Вече сте прибрали пуловерите и ботушите си, нали? Не само гардеробът, ами и кариерата ви се нуждае от пролетно почистване. Независимо дали
активно търсите нова работа или сте склонни да “скочите”, когато правилната възможност се появи, използвайте пролетта като време, в което да направите себе си по-добър кандидат за работа. От
“Форбс” предлагат 10 стъпки за това как да “разчистим” кариерата си.
1. Установете къде точно се намирате професионално и къде искате да бъдете. Много от нас “потъват” в ежедневните си задължения и губят представа за това дали са на верния път.
Харесва ли ви да ходите на работа всеки ден? Стимулирате ли се от това, което правите? Изкарвате ли достатъчно пари, за да живеете така, както искате, и да спестявате за бъдещето? Преследвате ли
професионалните си мечти?
Ако отговорите са отрицателни, направете нещо. “Най-ефективното нещо, което можете да предприемете, за да смените работата си, е да установите къде точно искате да отидете”, казва коучът
Уин Шефилд. Много хора подценяват тези въпроси, защото мислят, че са просто прищявка.
2. Бъдете отворени за различни кариери, които биха могли да ви удовлетворят. Установете какво наистина ви интересува. За какво четете в свободното си време? Какви са хобитата ви?
Изберете си работа, която може да развие тези ваши страсти. За да вземете възможно най-много от сегашната си работа пък приемете нови отговорности, които да ви предизвикват. Докато придобивате нови
умения, може да откриете неща, които ви вълнуват и ви дават идея какво искате да правите след това.
2. Актуализирайте CV-то си и профила си в професионалната социална мрежа Linkedln. Заменете изтърканите фрази като “умее да работи в екип” или пък “организаторски умения” със
силни, активни изрази, които символизират успех. Използвайте ключови думи, които се отнасят към вашите умения и опит. Помолете приятел да прегледа CV-то ви за правописни и граматически грешки.
Бъдете искрени. В профила си в професионалната мрежа пък опишете всяка длъжност, която сте заемали. Помолете колеги да ви напишат препоръки.
4. Разчитете бюрото си. Оставете си час преди или след работа, за да подредите бюрото си. Оставете визитките и документите си на място, на което можете да ги намирате лесно.
5. Разчистете мейла си. Запазете важните мейли, изпратете тези, които досега сте отлагали да напишете, и продължете напред.
6. Изчистете он лайн репутацията си. Или настройте Facebook профила си така, че шефовете ви да не могат да виждат какво публикувате, или се се уверете, че помествате информация,
която ви представя положително в професионален план.
7. Запишете се на някакъв курс. Да продължите обучението си е чудесен начин да изследвате други кариери, без да сменяте вашата. Ако пък сте доволни от сегашната си работа, си
изберете курс, който да ви донесе нови умения.
8. Общувайте. Най-доброто време да общувате всъщност е когато не си търсите активно работа. Присъединете се към някоя организация и опознайте хората. Срещайте се с колеги за обяд
или кафе поне веднъж седмично.
9. Съкратете си списъка с неща за вършене. Обмислете всички дейности, които се “състезават” за времето ви и решете кои да включите в графика си и кои да изхвърлите. Фокусирайте се
върху нещата, които са важни за вас, и не се разсейвайте с останалите.
10. Направете списък с постиженията си. Всеки път, когато извършите дадена задача успешно, я добавяйте в този списък и описвайте защо е важна. Когато спрете да се вълнувате от
успехите си, значи е време за нещо ново.