Комисията по архитектура към Столичния общински съвет (СОС) одобри и допълни етичните правила за рекламното съдържание на билбордовете в София. Предложението бе направено от асоциациите за външна реклама.
От Съвета припомнят, че преди два месеца, след поставен билборд пред столично училище, който рекламира продукт, еквивалент на марихуаната, председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев изиска той незабавно да бъде премахнат. За да не се повторят подобни случаи, той поиска от бранша да изработят правила за съдържанието на външната реклама.
В резултат на това всички браншови организации изготвиха етични правила за съдържанието на рекламите и ги представиха за одобрение пред общинската комисия по архитектура.
Според записаните текстове, всяка визуална комуникация с цел реклама, трябва да бъде изготвена с чувство на отговорност към обществото, както и да не злоупотребява с доверието на гражданите.
По време на разглеждането на правилата в Комисията по архитектура, шефът на градския парламент поиска да се допълни изрично, че ще има ограничение на рекламата на продукти, наподобяващи наркотични вещества и техни аналози, какъвто беше случаят, дал повод за новите промени.
Георгиев е предложил и да се запише ясно в правилата какво не може да се рекламира близо до училища, детски градини и университети, предвид общественото значение на тези институции.
Предложенията бяха приети след дебати с единодушие, като председателят на съвета благодари на всички асоциации на фирмите за външна реклама за отговорното отношение и бързата реакция.
Правилата се отнасят до всички оператори на външна реклама, включително рекламодателите и комуникационните агенции.
Те трябва да спазват следните съображения:
– да няма никакви твърдения или визуализации, които да посочват неверни или изопачени факти;
– да не се оправдават и насърчават действия, които нарушават закона, кодексите на саморегулация или общоприетите стандарти за отговорно поведение спрямо околната среда.