Специално за ECON.BG
- Инж. Коев, разкажете ни за град Стражица и фирмата "Корадо – България"?
инж. Красимир Коев:
- От 1998 година сме най-младата и амбициозна дъщерна фирма "Корадо – България" АД на чешката фирма "Корадо" АД. Претърпяхме значителни реконструкции, но твърдя, че техническите параметри на произвежданите и предлагани от нас стоманени радиатори RADIK, специални радиатори KORALUX и закрепващи елементи KORAMONT, са уеднаквени с изделията на "Корадо" АД, Чехия и отговарят на изискванията на европейския пазар и стандарти. Интересът към нашите българо-чешки радиатори и камини е невероятно голям.
През своята дългогодишна история заводът за радиатори мина през много промени, както по отношение на модернизиране на производството, така и по отношение на името. Започнахме с панелните радиатори "Торзенс", преминахме през линията "Холизенс" за да достигнем до модерната технологична линия на швейцарската фирма "Шлатер", на каквато всички съвременни заводи за панелни радиатори в Европа работят в момента.
Нашите радиатори са красиви по дизайн, функционалност и ергономичност. В момента "Корадо-България АД" работи със 100% от мощностите си. Гордея се с нашия колектив и с това, че успяхме да спечелим Златен медал на Пловдивския международен панаир през тази година и Грамота за фирма с най-голям ръст на продажби на световното изложение в Прага.
- Търсите ли нови пазари?
инж. Красимир Коев:
- Продукцията на "Корадо-България" е предимно за износ. Предназначена е за Румъния, Македония, Молдова, Сърбия, Хърватска, Русия и Украйна. Установихме трайни търговски връзки и фирми от Гърция. Отворили сме широко врати за износ, от който печели не само дружеството ни, а и целият град Стражица и областта. Показател за това е статистиката - през 2001 г. изработихме 105 000 броя, през 2002 г. - 217 000 броя и 3 142 камини, но само 8-9 процента от производството остана за нуждите българския пазар. Тази година увеличихме количеството радиатори, благодарение на маркетинговата ни стратегия за съкращаване на разходите и цената с близо 25%. Факт е, че от 9600 броя радиатори през 2000 г. производството ни скоча с пъти повече, а в момента, след двумесечната профилактика, линията за панелни радиатори на "Корадо-България" достига 30 000 броя източници на "топлина и уют за вас". Въведохме производството на още два модела камини, които дават възможности за отопление на жилищата с радиатори и без водна риза. Нашата цел е да задоволим все по-нарастващите нужди от качествени стоманени радиатори в България.
- Ще стане ли Стражица вторият град по икономическо развитие в Североизточна България, който подобно на Севлиево да придобие славата на зона с бърз растеж, социални придобивки и икономически просперитет за жителите си?
инж. Красимир Коев:
- В завода в Стражица работят 256 души при средна работна заплата 350 лв. Тази година съкращения на работниците няма. За миналата година на борсата изпратихме 12 души, като за тях, обаче, успяхме да осигурим заетост в ремонтно-осигурителните прилежащи дейности. Всеки трети работоспособен представител от града ни работи в "Корадо-България" АД. Всеки работник получава предпазното работно облекло, което е задължително и безплатно, а храната му е без надценка и се предлага в нашия уютен заводски стол. Всеки месец нашите работници получават рентна застраховка, която включва и допълнително финансово стимулиране.
- Умеят ли българите да различават добрата и качествена европейска практика?
инж. Красимир Коев:
- Факт е, че 80% от продаваните радиатори в Западна Европа са стоманени. Искаме хората в България да разберат, че стоманените радиатори са с най-добрите топло-технически показатели . Лекият спад на продажбите в момента се дължи на дългото и горещо лято, но се надяваме до края на годината да го компенсираме с нови предложения и финансови инструменти. В момента предлагаме продуктовата си гама отоплителни уреди и уредби на строителни фирми и организации. Притежаваме и сертификат за монтаж на нашите уреди в училища и детски градини.
- Кое е разковничето за успеха на "Корадо-България"АД?
инж. Красимир Коев:
- Преди месец обстойно разгледахме получените оценки от проведеното по наша поръчка общонационално социологическо проучване. Резултатите ни доведоха до изключително смели решения и иновации. Разбрахме, например, че много български семейства, които желаят да направят частичен ремонт в домовете си, нямат информация за това как, от къде и на каква цена биха могли да закупят, заменят или да намерят сходни по размер панелни радиатори, които да заменят остарелите и изгнили, произведени още от социалистическо време отоплителни уреди. Още повече, че топлинното счетоводство в България стана строго и безкомпромисно и не отчита загуби от пробити, стари и изгнили радиатори. Ето защо ръководството на "Корадо-България" АД предлага своята продукция без да прави разлика между фирма или отделен купувач с покупка "на дребно". Важното е клиентът да знае какви радиатори са му необходими. Отговорът може да получи и ако посети нашата Интернет страница www.korado.bg.
- В завода в Стражица работят 256 души при средна работна заплата 350 лв. Тази година съкращения на работниците няма. За миналата година на борсата изпратихме 12 души, като за тях, обаче, успяхме да осигурим заетост в ремонтно-осигурителните прилежащи дейности. Всеки трети работоспособен представител от града ни работи в "Корадо-България" АД. Всеки работник получава предпазното работно облекло, което е задължително и безплатно, а храната му е без надценка и се предлага в нашия уютен заводски стол. Всеки месец нашите работници получават рентна застраховка, която включва и допълнително финансово стимулиране.
- Умеят ли българите да различават добрата и качествена европейска практика?
инж. Красимир Коев:
- Факт е, че 80% от продаваните радиатори в Западна Европа са стоманени. Искаме хората в България да разберат, че стоманените радиатори са с най-добрите топло-технически показатели . Лекият спад на продажбите в момента се дължи на дългото и горещо лято, но се надяваме до края на годината да го компенсираме с нови предложения и финансови инструменти. В момента предлагаме продуктовата си гама отоплителни уреди и уредби на строителни фирми и организации. Притежаваме и сертификат за монтаж на нашите уреди в училища и детски градини.
- Кое е разковничето за успеха на "Корадо-България"АД?
инж. Красимир Коев:
- Преди месец обстойно разгледахме получените оценки от проведеното по наша поръчка общонационално социологическо проучване. Резултатите ни доведоха до изключително смели решения и иновации. Разбрахме, например, че много български семейства, които желаят да направят частичен ремонт в домовете си, нямат информация за това как, от къде и на каква цена биха могли да закупят, заменят или да намерят сходни по размер панелни радиатори, които да заменят остарелите и изгнили, произведени още от социалистическо време отоплителни уреди. Още повече, че топлинното счетоводство в България стана строго и безкомпромисно и не отчита загуби от пробити, стари и изгнили радиатори. Ето защо ръководството на "Корадо-България" АД предлага своята продукция без да прави разлика между фирма или отделен купувач с покупка "на дребно". Важното е клиентът да знае какви радиатори са му необходими. Отговорът може да получи и ако посети нашата Интернет страница www.korado.bg.