"Слънчев бряг" отчете 7% ръст на туристите

29.10.2012 | 18:01
по статията работи: Петя Бързилска
Инфраструктурните такси, които собствениците на обекти в курорта дължат, създават напрежение
"Слънчев бряг" отчете 7% ръст на туристите

Курортният комплекс "Слънчев бряг" приключи туристически сезон с ръст от 7% на туристите спрямо миналата година, а дружеството, което го управлява  - с 3% ръст на финансовите си резултати. Това отчете изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД  Златко Димитров на среща с медиите, в присъствието на областния управител на Бургаска област Константин Гребенаров, Калоян Калоянов – зам.-директор на ОД на МВР – Бургас и Георги Василев, н-к сектор „Криминална полиция” в РПУ – Несебър.

По думите на Димитров "Слънчев бряг" АД е успяло да организира успешен туристически сезон и през лятото на 2012 г., въпреки все още продължаващата икономическа криза и нежеланието на хотелиерите да се включат в усилията на дружеството да осигурява поддръжка и модернизация на инфраструктурата в курорта.

"В Слънчев бряг всеки туристически сезон започва по един и същи начин  – с опити да се създаде напрежение и конфронтация най-вече заради собствеността  на инфраструктурата и законообразността  на действията на дружеството. Хвърляме усилия, за да обясняваме ясни и документирани факти, а именно: „Слънчев бряг” АД е собственик на материално-техническата база на територията на курортния комплекс – земи, сгради, ВиК - съоръжения, алеи, тротоари апаратури за видеонаблюдение, осветление и мн.др. Всичко това е в баланса на дружеството, за него има документи и като собственици ние сме длъжни да се грижим за тях и да защитаваме интересите на акционерите си”, каза Златко Димитров.

Припомняме, че в през август тази година Съюзът на частните собственици на хотели обяви, че ще заведе съдебни дела срещу "Слънчев бряг" АД и Община Несебър заради лошото състояние на инфраструктурата и липсата на ред и спокойствие в курорта Слънчев бряг.

Според Димитров инфраструктурните такси, които собствениците на обекти в курорта дължат, са източник на напрежение от много години насам. Дружеството, което е структурен оператор на Слънчев бряг – Изток, е било длъжно да поддържа инфраструктурата, да осигурява безопасност и спокойствие на туристите. "Разходите по тези дейности са огромни, а бизнесът, работещ на територията на комплекса, отказва да съдейства. Това вече е забелязано и от контролните органи. След ревизия от Агенцията по приходите е констатирано, че в дружеството са извършени „разходи, реализирани в полза на трети лица” и издаден акт за санкция на стойност 1 400 000 лв.", коментира Димитров.

По думите му третите лица са ползвателите на инфраструктурата в курорта – собствениците на хотели, ресторанти и магазини, които отказват да плащат за нейната поддръжка, както са задължени според приватизационните си договори с АПСК.

Припомняме, че през август тази година кметът на Несебър Николай Димитров заяви, че има вариант държавата да обяви в ликвидация "Слънчев бряг АД" за да се решат проблема със собствеността, стопанисването и поддръжката на на инфраструктурата в зона "Изток".

Същевременно от организацията "Съюз на собствениците”–Слънчев бряг настояват всички временни обекти на територията на курортен комплекс „Слънчев бряг” да бъдат окончателно премахнати.

От своя страна Златко Димитров заяви, че по приетата и одобрена от съвета на директорите план-сметка за 2012 г. собствениците на обекти дължат такси в размер на 2 516 000 лева само за 2012 г. По думите му до този момент, по тази план сметка, не е постъпил нито лев. "Не са платени инфраструктурните такси и за миналата година. Според клаузите на приватизационните договори такива такси дължат близо 80 от хотелите в курорта – толкова са били те по време на приватизацията", смята изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД.

"След последвалите години на устремно развитие сега хотелите са близо 450 с около 260 000 легла. Многобройни са и магазините, супермаркетите, атракционите. За да не бъде инфраструктурната тежест поета само от собствениците на първите 80 хотела, сега инфраструктурната такса се определя на базата на разгърната застроена площ. С мотива, че плащат на община Несебър данъци и туристическа такса, собствениците отказват да участват в поддръжката на комплекса. За да бъде избегнато напрежението и през следващия сезон, ръководството ще поиска от община Несебър информация за абсолютната стойност на туристическата такса, внасяна от бизнеса в комплекса – по закон тя трябва да се влага в изграждане на туристическа инфраструктура", заяви Димитров.

