"Умният" часовник iWatch може да донесе милиарди на Apple

04.03.2013 | 11:55
по статията работи: Георги Георгиев
Подобно устройство може да се окаже по-доходоносно дори от смарт телевизорите
"Умният" часовник iWatch може да донесе милиарди на Apple

Напоследък изпълнителният директор на щатския технологичен гигант Apple - Тим Кук, намеква на инвеститорите, че компанията му работи върху смарт телевизори от ново поколение, които да променят разбирането за гледането на телевизора. Всъщност може да се окаже, че по-доходоносно би било Apple да пуснат умния часовник iWatch, който според слухове в момента компанията разработва, коментират от агенция „Блумбърг“.

Според анализатора от Citigroup Оливър Чен през настоящата година глобалната часовникарска индустрия ще генерира приходи в размер на 60 млрд. долара. Макар че тази сума е по-малка от приходите, идващи от пазара на телевизори, то общият марж на печалбата при часовниците е приблизително четири пъти по-висок – около 60 процента, отчита Ананд Сринивасан от „Блумбърг индъстрис“.

Според експерти обичаният бранд на Apple и добре развитата мрежа от фирмени магазини са ресурсите, които биха спомогнали за превръщането на iWatch в един много успешен продукт. С бъдещия си смарт часовник компанията от Купертино дори може да компенсира спада в ръста в други области като телефоните iPhone и музикалните плейъри от серията iPod.

След като достигнаха рекордни стойности през миналия септември, акциите на Apple се сринаха с една трета през последните месеци. Основните причини за негативната тенденция са свързани със силната конкуренция на корейската Samsung, както и с нагласите на самите инвеститори, които се опасяват, че Тим Кук не успява да подготви пускането на нови продукти с нужната скорост.

iWatch може да се окаже възможност за Apple на стойност 6 млрд. долара“, коментира Оливър Чен. Технологичният гигант би спечели много, ако представи нещо напълно ново, както навремето направи с iPod – продукт, от който потребителите не подозираха, че имат нужда, обяснява експертът.

По данни на анализаторите от IHS Electronics & Media през тази година производителите на телевизори ще генерират приходи от 119 млрд. долара. Ако се вземат предвид прогнозираните от Чен маржове на печалбата, един 10-процентов дял във всеки от двата пазара би донесъл брутна печалба от 3,6 млрд. долара от продажбата на iWatch, докато тази от смарт телевизорите би била с 1,79 млрд. долара по-ниска.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...