Хората са най-ценният капитал в модерната компания

28.01.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Успехът е система от компетенции, знания, опит и творчество
 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

- Доц. Дренска, какво е мястото на Училището по мениджмънт към Нов български университет на образователния пазар?

Доц. д-р Светлана Дренска:

- Мисията на Училището по мениджмънт е да спомага за развиването на нова организационна и управленска култура, за изграждане на партньорска мрежа от компетентни мениджъри с европейска визия. Начинът на обучение е уникален. Академичните и професионалните ни програми имат няколко отличителни качества.

- Какви са те?

Доц. д-р Светлана Дренска:

- Ние предлагаме по-гъвкава схема на подпомагано дистанционно обучение. Това е печеливша технология за работещи студенти и мениджъри, страдащи от недостиг на време. Предлагаме дистанционните програми по мениджмънт на един от лидерите в бизнесобучението - The Open University Business School, които отговарят на изискванията на професионалните британски стандарти по мениджмънт. До момента по тези програми са обучени над

30 000 студенти в над 40 страни по света. Тези образователни продукти завоюваха признанието на европейски комисии по качеството в образованието и съсловни професионални организации за развитие на мениджмънта като AMBA, QAAHE, EFMD, CIPD. Академичните и професионалните програми балансирано съчетават теорията с решаване на практически казуси, така че да се постигне ефектът на "работещото" в различен контекст знание.

- Какво се изисква от компетентния мениджър?

Доц. д-р Светлана Дренска:

- Комплекс от знания, умения и нагласи за планиране и контрол на дейности, за разрешаване на проблеми, за работа с хора, както и  за непрекъснато усъвършенстване на себе си и на организацията. Съвременните мениджъри трябва да имат стратегически поглед върху перспективите на дейността, както и умение за системен анализ на бизнессредата, в която работят, и за поставяне на изпълними цели.

- Ако липсва едно от тези умения, това безспорно ще се отрази върху работата на всяка организация. Къде е мястото на Училището по мениджмънт?

Доц. д-р Светлана Дренска:

- В дългосрочните ни програми за обучение се залагат цели за изграждане на комплекс от компетенции, свързани с ролята и отговорностите на мениджърите. Същевременно сме подготвени да предложим "скроено" според потребностите на клиента проблемноориентирано обучение и тренинги, които се предхождат от диагностициране на липсващи компетенции. Практиката ни показва, че в момента особено търсени са тренингите в две направления -  вътрешнофирмени комуникации и клиентски ориентирано поведение.

- Подготвили сте доста мениджъри, които благодарение на вас са имена в бизнеса. Как ще доусъвършенствате вашите програми, за да отговорят на новите изисквания?

Доц. д-р Светлана Дренска:

- Действително през тези десет години успяхме да установим партньорски отношения с мениджъри от много добри български фирми, които са сред лидерите в бизнеса.

През тези 10 години обаче средата се промени и се натрупа несъответствие между новите практики и досегашното съдържание на професионалните програми, което наложи да ги предложим на пазара в обновен и актуализиран вид. От есента на 2003 г. тръгна "Професионален мениджър" за професионален сертификат, а от май 2004 г. въвеждаме "Корпоративен мениджмънт" за професионална диплома, фокусирана върху управление на промяна и проекти. Едновременно с това отлично се приема "авторската" ни магистърска програма по Управление и развитие на човешките ресурси. От есента на 2003 г. стартира обновената ни магистърска програма "Управление чрез тотално качество и организационно съвършенство".

Променихме подхода на обучение - от предлагане на курсове за отделни групи функционални мениджърски компетенции към програми за цялостно изграждане и развитие на компетентни мениджъри.

- А къде е ролята на мениджъра по човешките ресурси в тази съвършена организация?

Доц.д-р Светлана Дренска:

- Перспективата на мениджъра по човешките ресурси в модерната организация е консултант по стратегически проблеми в организацията.

През тези 10 години обаче средата се промени и се натрупа несъответствие между новите практики и досегашното съдържание на професионалните програми, което наложи да ги предложим на пазара в обновен и актуализиран вид. От есента на 2003 г. тръгна "Професионален мениджър" за професионален сертификат, а от май 2004 г. въвеждаме "Корпоративен мениджмънт" за професионална диплома, фокусирана върху управление на промяна и проекти. Едновременно с това отлично се приема "авторската" ни магистърска програма по Управление и развитие на човешките ресурси. От есента на 2003 г. стартира обновената ни магистърска програма "Управление чрез тотално качество и организационно съвършенство".

Променихме подхода на обучение - от предлагане на курсове за отделни групи функционални мениджърски компетенции към програми за цялостно изграждане и развитие на компетентни мениджъри.

- А къде е ролята на мениджъра по човешките ресурси в тази съвършена организация?

Доц.д-р Светлана Дренска:

- Перспективата на мениджъра по човешките ресурси в модерната организация е консултант по стратегически проблеми в организацията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...