Наръчник на успешния продавач-консултант

17.02.2013
по статията работи: Теодора Пенева
Няколко съвета как да подобрите двустранната комуникация с клиентите си
Наръчник на успешния продавач-консултант

Всяка професия носи своите предизвикателства. И все пак можем смело да кажем, че работата и длъжностите, свързани с директна комуникация с клиентите, често са свързани с най-големи трудности. Причината според колегите от Jenite.bg e, че когато става дума за подобна професия, психологията е сложна и тежка материя.

За щастие те са се заели с отговорната задача да отделят няколко прости правила, които да улеснят двустранните отношения клиент – продавач-консултант. Ако планирате да се реализирате в тази сфера, тези съвети ще ви бъдат от полза.

Винаги се поставяйте на мястото на клиента

Ако за един консултант няма нищо по-напрягащо от киселата физиономия на изнервен от битови грижи клиент, то обратното важи с още по-голяма сила. Това, че в средата на деня настроението ви вече е влошено от няколко неуспешни продажби в никакъв случай не ви извинява да понижите нивото на любезност и в крайна сметка да си го изкарате на следващите клиенти. Защото така само ще продължите лошата серия.

Постарайте се да действате така: Когато нов клиент влезе в магазина/центъра за обслужване, забравете за преживяванията си до момента и се концентрирайте върху комуникацията с него. Приемете го като човек, който е дошъл при вас, за да свърши някаква работа и да отметне задача – като да си плати сметката за телефона, разбира се. И си помислете как би се почувствал, ако го посрещнете с остра реплика или сумтене вместо поздрав.

Въобще, положете усилия винаги да поставяте клиента на първо място. В този ред на мисли...

Не мислете за всеки клиент като за нова продажба

Изградете доверие между себе си и клиента. Покажете му, че се интересувате от това какво той търси и очаква да получи и не поставяйте покупката на всяка цена. Ако например работите в магазин за дрехи и попаднете на жена, която пробва почти всички модели, които предлагате, след което решава, че все пак не е склонна да закупи нито един от тях, това не е нещо фатално. И отново – не заслужава недружелюбна реакция.

Не притискайте клиента си. Това само ще му създаде чувство за напрежение и ще осъзнаете, че колкото повече мислите за броя на продажбите, толкова по-скромен ще бъде той.

Обслужвайте с усмивка и самочувствие

Да, истина е. Стеснителността може да минава за положително човешко качество, но в сферата на търговията и услугите е по-скоро недостатък. Несигурността в гласа ви ще породи недоверие – особено, ако е придружена с поглед, забит в земята. Затова, бъдете уверени, когато обяснявате какво предлагате – дори и вие лично да не бихте отделили толкова средства за него.

За да намерите златната среда между несигурността и надменността не забравяйте никога златното правило, че усмивката е най-важният ви коз. Никога не тръгвайте за работа без нея.

Вижте какво още не трябва да забравяте, ако искате да бъдете успешен продавач-консултант, на сайта на Jenite.bg.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 25.03   708 г. – Константин е избран за папа. 717 г. – Лъв III е коронясан за византийски император. 1306 г. – Робърт Брус става крал на Шотландия. 1655 г....