Инвестициите в пивоварния сектор за цялата 2013 г. са били на обща стойност 56,7 млн. лева. Въпреки това обаче в бранша е отчетен спад в приходите от продажби на пиво. Това сочат данни на Съюзът на пивоварите в България (СПБ).
Според публикувано от Ernst & Young проучване за българския бирен пазар, намалението на приходите от продажби на бира за последните 5 години възлиза на 11 %.
„Отчитаният за поредна година спад на консумацията на бира в стъклени бутилки и наливно пиво потвърждава изводите, че продажбите на т.нар. „студен” пазар (през търговските обекти на ХоРеКа) продължават да падат, за сметка на продажбите за консумация вкъщи през магазинната мрежа (т.нар. „топъл” пазар)”, коментира новият изпълнителен директор на СПБ Ивана Радомирова.
Тя поясни, че тази тенденция е трайна за българския пазар и е отражение на покупателните възможности и нагласи на консуматорите у нас. Стагнацията в реализацията на бира на студения пазар има и индиректен ефект върху добавената стойност, генерирана от производството и продажбите на пиво. Това се отразява върху приходите към държавния бюджет и свързаните сектори.
Инвестициите в дълготрайни материални активи през изминалата година са осигурили на сектора оптимизация и разширяването на мощностите и технологиите за производство на пиво и малц. Извършени са и реконструкции, модернизация и автоматизация на цехове, откриване на складови бази и административни сгради и други.
С цел разширяване на портфолиото на българските пивовари през 2013 г. са добавени над 11 нови разфасовки и 3 нови асортимента на традиционни марки бира.
На годишното си отчетно събрание СПБ също така избра Управителен съвет за нов 5-годишен мандат. В неговия състав влизат представители на всички пивоварни компании, членове на СПБ. За председател на сдружението беше избран Владимир Иванов, който има 15 години опит като член на УС и 9 години като негов председател.