12 фирми с интерес да ремонтират жп линията Пловдив - Бургас

09.11.2010 | 18:13
по статията работи:
Ремонтът трябва да приключи от 4 до 6 месеца
12 фирми с интерес да ремонтират жп линията Пловдив - Бургас

12 фирми са подали оферти за ремонта на жп линията София - Бургас, съобщиха от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Днес в присъствието на генералния директор на дружеството Милчо Ламбрев бяха отворени офертите на всички кандидати, подали предложенията си в определения срок, който изтече вчера.

Конкурсът се провежда за втори път, след като първият бе прекратен в средата на юни заради съмнения за нередности. Сред подалите оферти фирми е консорциумът между италианската "Салчеф" и българската "Енергоремонт", която участваше и в предишната надпревара. Оферти са подали още българските "Трейс" и "Главболгарстрой", фирми от Гърция, Италия, Австрия и други.

Инженер Ламбрев припомни, че първата тръжна процедура бе спряна, защото индикативната стойност, която е била предвидена, е била около 360 млн., а офертите са били около 426 млн. лв.

Това бе една много драстична разлика и нямаше как да я поемем. По предложение на управляващия орган ние прекратихме поръчката поради липсата на финансиране, обясни Ламбрев. Той изрази надежда при втория опит, който се провежда, всички участници да са огледали своите оферти и да се достигне до една нормална цена, която да задоволява както изпълнителите, така и възложителя. Цената трябва да бъде близка до тази, на която се бяхме спрели като индикативна в рамките на 10-15 млн. лв., допълни шефът на НКЖИ.

Проектът за ремонт на релсовата отсечка се финансира по линия на ОП "Транспорт" на обща стойност 187 млн. евро и трябва да бъде завършен в срок до три години от началото на строителството. С реализацията му се очаква пътуването с влак от София до Бургас да се съкрати с час и десет минути, информира Dariknews.bg.

Ето и 12 фирми, подали оферти за ремонта на жп линията:

  • Консорциум "Светелски-РВП Кьоне" гр. София
  • "Актор" Гърция, гр. Атина
  • Обединение "БТП - ГБС" гр. София
  • "Терна" АД, Гърция, гр. София
  • Консорциум "Страбак Железопътни линии" гр. София
  • Обединение "Азви - СПХ" гр. София
  • CLF S.P.A. ITALIA, гр. Болония
  • Консорциум "Салчев - Енергоремонт" Италия, гр. Рим
  • "Джп Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра"
  • "ПОРР Технобау унд Умвелт" гр. София
  • СМС "Равена" Италия
  • Консорциум "Европейска железница"

Почти всички дружества кандидатстват и за трите позиции по поръчката - Михайлово - Калояновец (21 км), Стара Загора - Завой - Зимница (120 км) и Церковски - Карнобат - Бургас (150 км). Само обединението около "Щрабаг" е подало документи за първата отсечка, а италианската CLF S.P.A. играе за втора и трета позиция.

Предстои изборната комисия да разгледа административните и технически документи на компаниите. Тези, които отговарят на изискванията, ще бъдат допуснати до отварянето на ценовите оферти, след което трябва да бъдат избрани и победителите. Крайният срок за това е 15 януари. подписването ва договорите може да се забави при евентуални обжалвания. Ремонтът на линията от Пловдив до Бургас трябва да приключи за 4 години и 6 месеца, информира Дневник.bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....