Съвети за бизнеса: Първи стъпки в Twitter и как да поддържате профила си

22.11.2014
по статията работи: Мария Стоянова
Разберете защо е важно компанията ви да има профил в социалната мрежа
Съвети за бизнеса: Първи стъпки в Twitter и как да поддържате профила си

Редица компании в България не успяват да разберат ключовата роля на платформата за микроблогинг Twitter за разширяване на медийното присъствие и самия бизнес като цяло. Всъщност социалната мрежа може да помогне много за промотиране на продукти и услуги и най-вече за връзка и контакт с потенциалните клиенти. За много фирми от цял свят Twitter е основен медиен канал и те успяват да използват сайта в своя полза.

„Twitter е още един маркетингов канал, така че е препоръчително присъствието в него. Социалната мрежа бързо набира популярност и у нас, така че инвестицията в нея си заслужава. Съветът ми е да се поддържа корпоративен Twitter профил, без да се фокусираме само в него“, коментира за Econ.bg SEO експертът Васил Тошков от Cloxy.

Разбира се, първото нещо, което трябва да направите, е профил на компанията, която искате да представите в мрежата. Попълнете необходимите данни и дайте колкото се може повече информация за това с какво се занимавате, къде оперирате и какво предлагате. От ключово значение е да поставите линк към уебсайта си в профила си в Twitter.

Предимството на Twitter е, че информацията в него тече най-бързо в сравнение с другите социални мрежи, коментира още Васил Тошков. По думите му това се дължи на простотата на социалната платформа и ограничените символи в постовете.

За разлика от други социални мрежи Twitter позволява само 140 символа за всеки отделен пост. Това, от една страна ограничава, но от друга е огромно предимство, тъй като информацията, която се публикува, трябва да бъде точна, ясна и конкретна.

„Така при горещи събития потребителите се втурват първо в него. Ако дадена компания е в областта на събитието и предложи новина, може да се вдигне голям шум за кратко време“, смята още експертът.

В началото е нормално последователите ви в Twitter да не растат толкова бързо, колкото сте очаквали. За да накарате хората да ви забележат, трябва да започнете да се свързвате с тях. Освен да публикувате съобщения, постарайте се да отделяте достатъчно време, за да следвате други потребители, да ритуийтвате и харесвате постовете им. Ако правите това редовно, феновете ви бързо ще ви забележат и ще започнат сами да ви търсят.

„Няма магическа формула за поддържането на профила. Просто бъдете ценен ресурс, като споделяте интересно авторско съдържание и новини от съответната ниша. Споделянето на снимки привлича много вниманието в Twitter в момента. Те се разгръщат и отличават от обикновените текстови статуси“, съветва още Васил Тошков.

Ето още няколко съвета, които биха ви боли полезни да стартирате в Twitter и да поддържате профила си:

  • Запознайте се с Twitter. Когато публикувате съобщение, това се нарича „туийт“ (tweet). Споделянето на публикация на друг потребител се нарича „ретуийт“ (retweet) или RT. Горещите теми – Trending Topics (TT) са тези, които се обсъждат в Twitter от много хора по едно и също време. Кликването върху звездата на определен пост означава, че го добавяте към „любими“ (favorite).

Ето как изглежда един стандартен пост в Twitter:

191894

  • Общувайте с останалите потребители в Twitter като отговаряте на постовете им, ретуийтвате ги и ги добавяте към „любими“. Когато видите нещо интересно, споделете го със своята аудитория чрез бутона RT. По този начин показвате на последователите си, че сте активен потребител на онлайн общността. Това ви помага и да ги спечелите на своя страна.

  • Следвайте други профили на хора и компании, които представляват интерес за вас и са от сферата на вашия бизнес. Черпете идеи от тяхното съдържание на профила.

  • Туийтвайте често. Потокът от постове в Twitter тече изключително бързо. Добре е да публикувате от 3 до 5 поста на ден.

  • Хаштаговете (hashtags) вече се използват почти във всяка социална мрежа. В Twitter те са от ключово значение, но не използвайте повече от 3 хаштага на пост. Важното е те да са подходящи и по темата. Хаштаговете категоризират вашия туийт, като го правят по-лесен за намиране.

  • Сложете подходяща снимка на профила си, например логото на компанията. Тя ще се показва при всеки ваш пост и коментар, които правите в Twitter.

  • За да съберете стабилна група от последователи, направете първата крачка. Най-добрият начин за събиране на фенове е като първи започнете да следвате други потребители.

  • Създавайте и туийтвайте полезно и оригинално съдържание, което отговаря на сферата ви на работа. Публикувайте новини и друга информация, която ще бъде от ползва на вашите последователи. Ако сте PR агенция, например, споделяйте актуални новини от тази сфера.

  • Опитвайте се да създавате постовете си с около 100 символа, за да остане място за допълнителни линкове, хаштагове и снимки.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...