Всеки пети у нас с повече от две дебитни карти

08.02.2021 | 15:15
по статията работи: econ.bg
Близо половината от българите, или 43%, имат една дебитна карта. Други 31% имат два електронни платежни инструмента, а цели 20% разполагат с повече от две карти
Всеки пети у нас с повече от две дебитни карти
Снимка: под лиценза на creative commons

Близо половината от българите, или 43%, имат една дебитна карта. Други 31% имат два електронни платежни инструмента, а цели 20% разполагат с повече от две карти. Това показват данни от проучване на сайта за сравнение на кредити moitepari.bg, направено съвместно с EasyPay, пише в. Монитор.

При избора на карта потребителите се влияят от няколко фактора. На първо място това е липсата на такси - 45% от анкетираните го посочват като най-важно условие за избор. На второ място по значимост е възможността за безконтактно плащане с 23% резултат. Друг определящ фактор е възможността за получаване на награда при използване на дадена карта. Това означава, че клиентите търсят ползи не само по време на използване на картата, но и от самата нея като притежание.

Според тях това би било достатъчен стимул, че да започнат по-често да я използват. Всъщност именно дебитната карта е най-познатият и използван финансов продукт у нас. Резултатите от проучването сочат, че всеки трети потребител има такава карта, а пък други 23% анкетирани заявяват, че имат открита разплащателна сметка. Кредитна карта използват 15 на сто от респондентите.

С потребителски кредит в момента се борят едва 11%. Очаквано, банковият депозит не е предпочитан финансов инструмент от българите. Това се дължи на ниските лихви по спестяванията, с които реално сумите не нарастват значително. Като най-често използван и предпочитан метод за плащане 52% от анкетираните отговарят, че предпочитат да извършват плащания с карта на ПОС терминал, а онези, които използват пари в брой, съставляват 39%. Едва 9 на сто пък заявяват, че използват карта за покупки в интернет.

Всъщност данните от анкетата показват, че виртуалните платежни карти са все още непознати за пазара у нас. Това са вид карти, предназначени за онлайн пазаруване, осигурявайки максимална защита. Близо 40% от анкетираните не използват такъв продукт, а 20 на сто имат виртуална карта.

Приблизително една пета пък не използват виртуална карта поради притеснения за сигурността. И все пак 40% казват, че пазаруването на стоки е основната причина да използват картата онлайн. На следващи позиции се нареждат онези, които използват картата, за да заплащат битовите си сметки онлайн (26%), и онези, които правят плащания на курсове, абонаменти и др. от този вид (13%).

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...