Скок от 65% на трансакциите в Revolut в България по случай Черния петък тази година спрямо 2023 г. отчитат от финтех компанията. Информацията се основава на данни за периода 20-24 ноември в сравнение със същите дни на миналата година.
Средно българските потребители са харчили по 59 евро на човек, като предпочитан онлайн търговец е китайската платформа Temu, където са похарчени най-високи суми, а „Технополис“ е на първо място сред физическите магазини по направени покупки.
65% от всички трансакции са направени онлайн, а 35% – на място.
По-голямата част от покупките са трансгранични – 64% от всички, а пазаруването от местни търговци чрез Revolut съставлява 36% от всички трансакции.
По време на кампаниите за Черния петък финтех компанията е предотвратила измамни трансакции на стойност 278 600 евро – ръст с 51% спрямо пресечените през 2023 г. измами. Като ключов фактор за безопасността на клиентите от компанията отчитат използването на карти за еднократна употреба. Използването им е нараснало с 19% спрямо същия период на миналата година.