Броят на споделените работни (коуъркинг) пространства в глобален мащаб ще нарасне от 14 411 през 2017 г. до малко над 30 000 през 2022 г. по данни на Global Coworking Unconference Conference (GCUC). Това означава, че те ще се увеличават с 16,1% на годишна база. Броят на членовете им ще расте дори по-бързо от броя на пространствата. Прогнозата е използващите коуъркинг места от 1,74 млн. през 2017 г. да надвишават 5 млн. през 2022 година.
„Наблюдаваме нарастваща тенденция големите корпорации да се възползват от предимствата на споделените работни пространства. Някои технологични гиганти, като IBM, Microsoft и Verizon, тестват използването на коуъркинг пространства за служителите си, така че да могат да бъдат по-близко и да взаимодействат по-лесно с иновативни стартиращи фирми.“ – сподели Божидар Георгиев, един от основателите на Work&Share.
„Подобна тенденция наблюдваме и у нас – компании като Кока Кола, Сосиете Женерал и БАКБ се обръщат към коуъркинг пространствата, заради екосистемата, която изграждат и заради лесния достъп до иновативни идеи и нови таланти. Повечето споделени пространства са фокусирани върху фрийлансъри и малки компании, докато ние осъзнахме, че може да въведем тази концепция и да предложим среда и на по-големи екипи и бързоразвиващи се компании, които имат нужда от гъвкавостта, коятото предлагаме“, допълниха от екипа на Work&Share България.
Пример в световен мащаб в това отношение е WeWork - една от най-големите вериги за коуъркинг пространства в света, която през последната година е увеличила корпоративната си клиентска база с 370%. Към юни 2018 г. корпоративните обитатели съставляват приблизително една четвърт от членовете и приходите на WeWork. Веригата също така създават отделни пространства предазначени специално за клиенти като IBM, UBS и Facebook.
Нарастващата нужда от по-голяма гъвкавост на работното място кара все повече от големите компании да използват споделените работни пространства. Работейки рамо до рамо със стартъпите, те имат за цел да бъдат в крак с новостите, да откриват нововъзникващите тенденции и нови възможности за продажба на услуги.
Според прогнозите на Световния икономически форум, до 2030 г. самонаетите или т.нар. фриленсъри ще съставляват 80% от работната сила. Тази тенденция, съчетана с нарастващата нужда от страна на компаниите за съвместна работа с нови таланти, ще продължи да задвижва търсенето на коуъркинг пространства - бъдещето им изглежда повече от обещаващо. Освен възможностите за различно работно място, те предлагат и изключително широка палитра от събития и обучения, които често се организират предимно за хората, които работят в тях, но има и отворени формати, които допълнително създават възможности за срещи и запознанства.