Чуждестранните компании търсят квалифицирани български мениджъри, познаващи културата на региона

26.02.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg

Специално за Econ.bg.

 

- Д-р Пендл, Вие сте за първи път в България. Какви са целите на Вашата визита в страната ни?

Д-р Петер Пендл:

- Сред целите на посещението ми в София са срещите ми с потенциални клиенти, както и обсъждането на проекти за българския и източно-европейския пазар. С партньорите ни в България ще обсъдим конкретни стъпки, касаещи предлагането на пълния пакет от консултантски услуги във вашата страна.

- Р&Р е една от водещите компании в сферата на управлението на човешки ресурси. Кои са основните дейности на фирмата като цяло и по-специално в България?

Д-р Петер Пендл:

- Основните дейности на Р&Р Group са: търсене и подбор на кадри, интернационални поръчки за търсене, центрове за оценка, анализ на потенциала на кандидати за работа и служители, тренинги на управленския екип и др. До момента на нашите клиенти в България предлагаме: подбор на персонал, анализ на потенциала на кадрите, payroll услуги, консултации в областта на човешките ресурси, семинари и тренинги. Стремежът ни е да развием представителството ни тук като започнем да предлагаме пълен пакет консултантски услуги, както работим и в Австрия. В момента обсъждаме стратегията как да стане това.

- Кажете ни нещо повече за мрежата - P&P-InterSearch.

Д-р Петер Пендл:

- P&P Group има 16 офиса в 9 страни и тази година планираме да увеличим техния брой с още 3 в рамките на Югоизточна Европа. Аз съм председател на Assignement and Quality Committee в InterSearch, където P&P e акционер. Ние заедно управляваме над 110 офиса в повече от 40 страни в целия свят.

- Кое е това, което прави компанията Ви уникална на пазара?

Д-р Петер Пендл:

- P&P е мрежа, изградена от фирми-партньори, а всеки наш партньор е предприемач по душа. В Австрия имаме повече от 20 такива партньори, а в цялата мрежа има повече от 33. По този начин разполагаме с изключителен предприемачески потенциал. Това е, което ни помага да разберем изискванията и нуждите на нашите клиенти.

Ние гледаме на клиентите си като на партньори. Затова им предлагаме дългосрочно сътрудничество, базирано на взаимно доверие и лично отношение. Помагаме им в тяхното развитие. Обучаваме мениджърите им според международните стандарти и тенденции, за да могат да ги приложат в техните компании. Съпътстваме развитието им и работим за повишаване на тяхната пазарна стойност.

Бих искал да отбележа не на последно място и международната верига InterSearch, която е най-голямата консултантска група по броя на офисите си в света. Именно на базата на международното покритие, създадохме и InterSearch Академия за международен бизнес и изследвания. Основахме и P&P-образователен център, чиято дейност се фокусира върху Източно-европейския регион. Всяка година провеждаме двудневни практически сесии и две допълнителни общи срещи, които целят нашето развитие и придобиване на способности, които да ни помагат да отговорим на нуждите на нашите клиенти.

- Източноевропейският пазар и неговите възможности са сред приоритетите на P&P. Как виждате развитието на този пазар и каква е корпоративната Ви политика?

Д-р Петер Пендл:

- Източноевропейският пазар е сред приоритетите на нашата компания. Австрия винаги е била "входната врата" към региона. Поради тази причина амбициите за следващите 5 години са да се превърнем във водещата консултантска фирма в Източна Европа. Много австрийски фирми имат офиси в източноевропейските страни. Това бе една от причината преди 10 години да започнем разширяването на дейността си в региона. Сега сме способни да следваме клиентите си, независимо къде и по какъв начин разширяват дейността си.

- Вие казахте, че целта ви е да бъдете №1 на източноевропейския пазар в следващите 5 години. Това отнася ли се и до спецификите на българския пазар?

Д-р Петер Пендл:

- Определено, да. Такава е нашата амбиция и за България. Стартирахме дейността си тук през юни 2001 г чрез P&P Bulgaria. Стремежът ни е да бъдем сред трите водещи агенции в страната през следващите пет години.

- Как смятате да се справите с конкуренцията тук? Българският пазар е малък, а конкуренцията е голяма....

