7 жалби с трансграничен характер са приети от българското предствителство на Европейския потребителски център (ЕПЦ) през май. В 6 от случаите български потребители претендират за нарушени права от
търговци в страни от ЕС, а в един от казусите кипърски гражданин се жалва от услугите на българска авиокомпания.
6 от жалбите са били свързани със самолетни пътувания. В тях се е касаело за изгубени багажи, отказани полети, както и проблеми с резервацията на самолетни билети онлайн. В един от случаите става
въпрос за незачетен трансфер на потребител от хотела до летището в Лондон, а друг се касае за погрешна доставка на езикови курсове онлайн, закупени от белгийски сайт, съобщиха от Комисията за защита
на потребителите.
Над 30 са регистрираните в ЕПЦ-България информационни запитвания на граждани по национални въпроси за изминалия месец. Служителите на центъра са дали консултация на място или по телефона, или са
извършили препращане към съответните компетентни органи.
Оплакванията на потребителите са свързани най-вече с проблеми с комуникационните компании, дефектни домакински и електроуреди, нередности с топлинна и електрическа енергия.