Как да правим пари, докато спим

05.07.2013
по статията работи: Теодора Пенева
Знаете ли каква е разликата между изпълнителен директор и соло изпълнител?
Как да правим пари, докато спим

В последните години микро-, малките и средните предприятия все повече затвърждават функцията си на гръбнака на глобалната икономика. Неслучайно политиките в световен мащаб организират бюджетите си по начин, който да им гарантира оптимална подкрепа.

Тази пазарна действителност кара всеки бъдещ предприемач да мечтае сам да си бъде шеф. Преди всичко, да вижда възможността за осъществяването на тази мечта като реална перспектива.

Има обаче разлика между това да си изпълнителен директор и това да си соло директор, обясняват експертите от сайта за бизнес и предприемачество Inc.com.

Характеристиките на соло предприемача.

Когато създават своя бизнес, независимо от каква база и какъв мащаб започва да се развива той, повечето мениджъри гледат към прогресивното разрастване. Те се стремят да създадат ефективен екип и да го подкрепят със стабилен капитал, който впоследствие (по-добре колкото се може по-бързо и колкото се може повече) да се разклони в доходоносна корпоративна империя.

С други думи, той създава компания, която да живее независимо от него и, в една по-амбициозна перспектива, и след него. Тези планове включват излизане на борсата, привличане на инвеститори и т.н.

Соло директорът олицетворява израза „да правиш пари, докато спиш”. А неговия бизнес олицетворява самия него – просто така е замислен от самото си начало. Соло предприемачът има една основна задача – да даде начален тласък на начинанието си, след което веднъж смазаните му колела просто да се въртят и в оборотите си да правят пари. Постоянно и монотонно.

Ето някои от основните отличителни разлики между изпълнителния директор и соло директора:

1.      Изпълнителният директор възпитава екипи. Първоначално той разполага с поне 6-7 души, на които може да разчита. Соло директорът работи със и за себе си.

2.      Изпълнителният директор инвестира времето си, за да работи по разширяването на своя проект. Ангажиран е с много прилежащи задачи като програми и обучения, презентационни семинари, преговори с инвеститори. Соло директорът разполага с времето си, за да рекламира своя продукт. И да проверява дали той се пласира успешно.

3.      Изпълнителният директор проучва различни възможности за бизнеса си – застоят е в негова вреда. Соло предприемачът е открил своята ниша и е избрал да се вмества в една методика на дейността си. Той проучва основно приемствеността на своя продукт.

4.      Изпълнителният директор влага всяко свое действие (плюс работата на служителите си), за да умножава приходите си. Соло предприемачът има стабилен доход. И прави пари, докато спи.

Как да правите пари, докато спите?

Въпреки че вероятно изглежда обратното, да си соло предприемач също не е най-лесната задача на света. Но в подкрепа на очевидното, превръщането в такъв следва няколко прости правила:

1.      Открийте социална група със сходни на вашите интереси – и нужди

2.      Проучете тези интереси и нужди и намерете общия знаменател

3.      Създайте прост и достъпен продукт, който да удовлетворява всички

4.      Рекламирайте продукта си – просто и ефективно, следвайки първоначалния план. В случая най-добрата реклама е от уста на уста.

И накрая – един пример, който олицетворява изброеното.

В продължение на година фитнес инструкторът Колин Ридъл безуспешно търси възможност да превърне салона си в доходоносен бизнес. Неуспехът и финансовата несигурност водят до перманентен стрес.

Затова тя сменя подхода и започва да търси търговска ниша, в която по някакъв начин да вмести начинанието си. Проучванията й я отвеждат в света на майките, които изпитват трудност след раждането да си върнат обратно старата фигура. Специфичното в случая е, че става дума за жени, заети с домакинската работа и жонглиращи с различни ежедневни задачи. Те нямат време, което да прекарат във фитнес центъра.

Затова Ридъл създава специална програма за майки. Записва я на DVD и започва да я разпространява. „Замислих се как да създам нещо универсално, което да им помогне и да прави пари за мен, докато спя?”, споделя предприемачът.

Идеята се оказва златна мина. Видеопрограмата си Колин Ридъл кръщава „Пълна промяна за мама” (“New Mommy Makover”). Влага почти всичките си спестявания, за да издаде и разпространи DVD уроците, но в крайна сметка това се превръща в добре направена инвестиция. Към 2011 г. бизнесът на този соло предприемач става един от най-популярните в бранша.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 31.10   475 г. – Ромул Августул е провъзгласен за римски император. 802 г. – Никифор I е провъзгласен за византийски император. 1470 г. – Хенри VI за втори път...