Българите използват кредитната си карта за плащане предимно в хранителни магазини и бензиностанции, показват данните за лиентите на "БНП Париба Лични финанси". "През кредитната карта не се пипат пари и може да се спазва социална дистанция", коментира Мария Мангърова, мениджър "Продукти и услуги", все по-нарастващата роля на кредитната карта в ежедневието на бъгарите.
Клиентите на банката са използвали картите си в 70% от случаите за плащане през ПОС терминал, а 23% от транзакциите са били теглене от банкомат, като тенденцията е делът на тегленето на пари да се свива. Едва 5.7% от транзакциите през първата половина на годината са били за стоки на изплащане, купени в рамките на лимита на картите. Мангърова посочи, че 41% от клиентите успяват да се вместят в 58-дневния гратисен период, в който не плащат лихви за използваните суми. На въпрос на "Дневник" отговори, че клиентите на банката са се възползвали от възможността да отсрочат плащането на кердити, но не е имало затруднения при погасяване на вноските на стоки на изплащане.
Статистиката на банката показва, че най-високата средна стойност на транзакциите и била при превод от карта към сметка - 707 лева, на ПОС терминал се плащат средно 47 лева, а от банкомат се теглят средно 145 лева.
През първата половина на годината 53.2% от транзакциите с карти на институцията са били за покупка на храни и горива, а като цяло близо 42% от транзакциите са в хранителни магазини. Данните са почти същите и през втората половина на изминалата година, когато не бе започнала кризата с коронавируса. На втора позиция с 12.7% дял е покупката на стои и услуги за забавление, като очаквано този дял се свива с 4 процентни пункта в сравнение с предходните 6 месеца - до края на 2020 г. От 15.1% на 10.7% спада делът при транзакциите с кредитна карта в специализирани магазини за стоки на дребно. В бензиностанциите също транзакциите се свиват на7.6% от 11.4%.
Данниоте показват още ,че 45% от транзакциите рез първата половина на годината са безконтактни и са за средно 22 лева. Този размер според експертите на банката показва, че потребителите ползват картите за покупка ежедневно на основни храни.
Най-честите потребители на този продукт са хората в групата 31-50 г., които са 54% от всички.