Как да избегнем капаните на социалните мрежи

24.08.2011
по статията работи: Лили Бончева
Специалистите от Cisco Systems дават съвети за средствата, които да използваме за управлението на безопасността при комуникация
Как да избегнем капаните на социалните мрежи

 

Още с появата си социалните мрежи са основен фактор за промяната на отношенията между компаниите и техните клиенти, изграждането на брандовете и свързването им със света посредством интернет. Има организации, които участват с желание в социалните мрежи като начин да натрупат дълготрайни ползи в маркетингов план. Други се колебаят да обърнат внимание на служителите си за ползите от комуникацията чрез новия, взаимосвързан свят на социалните мрежи. Днес обаче не е възможно просто да бъдат игнорирани новите технологии. Статистиката за броя на използващите социалните мрежи е показателна и не може да бъде пренебрегната: Facebook е с над 800 милиона регистрирани профила, Twitter - над 500 милиона акаунта, а LinkedIn има над 150 милиона потребители.

По-долу ще намерите петте съвета на специалистите от Cisco Systems, които ще ви помогнат да защитите компанията си от потенциалните рискове, свързани с употребата на социалните мрежи.

Капаните на социалните мрежи

Ако подцените революцията на социалните мрежи като ключова комуникационна връзка, може да се сблъскате с няколко основни капана:

Злонамереният код на сайта на социалната мрежа или в мобилните приложения, свързани с него, включително в реклами на трети лица, може директно да хакне мрежата ви. Социалните мрежи, като например Twitter, са особено уязвими за този тип хакване заради скъсените URL, които измамват потребителите да посетят злонамерени сайтове.

"Malvertising” или подвеждащата реклама се открива дори и в социалните мрежи с добра репутация в интернет пространството. Обикновено това са линкове към злонамерен софтуер и са поместени сред много реклами – място, което се възприема като сигурно от потребителите.

Social engineering е действие, при което някой извлича информация от компютъра ви, за да влезе в системата, вместо да разбива самата система. В социалните мрежи, това е изключително лесно, тъй като там хората са по-склонни да споделят личната си информация, отколкото, когато се срещат с някого лице в лице. Това се превръща в предпоставка служителите да споделят частна и конфиденциална информация през социалните мрежи.

И накрая, ако във вашата компания служителите нямат строги правила на работа по отношение на интернет и са оставени да действат, ръководени от собствената си преценка за поведение и дейности онлайн, то е възможно да не са запознати достатъчно добре с потенциалните последствия от ползването на социалните мрежи. За съжаление при подобни случаи се е стигало и до предприемането на правни действия, тъй като поради незнание даден служител е нарушил регулаторен орган. В подобни ситуации под отговорност могат да се подведат както служителя, така и самата компания.

Как да смекчите рисковете 

Средствата за управлението на безопасността при комуникация чрез социалните мрежи са сложни и постоянно се развиват. За да помогнете на вашата организация да се защити по-добре, можете да вземете предвид следните препоръки.

  1. Запознайте се с правилата за личните данни на социалните мрежи. По този начин ще можете по-пълноценно да информирате потребителите за това как се използват личните им данни.

  2. Чести ъпдейти  на приложенията на потребителите за браузъри, антивирусен софтуер и Уеб приложения, като Adobe PDF Reader, Flash Player, Apple QuickTime, Windows Media Player, RealPlayer, and JavaScript, помагат при справянето с опасностите в уебсайтове, които разпространяват злонамерен код и малуер на посетителите им.

  3. Вградете безопасността в системата си като начин за защита в и извън периметъра на мрежата ви.

  4. Създайте правила на употреба. Създаването на правила за ползване на социалните мрежи е един от най-важните аспекти за намаляването на риска. Има много публично достъпни документи с подобна насоченост, които да ви помогнат да започнете. (https://socialmediagovernance.com/policies.php). Те, обаче, трябва да отразяват фирмената ви култура, ценности и съществуващи разпоредби, като определят цели, стратегия за постигане на целите ви в социалните мрежи и помощта, която да изиграят служителите. Всяко правило за социалните мрежи трябва да предоставя ръководство за това как да участвате ефективно, докато същевременно защитавате потребителите и организацията. Социалните мрежи имат няколко съществени позитивни аспекти като изграждане известността на търговската марка, продуктов маркетинг и комуникиране на новини за индустрията. В този смисъл правилата за ползване на социалните мрежи трябва да бъдат структурирани така, че споменатите позитиви да бъдат взети под внимание.

  5. Обучавайте служителите си в духа на най-добрите практики, правилата за ползване и тяхната лична отговорност. След това, когато те се променят, обучавайте служителите отново. Инвестицията в това е единственият начин да се управлява все повече разширяващия се набор от инструменти в социалните мрежи, и свързаните с тях рискове, като едновременно с това е ключов момент за усъвършенстването на корпоративните инициативи в социалните мрежи.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 06.11   1315 г. – Данте Алигиери (на портрета) е осъден на доживотно изгнание от Флоренция, а ако се върне е заплашен от изгаряне на клада. 1521 г. – Фернандо Магелан...