3 често срещани маркетингови грешки

08.09.2013 | 10:30
по статията работи: Симеон Досев
За да имат успех компаниите трябва да създадат връзка с потребителите и да останат верни на своя имидж
3 често срещани маркетингови грешки

Компаниите правят всичко възможно да промотират новите си продукти по възможно най-добрия начин с цел привличане на клиенти. Често обаче маркетинговите кампании, които те предприемат се оказват пълна катастрофа и не водят до очакваните резултатите.

Вижте кои са трите най-често срещаните грешки, които компании допускат, представени от онлайн изданието „Инк“.

Лоши предположения

Маркетинговите специалисти често правят прекалено прибързани предложения за това какво означават определени данни. Например интернет страницата ви може да има много посещения или пък онлайн приложението ви да добие сериозна популярност, но това не ви носи нищо, ако не знаете защо се получава така.

Този проблем е често срещан, когато компаниите обръщат прекалено много внимание на споменаванията си в социалните медии. Има групи потребители, които споменават нещо в онлайн пространството, но всъщност изобщо не се интересуват от него.

Вземете например музикалните награди на MTV. Скандалното изпълнение на Майли Сайръс генерира рекорден брой споменавания в Twitter, но голяма част от тези хора дори не са гледали шоуто. Затова да се причислява тази група към аудиторията е грешно.

На всяка кампания се гледа поотделно

В миналото да правиш маркетинг означаваше да предприемеш кампания, която ще увеличи продажбите. Сега обаче маркетингът означава да създадеш връзка. Всяка една маркетингова кампания трябва да помага на потребителите да достигнат до крайното решение, затова е необходимо компаниите да дадат повече взаимосвързани аргументи в тяхна полза.

Когато питате даден човек защо е избрал определен продукт или услуга, той винаги ще започне да ви обяснява какво се е случило първо, второ, трето и т.н. Потребителите гледат на пазаруването като на пътешествие. Това е начинът, който и компаниите трябва да възприемат.

Продавачите трябва да разберат какво точно е подтикнало хората да си купят нещо, дали е била реклама в местния вестник, отзив в интернет или препоръка от приятел.

Копиране на чуждия успех

Това, че дадена маркетингова стратегия е успяла при една компания, не означава, че ще успее и при друга. Дори и тя да продава абсолютно същия продукт. Много често, когато става въпрос за няколко бранда в едно портфолио, един от тях се справя много добре с продажбите, а другите просто се опитват да му подражават. Копирането обаче не е пътят към успеха.

През 2009 Радио Shack започна да се нарича единствено „The Shack” (от англ. Език shack-барака). Целта беше, изпускайки думата радио, компанията да накара потребителите да гледат на нея като на нещо много повече от обикновена радио програма. Наскоро от Shack обявиха загуби за тримесечието в размер на 53 млн. долара, което показва, че желанието им да си съперничат с Аpple се е оказало повече от неуспешно.

Маркетингът всъщност е нещо много по-сложно. Компаниите трябва да са наясно защо определени похвати работят и да останат верни на това как потребителите възприемат тяхната марка.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...