Д-р Петер Пендл:

- Конкуренцията е добра за пазара, защото клиентът има възможност да сравнява качеството и услугите, които предлагаме, с тези на нашите конкуренти. Само по този начин той може да отличи нашите предимства. Акцентираме върху нашите уникални характеристики и сме сигурни, че клиентите ни ще ги оценят. Интересното е, че много австрийски фирми, които разширяват дейността си в региона търсят нашите услуги на местно ниво. Ще се възползваме от техните препоръки, относно качеството на нашата работа, за да привлечем нови клиенти в България.

- Вярно ли е, че една от причините за идването Ви е, свързана с "headhunting-мисия"? Разкажете ни нещо повече за т.нар. "лов на глави" (headhunting) ...

Д-р Петер Пендл:

- Това е "услуга", от която се интересуват големите компании. Те искат да наемат успешни хора, доказали своите способности на пазара. По принцип такива хора не отговарят на обяви от вестниците. В такива случаи практиката е следната: заедно с клиента обсъждаме какво е онова, което би привлякло един успял мениджър в компанията. Дефинираме факторите и започваме работа. Тогава намираме съответният мениджър или водещ специалист, който би проявил интерес към подобно предложение. Обсъждаме от позицията на партньор условията, които мениджърът има предвид – плановете и очакванията от бъдещата работа. Оценяваме дали това, което предлагаме съответства на неговите нагласи. Съобразяваме се и с това, дали работата предоставя желаната възможност за развитие на мениджъра. Обсъждаме възможностите, проверяваме и анализираме способностите му. Накрая, ако има съответствие между изискванията на компанията и персоналните желания на мениджъра, организираме среща между двете страни. Това е начинът, по който работим. В кръга на шегата бих казал, че разликата между класическите "ловци на глави" и нас е, че ние довеждаме кандидатите си живи!

- Смятате ли, че българските мениджъри са търсени в чужбина?

Д-р Петер Пендл:

- Очаквам, че България ще има положително развитие и в бъдеще, особено заради приемането на страната в Европейския Съюз. А това развитие ще засегне и националните стандарти, законовите изисквания, както и нивата на самите мениджъри. Мисля, че България има потенциала да се превърне център за регионалните мениджъри, отговарящи за Балканите. Тук наистина има изключително добри професионалисти, които често превъзхождат гръцките си колеги. Българските мениджъри добре познават старото социалистическо наследство на региона. Те биха могли обаче, да развият в себе си и западноевропейския комерсиален начин на мислене и мениджмънт, ориентиран към клиентите. Това би накарало много международни компании да наемат български мениджъри. Но през този процес България ще премине в бъдеще. Засега голямата част от международните компании, навлизащи на източноевропейския пазар, предпочитат да наемат експерт за началото на техния бизнес тук. Но тази международна практика в близко бъдеще ще се промени. В действителност чуждестранните компании търсят квалифицирани български мениджъри, познаващи културата на региона.

- Какъв съвет бихте дали на българските мениджъри, за да станат по-конкурентноспособни?

Д-р Петер Пендл:

- Мениджърите трябва да оценяват компаниите, в които работят и според възможностите за бъдещо професионално развитие, което дават. Ако компанията се концентрира само върху настоящето и не прави инвестиции в бъдещето – то, за тях ще бъде по-добре да я напуснат. Българските мениджъри трябва да използват всяка възможност за обучения и тренинги в чужбина, посещения на фирмените клонове извън страната и др. Това, което днес много по-силно от високото заплащане привлича мениджърите, са възможностите за професионално развитие. Ако мениджърите постоянно повишават личните си способности и знания, само тогава професионалните им възможности в бъдеще ще бъдат по-големи.

 

- Източноевропейският пазар и неговите възможности са сред приоритетите на P&P. Как виждате развитието на този пазар и каква е корпоративната Ви политика?

Д-р Петер Пендл:

- Източноевропейският пазар е сред приоритетите на нашата компания. Австрия винаги е била "входната врата" към региона. Поради тази причина амбициите за следващите 5 години са да се превърнем във водещата консултантска фирма в Източна Европа. Много австрийски фирми имат офиси в източноевропейските страни. Това бе една от причината преди 10 години да започнем разширяването на дейността си в региона. Сега сме способни да следваме клиентите си, независимо къде и по какъв начин разширяват дейността си.

