126 са смъртоносни отсечки по българските пътища, където стават стотици катастрофи с десетки убити и ранени. Това показва справка на Пътна полиция, предоставена специално на СБА и публикувана на сайта на съюза. Данните са за 2016 г., а новият списък за 2017-та ще бъде изготвен до 31 март тази година. На базата на него ще бъдат набелязани нови мерки, включително ще бъдат определени всички места и точки за контрол на скоростта със стационарни и мобилни камери.
По-рано през миналата година от МВР съобщиха, че само на десет от тези опасни участъци са станали над 1000 катастрофи с около 40 убити и 100 ранени. При положение, че в страната ни ежегодно стават средно 7000-8000 автомобилни злополуки, това означава, че всяка 7-ма или 8-ма катастрофа е била на някоя от тези смъртоносни отсечки.
Ето някои от най-опасните участъци (статистиката е за 9-те месеца на 2016 г.):
- Русе-Бяла - по думите на шефа на КАТ Бойко Рановски катастрофите стават там, където има три ленти за движение. При изпреварване колите навлизат в насрещното и следва катастрофа. На този път е имало 246 пътни злополуки със 7 убити и 26 ранени.
- На автомагистрала „Хемус” – до София, са станали 265 автосблъсъка заради висока скорост.
- Пътят между Варна и Бургас – 106 катастрофи, 6 загинали и 50 ранени, основно заради неправилно изпреварване.
- Стара Загора – Казанлък –83 катастрофи и 22 ранени.
- Карловско шосе, край село село Труд. Петима загинали и 24 ранени в 67 катастрофи.
- Кресненското дефиле. Причината е неправилно изпреварване и отнемане на предимство.
Пътна полиция посочва и пет участъка, където шофьорите трябва да бъдат особено внимателни. Освен заради висока скорост и човешка грешка там има и други причини за катастрофи, които се дължат на лоша пътна настилка, недобра маркировка и др. КАТ съобщи още, че там следва да бъдат взети незабавни мерки.
- АМ „Тракия“ в участъка на 66,300 км в посока София. На това място се образува аквапланинг. Нужен е ремонт, за да не се наводнява на пътното платно;
- АМ „Тракия“ в участъка от 165 км до 208 км в посока Бургас, както и огледално в посока София в активна лента е деформирана пътната настилка. Необходимо е преасфалтиране
- Път I-5 в участъка Русе – Бяла е изключително натоварен и опасен. Като частично решение е необходимо да се положи напречна „шумна“ маркировка, както и да се разшири подхода към кръговото кръстовище, при спускането към Бяла;
- АМ „Марица“ в участъка преди ГКПП Капитан Андреево има преплитане на пътните потоци, изчакване на товарни автомобили в активна лента и др. Необходима е незабавна промяна в организацията на движение, както и изграждане на паркинги от двете страни на ГКПП;
- Кръгово кръстовище между обходен път на гр. Враца и път II-15 /Враца-Оряхово/ – движещите се по направление София –Видин и обратно, поради острия подход при навлизане в кръга, съчетано с лоши условия на видимост през тъмната част от денонощието самокатастрофират в кръга. Необходимо е изграждане на осветление, разширяване на пътните ленти към подходите за кръговото, както и допълнителна вертикална сигнализация с бализи на подходите, с цел насочване на водачите.