Според изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД от няколко сезона дружеството успява да поддържа инфраструктурата, публичните и зелени площи на комплекса с реализирани приходи от стопанската си дейност. "Това обаче е в ущърб на акционерите, респективно държавата, като най-големия от тях. То търси варианти да оптимизира разходите си. През 2012 г. е намалило разходите за външни услуги с 390 000 лв., а след драстични съкращения на персонала -  и разходите за заплати и осигуровки със 179 000 лв.", каза още той. Според него приходите от собствени дейности са крайно недостатъчни, за да се изпълнят дългосрочните цели.

През този сезон „Слънчев бряг” АД е вложило в поддръжка на зелените площи 265 хил.лв. Според данните над 70 хил. лв. са изразходвани за уличното и алейното осветление.

За да се осигури необходимото постоянно присъствие на полиция на територията на комплекса са изразходвани собствени средства в размер на 140 хил. лв. То е финансирало поставянето и поддръжката на 250 камери за видеонаблюдение. Същевременно 50% само при грабежите,  както и факта, че са намалели кражбите от хотели, на автомобили и измамите пред ченчбюрата, заяви Калоян Калоянов от МВР. Въведеният от 2 години контролен режим също е в помощ на полицията, признават специалистите.

През тази година, по утвърдена  схема, бяха поставени групи павилиони, изработени по общ проект, за да се впишат в екстериора на комплекса. Това е предварително съгласувано и одобрено от МРРБ. За да се избегне хаотичния, занемарен и грозен вид на временните обекти, дружеството ще продължи да разработва подобни проекти. Очакванията са да бъде реализирана идеята за поставяеми обекти на северния плаж, по примера на централния плаж. Незаконните обекти трябва да бъдат премахнати – такава е категоричната и неизменна позиция на ръководството. След две комплексни проверки, инициирани през последните две години, съответните държавни и общински органи са уведомени, но правомощия за премахване дружеството няма. На територията на комплекса са били констатирани и описани около 700 незаконно поставени сергии, или търговски обекти, стана ясно от срещата.

Сред плановете за следващата година е и подобряването на финансовите резултати. Дружеството ще инвестира във въвеждането в експлоатация на оптичен кабел за бърз интернет в хотелите, от което ще очаква и приходи. Успешни са преговорите и с ВиК – Бургас, което експлоатира вопроводната мрежа, собственост на „Слънчев бряг”. В нейното изграждане са вложени 80 000 000 лв. Спечелено е съдебно дело по частичен иск за обезщетение. Според решението на съда за 2010 г. ВиК – Бургас дължи на „Слънчев бряг” 430 000 лв. Обезщетенията за следващите години дружеството ще се стреми да получи чрез извънсъдебно споразумение.

За да може Слънчев бряг да запази лидерската си позиция като дестинация с най-висок принос в туристическата индустрия на страната, трябва принципно  да се реши въпросът с финансовата  му издръжка, счита Златко Димитров. Голяма част от проблемите тук са предизвикани от изгубения баланс между инфраструктурата и броя на работещите хотели, магазини и заведения. Това може да бъде избегнато чрез изпълнение на застроителния план, за което е нужен огромен финансов ресурс, смята той.

“Ако туризмът е едно от основните  пера в брутния продукт на държавата, то той не може да бъде оставен на самотек, както беше през годините. Нужно да се изгради съзнанието, че основна предпоставка за съществуването на туризъм въобще, е цялостното усещане за комфорт, удобство и сигурност на тези, които избират България и в частност Слънчев бряг за своята почивка”, каза в заключение Златко Димитров.

През лятото беше публикуван материал на немския вестник Sueddeutsche Zeitung, в който се обръща внимание на негативната страна на курорта "Слънчев бряг". "Лошо обслужване, мръсни стаи, износени мебели. Освен това - персоналът е нелюбезен, а храната – неприемлива", се казва в статията на изданието.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 30.04   311 г. – Римският император Галерий издава едикт, според който християните са законно признати в Римската империя. 1671 г. – Петър Зрински и Фран Кръсто...