Джери Магуайър беше прав

14.02.2013
по статията работи: Теодора Пенева
Защо в бизнеса клиентът винаги трябва да е на първо място? Запознайте се с историята на две брокер акули, които неочаквано променят курса. И печелят
Джери Магуайър беше прав

Гледали ли сте филма "Джери Магуайър"? От симпатичния сюжет, разработен в пределите на богатия жанр "романтична комедия", всъщност биха могли да се извлекат доста добри поуки от професионално естество. Ако не сте попадали на тази холивудска продукция или пък самите изводи ви убягват, историята на двама реални бизнесмени също може да ви научи на това, което имаме предвид. Разказва ни я сайтът за бизнес и предприемачество Inc.com.

Прозрението

Подобно на персонажа на Том Круз, брокерите Джоузеф и Джоан Калоуей изведнъж, като гръм от ясно небе, осъзнали, че вместо да мислят какво би им донесло повече приходи, трябва да обръщат внимание на това, което би било най-добре за клиентите им. Съвсем нова философия за бизнеса, който двойката до момента развивала.

Прозрението е дошло съвсем случайно една вечер, докато двамата търсели най-добрия изход на сделка, която се опитвали да сключат. И по-конкретно – Калоуей се опитвали да накарат едно семейство да купи къща, която всъщност не може да си позволи, от друго семейство, което би могло да продаде имота си за много повече пари.

След размисли и разговори брокерите взели „крайното“ решение да кажат на клиентите си истината, обещавайки им да потърсят отново и да намерят най-подходящите за тях сделки. Резултатът бил по-изненадващ дори от самото решение – този подход всъщност им донесъл повече приходи, отколкото са очаквали от предвижданата сделка.

Щом открили разковничето на успешния бизнес в сферата на недвижимите имоти, всичко потръгнало. Само за шест месеца Джоузеф и Джоан натрували 200 000 долара от комисионни.

Как обаче с лека ръка да промените начина, по който правите бизнес? Двете брокер акули са го постигнали посредством три лесни стъпки. Те могат да бъдат приложени към всяка професионална сфера.

Честност

Точно с това започна историята на Колоуей, помните ли? Преди всичко трябва да знаете, че умишленото премълчаване на информация по сделката е равносилно на лъжа. Така че трябва да се откажете от онези малки невинни гъвкави изреченийца, които звучат така разумно и приемливо в ушите на клиента и са съвсем близо до истината. Човекът, който ви е ангажирал, се нуждае от хладната истина за това какво ще даде и получи в замяна. И това е необходимо, дори да съществува рискът казвайки истината, да не изглеждате толкова добре в очите на клиента си.

Компетентност

Разбира се, ясно е, че ако не сте компетентни в работата си, няма да успеете, дори да сте достатъчно честни към клиентите си и достатъчно добри като хора. За да има бизнес начинанието ви истински успех обаче, трябва да се уверите, че всички, които работят за вас, са най-добрите в тази сфера. И че също се ръководят от схващането "Клиентът е най-важен".

Дайте си ясна сметка кои ангажименти можете да поемете сами и за кои трябва да се доверите на асистент или друг служител. Защото за разлика от Джери Магуайър, няма да успеете, ако имате само един клиент. А колкото повече сделки обслужвате, толкова повече намалява вниманието за всяка една от тях. Затова разпределете работата правилно и между правилните хора.

Заинтересованост

Истинска заинтересованост. Успехът идва тогава, когато човек си наложи да направи всичко възможно, за да се получи нещо по най-добрия възможен начин. А това изисква да възприемете нуждите и целите на клиента си като свои собствени. Казано накратко, трябва да ви пука.

В тази посока Джоузеф и Джоан са направили няколко промени. Първо, премахнали са всички предишни схващания за приоритизиране на нещата. Спрели са да мислят за размера на комисионната преди всичко останало. Обещали са си никога повече да не се опитват да сключат сделка, която не е най-изгодна за хората, които са ги ангажирали. И това е зародило у тях едно особено чувство на удовлетворение и индивидуална значимост.

Второ, установили са по-личен контакт с клиентите си. Това включва например изключването на телефонния секретар. Всички обаждания се приемат от сътрудници и им се отговаря в рамките на деня, обяснява Джоузеф Калоуей.

Някои резултати са дошли неочаквано. Така например брокерите решили да направят еднократно дарение в размер на 70 000 долара на благотворителната организация Habitat for Humanity. Средствата спестили от годишните разходи за коледни картички на компанията. Оказало се обаче, че един от доброволците в организацията работи в местна банка. Впоследствие в период на затруднения същата тази банка им помогнала да оцелеят на пазара – защото служителят помнел какво са направили.

И така, поуката от всичко това може да ви се стори изтъркана, но е валидна и неочаквано печеливша. В бизнеса клиентът винаги трябва да е на първо място. Иначе просто не се получава.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 05.11   1414 г. – Открит е Констанцки събор на Римокатолическата църква, който слага край на Папската схизма. 1605 г. – Осуетен е опит за атентат срещу Камарата на...