концерна HDI, но само в Германия сме застраховали към 2 млн. автомобила. В сегмента на HDI, който засяга дружествата ни в чужбина, също имаме сключени полици за около 2 млн. автомобила. Което означава, че един от приоритетите в нашата дейност и като група е автомобилното застраховане.

- Смятате ли, че българският застрахователен пазар е достатъчно конкурентен?

Матиас Маак:

- Застрахователният пазар в България е конкурентоспособен, доказателство за което е присъствието на големи застрахователни групи и концерни на него. Това от своя страна обуславя изострената конкуренция между дружествата на същия този пазар. Вероятно на този въпрос биха отговорили по-добре от застрахователния надзор в България, но смятам, че има застрахователни концерни и групи, които проявяват интерес към българския пазар и които тепърва биха искали да дойдат на него, за да развиват своята дейност.

- Успешно ли е адаптирането на международния опит в условията на българския пазар в сектора?

Матиас Маак:

- При всички случаи опитът е за това - да бъде адаптиран от едно място на друго. Но всеки пазар, включително и българският, има своите особености и специфики. Човек не би трябвало по никакъв начин да се опитва да пренася например немския, испанския или италианския опит едно към едно в България.

Всичко трябва да бъде адаптирано и пречупено през призмата на конкретните характеристики на този пазар

По отношение на политиката на Хановер КООП България ние използваме опита на HDI, който има изключително дълга, 100-годишна история, и този на нашето презастрахователно дружество Hannover Re в световен мащаб, за да можем да направим тази адаптация на българския пазар.

- Как оценявате състоянието на международния застрахователен пазар и какви тенденции в неговото развитие би могло да се откроят?

Матиас Маак:

- Общоизвестен факт е, че от 11 септември 2001 г. насам международният застрахователен пазар претърпя срив. Всъщност това отслабване засегна не само застрахователния пазар, но като цяло световната икономика и пазари. Онова, което наблюдаваме в момента - две години след събитията, е, че застрахователният пазар, както и световните пазари започнаха отново да растат и да се движат нагоре. Не зная какви са квотите на растеж на всички застрахователни пазари, но специално за немския се очаква растежът за т. г. да бъде около 3%. Едновременно с това съществуват застрахователни пазари като българския и полския, въпреки че в Полша напоследък изпитват известни затруднения, които отчитат по-високи темпове на растеж

Ако вземем за пример ръста в общото застраховане и се абстрахираме от този в животозастраховането, в Германия HDI реализира ръст, близък до този на пазара - около 2%. За чуждестранните дружества на концерна ръстът е в размер на около 20%.

- Какво е мнението ви за изпълнителния директор на Хановер КООП България г-н Петър Аврамов?

Матиас Маак:

- Ще го споделя в негово присъствие, тъй като моето мнение не е тайна. Ако проследите развитието на застрахователното дружество, много лесно ще видите, че откакто г-н Аврамов е тук, повече от година и половина, определено Хановер КООП България тръгна по един път нагоре. Това са неща, които не остават скрити и човек може лесно да ги види, като например ръста на премийния приход и др. Най-важното, което обуславя този успех според мен, е, че в Хановер КООП България работи един наистина перфектен екип. И това всъщност обвързва успеха на дружеството с успеха, който има г-н Аврамов като негов изпълнителен директор.

- Бихте ли представили германския акционер в застрахователното дружество Хановер КООП България - HDI?

Матиас Маак:

- Както вече споменах, концернът HDI е на 100 години. В него може да бъдат обособени няколко самостоятелни сегмента. Първият е този на Hannover Re, който е петият по големина презастраховател в света. Вторият включва две дружества, които осъществяват дейност в общото застраховане в Германия - HDI Индустриално застраховане и HDI Приватно застраховане. Третият поред е животозастрахователният сегмент, в който може да се обособят две самостоятелни групи. От една страна - групата на дружествата от чистото животозастраховане, обединени под името ASPECTA, и от друга - тази на дружествата, които осъществяват съвместна дейност с банки в Германия като Ситибанк и Пощенска банка например. Четвъртият сегмент, за който всъщност отговарям аз, е дружеството, което ръководи международните компании на HDI в чужбина, осъществяващи дейност в областта на общото застраховане. И накрая последният пети сегмент обхваща дружествата AMPEGA, които се занимават с управление на инвестициите.

Планираният премиен приход за целия концерн за 2003 г. е около 16 млрд. EUR, а финансовият резултат - печалба от около 500 млн. EUR преди облагане с данък. Едновременно с това ние сме спокойни за развитието на концерна, тъй като планираните за 2004 г. резултати изглеждат също толкова добри.

Преимуществото на едно малко дружество като Хановер КООП България е в това, че може сравнително бързо да се приспособи към новите изисквания на пазара и едновременно с това да си позволи да бъде по-различно от останалите дружества в бранша.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...