- Вие казахте, че целта ви е да бъдете №1 на източноевропейския пазар в следващите 5 години. Това отнася ли се и до спецификите на българския пазар?

Д-р Петер Пендл:

- Определено, да. Такава е нашата амбиция и за България. Стартирахме дейността си тук през юни 2001 г чрез P&P Bulgaria. Стремежът ни е да бъдем сред трите водещи агенции в страната през следващите пет години.

- Как смятате да се справите с конкуренцията тук? Българският пазар е малък, а конкуренцията е голяма....

Д-р Петер Пендл:

- Конкуренцията е добра за пазара, защото клиентът има възможност да сравнява качеството и услугите, които предлагаме, с тези на нашите конкуренти. Само по този начин той може да отличи нашите предимства. Акцентираме върху нашите уникални характеристики и сме сигурни, че клиентите ни ще ги оценят. Интересното е, че много австрийски фирми, които разширяват дейността си в региона търсят нашите услуги на местно ниво. Ще се възползваме от техните препоръки, относно качеството на нашата работа, за да привлечем нови клиенти в България.

- Вярно ли е, че една от причините за идването Ви е, свързана с "headhunting-мисия"? Разкажете ни нещо повече за т.нар. "лов на глави" (headhunting) ...

Д-р Петер Пендл:

- Това е "услуга", от която се интересуват големите компании. Те искат да наемат успешни хора, доказали своите способности на пазара. По принцип такива хора не отговарят на обяви от вестниците. В такива случаи практиката е следната: заедно с клиента обсъждаме какво е онова, което би привлякло един успял мениджър в компанията. Дефинираме факторите и започваме работа. Тогава намираме съответният мениджър или водещ специалист, който би проявил интерес към подобно предложение. Обсъждаме от позицията на партньор условията, които мениджърът има предвид – плановете и очакванията от бъдещата работа. Оценяваме дали това, което предлагаме съответства на неговите нагласи. Съобразяваме се и с това, дали работата предоставя желаната възможност за развитие на мениджъра. Обсъждаме възможностите, проверяваме и анализираме способностите му. Накрая, ако има съответствие между изискванията на компанията и персоналните желания на мениджъра, организираме среща между двете страни. Това е начинът, по който работим. В кръга на шегата бих казал, че разликата между класическите "ловци на глави" и нас е, че ние довеждаме кандидатите си живи!

- Смятате ли, че българските мениджъри са търсени в чужбина?

Д-р Петер Пендл:

- Очаквам, че България ще има положително развитие и в бъдеще, особено заради приемането на страната в Европейския Съюз. А това развитие ще засегне и националните стандарти, законовите изисквания, както и нивата на самите мениджъри. Мисля, че България има потенциала да се превърне център за регионалните мениджъри, отговарящи за Балканите. Тук наистина има изключително добри професионалисти, които често превъзхождат гръцките си колеги. Българските мениджъри добре познават старото социалистическо наследство на региона. Те биха могли обаче, да развият в себе си и западноевропейския комерсиален начин на мислене и мениджмънт, ориентиран към клиентите. Това би накарало много международни компании да наемат български мениджъри. Но през този процес България ще премине в бъдеще. Засега голямата част от международните компании, навлизащи на източноевропейския пазар, предпочитат да наемат експерт за началото на техния бизнес тук. Но тази международна практика в близко бъдеще ще се промени. В действителност чуждестранните компании търсят квалифицирани български мениджъри, познаващи културата на региона.

- Какъв съвет бихте дали на българските мениджъри, за да станат по-конкурентноспособни?

Д-р Петер Пендл:

- Мениджърите трябва да оценяват компаниите, в които работят и според възможностите за бъдещо професионално развитие, което дават. Ако компанията се концентрира само върху настоящето и не прави инвестиции в бъдещето – то, за тях ще бъде по-добре да я напуснат. Българските мениджъри трябва да използват всяка възможност за обучения и тренинги в чужбина, посещения на фирмените клонове извън страната и др. Това, което днес много по-силно от високото заплащане привлича мениджърите, са възможностите за професионално развитие. Ако мениджърите постоянно повишават личните си способности и знания, само тогава професионалните им възможности в бъдеще ще бъдат по-големи.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.09   622 г. – Мохамед и негови последователи се преселват от Мека в Медина, което е начало на арабското летоброене. 1378 г. – С избирането за Климент VII за...